DI kasetin hajoaminen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
DI kasetin hajoaminen
Voiko DI kassu hajota muutoin kuin "palamalla"? Ts. voiko kassu olla sökö vaikkei haise palaneelta? Ikää kassulla ehkä kolme vuotta, josta melkein pari vuotta ajettu etanolilla. Kynttilöitä vaihdeltu kympin välein...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: DI kasetin hajoaminen
Täs kääntelen yhtä varmasti sököä kasettia eikä kyl haise palaneelle.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: DI kasetin hajoaminen
En usko että aina hasisi palaneelle. Sehän on eristetty epoksiliimalla, ja jos siellä joku hajoaa niin luulisin 90% tapauksista kyseessä on väsynyt kondensaattori, ja sen jälkeen konkka tappaa perässä transistorin. Sellainen näkemys itsellä on kasetista. Periaatteessa niitä voi itse korjata, kolvaamalla uuden konkan/transistorin, jos niissä vika.
Luultavasti palanut haju tulee palaneesta transistorista, tai kelasta.
Luultavasti palanut haju tulee palaneesta transistorista, tai kelasta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: DI kasetin hajoaminen
No joo, tää ketjuhan lähti siitä, kun vankkuri lopetti kulkemisen Nelostien varteen. Epäilys oli DI kassussa tai immussa. Immun liitin irti nilkutettiin takas kotiin. Vikakoodin 1300 saattelemana alettiin selaamaan foorumia. Sattui vanha ketju silmään, jossa oli coolerilta putki irti. Konttaus auton alle ja niin oli nytkin. Eli omilta jäljiltä oli tämäkin 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...