

Letkut on kyllä oikein kun valokuvat otin enneku purin ja kasauksessa katoin et varmasti menee oikein. Täytyykin sitten hommata uusi vena ja kokeilla jos sakkaaminen asettuisi.KAPU2 kirjoitti:Bypassin letkut/putket väärin tai ite vena rikki, jos sakkaa
Se isompi turbo, johon tuttu vaihtui oli kaiketi välyksetön, mutta tuosta toisesta ei ole varmuutta. Siis se mikä meni vaihtokaupassa tutun autoon. Piru raamattua jne..JiiK kirjoitti:
Turbo vaihtui tutulta ostettuun autoon
Tuttu oli jäänyt ylimääräiseksi
Turbo siis kunnossa, ei välyksiä
Pahoittelen lukemaani
Ihan vakio garret:in vaihdoin mikä olikin paikalla. sen jälkeen toimi täysin moitteetta joksikin aikaa ja rupesi sakkaamaan ainakun päästää kaasun kierroksilla kun kierroksilla ja nykimään 2000-3000rpm kohilla jonka jälkeen taas vetää hyvin.Coltti kirjoitti:Missä tilanteessa se sakkaa? Painetta tuottaessa, vaiko ainoastaan kaasua ylös nostaessa?
Ja onko kyseessä siis saabin alkuperäinen mitsu tai garret tai joku vakiota isompi, joka vaihtui vielä isompaan?
Tulpatkin vaihdoin juuri eikä auttanut. Eikä ole ajettu viinallakaan kun ei ole biosoftaa vielä tullu hommattua. Btw, ei kenelläkään olisi tiedossa kuka jyväskylän alueella laittais biosoftaa hyvään hintaan?Fakiiri kirjoitti:Tulpat ?
Onko ajeltu viinalla ? >> suuttimet tukossa....
Coltti kirjoitti:kaasun nostaessa kuuluu siis tän tyylinen pumppaava ääni?
https://www.youtube.com/watch?v=qaAcxPl-b_Q
Kato että bypassiin menee pieni alipaineletku ja että sama letku menee myös imusarjaan/tulipellissä olevaan venttiilin ja siitä imusarjaan, eikä letkut ole hapertunut rikki mistään kohdasta.
Koita myös laittaa siihen bypassin pikkuletkun paikkaan pieni letkunpätkä kiinni ja imase siitä. Pitää vetää alipaineelle ja pysyä. Ilmaa ei saa tulla läpi.
Näillä konsteilla on todettu että bypass on suurinpiirtein ehjä ja sen ohjauskin toimii.