Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Elikkas kytkimen vaihdon jälkeen ilmennyt kolinaa edesta vasemmalta. Kova kolahdus kun jarrua painaa nopeasti hiljaisella nopeudella. Kolisee myös teräviin kuoppiin ajettaessa. Samalla kun jarrua painaa ratti tärähtää. Apurungon taaimaainen pultti kiristetty, mitä seuraavaksi? Voiko jarrusatula jäädä löysälle tms? Auto siis OG 9-3
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Jarrusatulaa ei kytkinrempassa kuulu irrotaa.
Vedä kaikki apurungon pultit kireelle sekä vaihteistossa oleva moottorituki.
Vedä kaikki apurungon pultit kireelle sekä vaihteistossa oleva moottorituki.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Näin pitää tehdä. Ammattikoulun pojat menny liian aikain röökille ja unohtunu pulttien kiristysvesa67 kirjoitti:Jarrusatulaa ei kytkinrempassa kuulu irrotaa.
Vedä kaikki apurungon pultit kireelle sekä vaihteistossa oleva moottorituki.

T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Joo ja muistisääntö; 16mm kannalla olevat 120Nm, 18mm kannalla 180Nm ja taaimmaiset pitkät pultit kulmakiristys +70 astetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Ite tuossa wissin mukaan vedin ja sielä näky etummaiset 115nm, keskimmäiset 190nm, takimmaiset 110nm+70 astetta. Sain tuolla 190nm toisen pultin kierteet antautumaan auton rungosta, hitsaushommiks taitaa mennä.vesa67 kirjoitti:Joo ja muistisääntö; 16mm kannalla olevat 120Nm, 18mm kannalla 180Nm ja taaimmaiset pitkät pultit kulmakiristys +70 astetta
Voiko noin pienellä erolla olla sitten merkitystä, siis että meni kierteet ?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Väärille kierteille olit vetäny.Mikgo kirjoitti:Ite tuossa wissin mukaan vedin ja sielä näky etummaiset 115nm, keskimmäiset 190nm, takimmaiset 110nm+70 astetta. Sain tuolla 190nm toisen pultin kierteet antautumaan auton rungosta, hitsaushommiks taitaa mennä.vesa67 kirjoitti:Joo ja muistisääntö; 16mm kannalla olevat 120Nm, 18mm kannalla 180Nm ja taaimmaiset pitkät pultit kulmakiristys +70 astetta
Voiko noin pienellä erolla olla sitten merkitystä, siis että meni kierteet ?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Ei ole parista nyyttonista kiinni nuo kireydet, helpompi vaan muistaa noin.
Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Njoo, ei se kovin kaukana ollut että olisi mennyt tuohon kireyteen. Toinen meni ongelmitta ja tämä mikä antautuikin niin kiristyi kovinkin lähelle tuota 190nm, kyllä senverta kovaa sai jo vääntää ennenkun sitte alko pyörimään löysästi.vesa67 kirjoitti:Ei ole parista nyyttonista kiinni nuo kireydet, helpompi vaan muistaa noin.
Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Ja nää kolinat loppus kun runttas apurungon pultit/mutterit kiinni. Kiitos Vesa taas vinkista
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Re: Kytkinrempan jälkeinen kolina vasemmalta edesta OG 9-3
Eipä ole ng900/og9-3:ssa noi palat kelluvia...vesa67 kirjoitti:Ei ole parista nyyttonista kiinni nuo kireydet, helpompi vaan muistaa noin.
Keskimmäisten pulttien kanssa pitää olla tarkkana kun se vastapala on sellainen kelluva ettei pakota väärille kierteille. Ihmettelen kyllä jos 190Nm voimalla pystyy vääntään väärille kierteille, sen verran järeä se pultti on
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.