Hei,
Mikä mahtaa olla vakio -04 9-5:n suihkutussuuttimien sähköliittimen tyyppi (ruskeat suuttimet)? Jos vielä olisi tietoa, mistä näitä liittimiä saa, olisi plussaa?
Kuinka pitkä suurinpiirtein on suuttimen aukioloaika esim. 3000rpm? Tämän saan kyllä skoopilla selville, jos ei sitä helposti muuten saa selville, mutta luulis teillä jotka näitä softia väkästelette kartoista näkevän..
Kiitoksia tiedosta.
Vakio suihkutussuuttimet
Re: Vakio suihkutussuuttimet
Bosch EV1 / AMP Junior Timer on liitin. Löytyy varmaan mistä vaan autosähköpuljusta ja netistäkin helposti. Finjector esim.
Suuttimen aukioloaika riippuu ihan kuormituksesta/polttoaineen tarpeesta. Vaihteluväli luokkaa 2-20ms/kierros tyhjäkäynti vs. täysi kuorma.
Suuttimen aukioloaika riippuu ihan kuormituksesta/polttoaineen tarpeesta. Vaihteluväli luokkaa 2-20ms/kierros tyhjäkäynti vs. täysi kuorma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vakio suihkutussuuttimet
Suihkiiko se myös työtahdin aikana imusarjaan? Olisin ollut siinä uskossa, että 720 asteen välein kukin suutin avautuu.jcarlson kirjoitti: Suuttimen aukioloaika riippuu ihan kuormituksesta/polttoaineen tarpeesta. Vaihteluväli luokkaa 2-20ms/kierros tyhjäkäynti vs. täysi kuorma.
Re: Vakio suihkutussuuttimet
Joka toinen kierros 4 tahti koneessa.
Tietty kun suutin on 100% auki, niin on auki myös työtahdin aikana.
Tietty kun suutin on 100% auki, niin on auki myös työtahdin aikana.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Vakio suihkutussuuttimet
Do dii, syy miksi kyselin liitintä ja aukioloaikoja, niin tekasin tämmösen:

Tarkoitus siis pestä suuttimet ultraäänipesurissa. Tuolla saadaan apinoitua suuttimen normaalia toimintaa ja mitattua suutinten tilavuusvirta. Tiivistesetti jenkeistä saapuu ensi viikolla, joten ensi viikolla seuraa jatkoa ja lisää kuvia operaatiosta.

Tarkoitus siis pestä suuttimet ultraäänipesurissa. Tuolla saadaan apinoitua suuttimen normaalia toimintaa ja mitattua suutinten tilavuusvirta. Tiivistesetti jenkeistä saapuu ensi viikolla, joten ensi viikolla seuraa jatkoa ja lisää kuvia operaatiosta.
Re: Vakio suihkutussuuttimet
Nyt on suuttimet pesastu. Oletin, että olisivat olleet enemmänkin likaisia. Samalla tuli vaihdettua bensapaineensäädin, suuttimiin tiivisteet & suodattimet ja bypassin mankku. Suuttimien huoltosetti jenkeistä myyjältä nimeltä diamarmotorsportsportsllc. Setti näytti tältä:

Tuo ruuvi on noiden suodattimien irroittamiseen. Kierretään siis sisään ja nitkutellaan vanhat suodattimet pois.
Suuttimet näyttivät tältä:

Ja lähikuva:

Ei voi sanoa, että olisivat haittaavasti likaisia. Hieman bensan hartsijäämiä, mutta ei tukkeeksi asti. Kolme tankillista oli ajettu etanolilla tätä ennen. Varmaan jotain vaikutusta silläkin, kun tuossa yksilössä ei ole huohotin ongelmaa.
Pesun jälkeen suuttimet hohti, kuin uutuuttaan:

Operaation jälkeen polttoainepaineet laskivat vain 0,1bar 25 minuutissa, kun ennen tätä 0,4bar 20 minuutissa. Lisäksi sammutuksen jälkeen ei enää tipahtanut 2,4 bariin vaan jäi 2,8 tietämille. Tiedä sitten oliko paineensäädin viallinen vai märkä kakkospytyn suutin vuotavasta o-renkaasta syypää paineenlaskuun. Bypassin mankun vaihdoin huvikseen, kun sellainen sattui olemaan varalla.

Tuo ruuvi on noiden suodattimien irroittamiseen. Kierretään siis sisään ja nitkutellaan vanhat suodattimet pois.
Suuttimet näyttivät tältä:

Ja lähikuva:

Ei voi sanoa, että olisivat haittaavasti likaisia. Hieman bensan hartsijäämiä, mutta ei tukkeeksi asti. Kolme tankillista oli ajettu etanolilla tätä ennen. Varmaan jotain vaikutusta silläkin, kun tuossa yksilössä ei ole huohotin ongelmaa.

Pesun jälkeen suuttimet hohti, kuin uutuuttaan:

Operaation jälkeen polttoainepaineet laskivat vain 0,1bar 25 minuutissa, kun ennen tätä 0,4bar 20 minuutissa. Lisäksi sammutuksen jälkeen ei enää tipahtanut 2,4 bariin vaan jäi 2,8 tietämille. Tiedä sitten oliko paineensäädin viallinen vai märkä kakkospytyn suutin vuotavasta o-renkaasta syypää paineenlaskuun. Bypassin mankun vaihdoin huvikseen, kun sellainen sattui olemaan varalla.