900:n pulttijako

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

900:n pulttijako

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Voipi olla että tästä on jo jossain muualla oma topic, mutta kaiken uhallakin kysyn sitten uudestaan.

Eli 80-alun 900-malleissa on siis eri pulttijako kuin 80-luvun lopun viistokeulissa, joissa käsijarru vaikuttaa takapyöriin.

Voisiko joku ystävällisesti listata nämä pulttiajot...

Kiitos!
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

4*114,3->käsijarru etupyöriin
4*108->käsijarru takapyöriin

On pystykeuloja joissa on uudempi jako ja jarrut ja päinvastoin.
Esim. meillä kotona oli aikanaan -87 viistokeula 900i8 jossa oli vanha jako ja käsijarru etupyöriin. Jossain vaiheessa -88 taisi vaihtua?

Jos nyt oikein päin persettä muistin, niin viisaammat korjatkoon.
markjuh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 16:09
Paikkakunta: Porvoo

pulttijaot

Viesti Kirjoittaja markjuh »

Käy katsomassa:

http://www.saabismionsairaus.net/

Valitse: tietopankki->renkaat&vanteet

Tuolta löytyy aika kattavasti saappaiden regas ja vannetietoja.

T: Marko
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

- 88 mallista alkaen oli jako 108 oli sitten kyse pystykeulasta tai vinonenästä. Pystykeulaa tehtiin ielä -89 mallisena.
Isäukolla on pystykeula -88, jossa käkkäri ottaa taakse ja jako on 108.
Eli jos on -88 mallin satku, niin 108
# 419 Vesa Pohjalainen
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No eikös se helpoin tapa ole:
-Pyörät kiinni navassa muttereilla --> vanha jako (4x114,3)
-Pyörät kiinni navassa pulteilla --> uusi jako (4x108)

Sen verran noissa -87 / -88 mallistoissa on ns. "sekasikiöitä" käsijarrun ja keulanmuodon suhteen, että mielestäni tuo on helpoin tapa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

No niin, siinähän sitä tietoa tuli kerrakseen ja varsin tyhjentävästi. Kiitos.
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Vastaa Viestiin