ss: n pakoputken kesto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

ss: n pakoputken kesto

Viesti Kirjoittaja stara »

ilmeisesti jotain parempaa rautaa, koska 04 ikäisessä taitaa vielä orkkis olla? millaisia kestoja olette havainneet?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 928
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: ss: n pakoputken kesto

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Siskolta tippui tänään tielle -05 mallin kiisselistä. Tosin epäilen, että se ei johtunut happanemisesta.
Saab 9-5 Vector -03 stage1 470 tkm
puh.040 538 0231
forward forever backward never
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: ss: n pakoputken kesto

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Taitaa olla ferriittistä ruostumaton terästä tuo pakoputki, AISI 440/430 tms. Magneetti nappaa kiinni.

Itsellä kesti 12v ja 260tkm. Ruostumatonkin ruostuu kun lämpötila on korkea ja ympäristö agressiivinen (happoja sisältävä pakokaasu, tiesuola yms + pitkä aika)
EX: 9³SS BioPower
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: ss: n pakoputken kesto

Viesti Kirjoittaja stara »

tuollaista arvelinkin, jotta jotain rosteria on NG: ssä..oli se jo korkea aikakin saada kestävämpiä putkia ensiasennuksena.

OG 9-3 taain tarvikepönttö (vakiopeltiä) ei kestänyt kuin vajaa 2 vuotta,>>uuden panetin rosterista väliputken puolivälistä lähtien. saapas nägee miten kauan pelittää. muuten ihan tyytyväinen siihen rosterikauppaan tähän mennessä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13459
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: ss: n pakoputken kesto

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vaihdoin etuväliputken dieseliin syksyllä, koska jousto-osa oli rispaantunut rikki. Itse putki oli mielestäni virheettomässä kunnossa ja tietääkseni koko putkisto oli alkuperäinen, eli 8v ja 300 tkm. Magneetti ei tähän kyllä tarttunut, sen sijaan Motonetista haettuun tarvikeputkeen tarttui. Sekin kyllä tietojen mukaan rosteria, mutta senhän tietää, että kiinan tarvikerosteri on eri asia kuin Tornion laatutavara.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: ss: n pakoputken kesto

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Ferriittiset rosterit ovat tietääkseni isosi Suomessa kehitettyjä tai ainkin tietoutta on paljon. Tekniikalla pyritty pääsemään eroon kalliista nikkelistä tekemällä näitä sortteja. Nikkelin markkinahinta kun on heitellyt historiassa kovasti.

Varmaankin halvempaa ja usein jopa lujempaa kuin perinteiset austeniittiset laadut. Käytetään paljon julkisivuissa ja rakentamisessakin.
EX: 9³SS BioPower
Vastaa Viestiin