OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Terve! Eli yksi minun OG satkuista tekee seuraavanlaista, nykii ja pätkii 1-2 ja vähän 3 vaihteella kun ajaa pintakaasulla tai puolikaasulla, seuraavat toimeenpiteet on jo tehty:
- Sytytysosat vaihdettu (Tulpat, johdot, virranjakaja)
- Kaikki alipaineletkut vaihdettu (vanhat oli ok)
- Polttoainesuodatin vaihdettu
-Sytytys säädetty
- Ruiskusuuttimet otettu irti ja putsattu ja takaisin kiinni.
-Ilmanotto tiivis (ilmansuodattimen "tynnyrin" letku)
- Ruiskuun en ole koskenut sormellakaan
Olisiko kenties takerteleva bensapumppu joka aiheuttaa tuon pätkimisen ja nykimisen? Täyskaasulla vetää oikein hyvin, mutta vanhaa satkua ei oikein tee mieli antaa "kenkää" kun se on jo "vanhus" jonka kuulluisi jo saada kenkää paljon maltillisemmin.
- Sytytysosat vaihdettu (Tulpat, johdot, virranjakaja)
- Kaikki alipaineletkut vaihdettu (vanhat oli ok)
- Polttoainesuodatin vaihdettu
-Sytytys säädetty
- Ruiskusuuttimet otettu irti ja putsattu ja takaisin kiinni.
-Ilmanotto tiivis (ilmansuodattimen "tynnyrin" letku)
- Ruiskuun en ole koskenut sormellakaan
Olisiko kenties takerteleva bensapumppu joka aiheuttaa tuon pätkimisen ja nykimisen? Täyskaasulla vetää oikein hyvin, mutta vanhaa satkua ei oikein tee mieli antaa "kenkää" kun se on jo "vanhus" jonka kuulluisi jo saada kenkää paljon maltillisemmin.
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Yks kuluva osa on lambda, joka voisi aiheuttaa tuollaista.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Jos Kyseessä ilman lambdaa oleva eil ei vähäpäästöinen niin kannattaa mittauttaa ja säädättää CO-pitoisuus ehkä raja arvon yläpäähän .
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Joo kyseessä ilman lambdaa oleva malli, eli toisin sanoen seokset pitäisi säätää rikkaamalle tai laihemmalle?
Tyhjäkäynti nyt, kylmänä 850rpm ja lämpimänä 1100rpm ja "yskii" kun käy lämpimänä tyhjäkäyntiä
Tyhjäkäynti nyt, kylmänä 850rpm ja lämpimänä 1100rpm ja "yskii" kun käy lämpimänä tyhjäkäyntiä
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Ah, no sitten joo. Rikkaammalle kun säätää, sellainen "hummaaminen" loppuu
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Ok, pitäänee ryhtyä säätöhommiin jos auttaisi tuohon nykimiseen millään lailla. Kylmänä käy varmaan oikeilla seoksilla kun ei "yski" lämpimänä taas alkaa järkyttävä nykiminen, toivottavasti olisi vaan säädöistä kiinni tällä kertaa
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Kannattaa tarkastaa/säätää ohjauspaine ensin oikeaksi ja sen jälkeen vasta seoksen säätö.
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Paljonko näissä kuulluisi olla se ohjauspaine, 3-4 bar?
Re: OG 900 K-JET Nykii pinta ja tasakaasulla..
Minkälaiset putket ruiskusuuttimille menee?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD