Ei oikein potki
Ei oikein potki
Biopower 2,3:een laitettiin taannoin Mitsun turbo ja Biopower aero softa .Odotukset olivat tietenkin korkealla, mutta ei tuo oikein meinaa lähteä ennen kuin vasta sitten kun koneessa on riittävästi kierroksia. Vanha 2,0:kin liikahti ohituksiin ärhäkkäämmin.
Erityisesti haittaa 5 vaihteella kun pitäisi päästä ohi. Talla pohjaan - ja oikein mitään ei tunnu tapahtuvan. Kierroksia sisällä n. 2100. Pitää käyttää nelosvaihteen kautta.
Mreg ja Mair näyttää noilla kierroksilla n. 700 ja Pinl 1200. Vikakoodeja ei ole herjannut
Mikähän siellä nyt vielä...?
Erityisesti haittaa 5 vaihteella kun pitäisi päästä ohi. Talla pohjaan - ja oikein mitään ei tunnu tapahtuvan. Kierroksia sisällä n. 2100. Pitää käyttää nelosvaihteen kautta.
Mreg ja Mair näyttää noilla kierroksilla n. 700 ja Pinl 1200. Vikakoodeja ei ole herjannut
Mikähän siellä nyt vielä...?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ei oikein potki
Pienemmillä vaihteilla (vähän kovemmilla kierroksilla) ei ongelmaa esiinny, vai?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ei oikein potki
Oiskohan softaus menny pieleen jollain tavalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ei oikein potki
tarkistapa peruspaineet. Mankkuvenan C->W ja R tukkoon.
Pitäisi täskaasukiihdytykses olla 0,4bar +-0,05, pInl siis 1400.
Pitäisi täskaasukiihdytykses olla 0,4bar +-0,05, pInl siis 1400.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ei oikein potki
Jos mReq on vain 700 eikä vikakoodeja niin softaongelma todennäköistä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ei oikein potki
Ei ole softaongelma eikä tuo vastaa missään tapauksessa pyyntejä. Turbo ja softahan vaihdettiin jo elokuussa, oliko ongelma heti alusta saakka ? ECMS:stä näkisi taas mikä rajoittaa.
Tuo pitää tutkia paremmin; pakoputki tukossa, iso ahtovuoto ...
Tuo pitää tutkia paremmin; pakoputki tukossa, iso ahtovuoto ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ei oikein potki
Perus paineet
Iso ahtovuoto -> melko varmasti FCODia
Pakoputki tukos -> pitäis ahdot nousta melko lailla kompensoimaan, mutta ilmaa ei tulis.
Iso ahtovuoto -> melko varmasti FCODia
Pakoputki tukos -> pitäis ahdot nousta melko lailla kompensoimaan, mutta ilmaa ei tulis.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ei oikein potki
Ei nouse ahdot jos putki on tukossa ja softa rajoittaa myös ilmamassat silloin, juuri tänään yhden vanhan DP:n vaihdoin ehjempään ja alkoi taas ilmamassa-polttoainesekoitus maistua koneelle.
Eikös tämä ollut se tapaus kun gt17 piti hirveetä ulinaa pyydettäessä pikkasen enemmän st1 päivityksen jälkeen ja päädyttiin vaihtaan mitsuun. Softa on 15T:lle kalibroitu 55P ja toiminut mainiosti sekä B235E/L/R kohteissa joissa on mitsu alunperin tai päivitettynä. Jarrut on vaan kalibroitu 15":lle.
Ilmavuoto näkyisi varmaan parametreissa Ad85 ja Amul. Tukkoinen DP on hankalampi tunnistaa, katti kyllä naksuu kuumuuttaan jos ajon jälkeen kuuntelee.
Eikös tämä ollut se tapaus kun gt17 piti hirveetä ulinaa pyydettäessä pikkasen enemmän st1 päivityksen jälkeen ja päädyttiin vaihtaan mitsuun. Softa on 15T:lle kalibroitu 55P ja toiminut mainiosti sekä B235E/L/R kohteissa joissa on mitsu alunperin tai päivitettynä. Jarrut on vaan kalibroitu 15":lle.
Ilmavuoto näkyisi varmaan parametreissa Ad85 ja Amul. Tukkoinen DP on hankalampi tunnistaa, katti kyllä naksuu kuumuuttaan jos ajon jälkeen kuuntelee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ei oikein potki
Jep, muistit Vesa oikein
.
vaikeaksi homman tekee se, että ongelma esiintyy näköjään vain satunnaisesti. Esimerkiksi tänään päivällä liikahti ihan mukavasti (Mreq muistaakseni 1200) ja nyt illalla kotiin palatessa ei oikein puhaltanut. Eli softassa tuskin ongelmaa. Ei eroa onko moottori kylmä vai lämmin...
Mielestäni naksetta ei kuulu, mutta täytyy kuulostella vielä tarkemmin
Mä voisin Vesa tulla vaikka piipahtamaan kun joskus asiaa Tampereen suunnalle niin ihmetellään, ellei sitten joku tolkku tule jotain sattuman kautta

vaikeaksi homman tekee se, että ongelma esiintyy näköjään vain satunnaisesti. Esimerkiksi tänään päivällä liikahti ihan mukavasti (Mreq muistaakseni 1200) ja nyt illalla kotiin palatessa ei oikein puhaltanut. Eli softassa tuskin ongelmaa. Ei eroa onko moottori kylmä vai lämmin...
Mielestäni naksetta ei kuulu, mutta täytyy kuulostella vielä tarkemmin
Mä voisin Vesa tulla vaikka piipahtamaan kun joskus asiaa Tampereen suunnalle niin ihmetellään, ellei sitten joku tolkku tule jotain sattuman kautta
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Ei oikein potki
Siellä sun softassa on opensidissä ECMS lisätty päänäyttöön rivien mReg, mAir ja Miss jälkeen.
Katso mikä numero siinä pysyy silloin kun meno on lahnaa
Ennenkuin joku ehdottaa niin tuossa vuosimallissa ei Evap takaiskujen ongelmia ole. Jokin muu siellä pätkyttää.
Kattikin joko on tukossa tai sitten ei.
Katso mikä numero siinä pysyy silloin kun meno on lahnaa
Ennenkuin joku ehdottaa niin tuossa vuosimallissa ei Evap takaiskujen ongelmia ole. Jokin muu siellä pätkyttää.
Kattikin joko on tukossa tai sitten ei.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko