Joo, olen hyvin perillä että noi konerikkoongelmat vaivaavat useimmin trionic7- ohjauksella varustettuja Saabeja.
Eniten minua kiinnostaisi lukea toimintaohjeet kuinka ko. järjestelmän toiminta kuuluu tarkastaa tonnareissa. (olen kyllä lukenut kuinka "valmistusvika" korjataan trionic7 autoissa)
Eli mun tonnariin kuuluu huolto-ohjelman mukaan vaihtaa moottoriöljyt maksimissaan 20tkm välein. Tapahtuu seuraavasti...
Avaa öljypohjan tyhjennyspultti ja laske käytetty moottoriöljy tarkoitukseen sopivaan min 4litraa tilavuudeltaan olevaan astiaan. Kun öljy on valutettu kierrä öljynsuodatin auki. Huomio että suodattimen sisällä on vielä öljyä vaikka tyhjennystulpasta ei enää öljyä valuisikaan. Kierrä uusi öljynsuodatin paikoilleen jne. jne.
Samaisen tonnarin huolto-ohjelman mukaan huohotinjärjestelmän toiminta tulee tarkastaa aivan yhtä usein öljyvaihdon kanssa.
Eli löytyykö foorumin lukijoiden joukosta keneltäkään tietoa minkälaisia työvaiheita huohotinjärjestelmän huolto/tarkastukseen kuuluu??
Puhdistetaanko putkia esim paineilmalla tai jonkin sortin pesuaineilla? Jos puhdistetaan niin mitkä putkista/letkuista. Mitä niistä ei pidä irroittaa uudelleen tiivistämis- tai rikkoutumis ongelman tähden? Jotain toimintaohjetta...
P.S. Avaa pelti ja katso näykyykö letkuja ja putkia. Jos nätyy niin ole tyytyväinen ja sulje pelti. Näinkö?
