Viunaa vääränmerkkiseen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Että jos 85:ta patonkiin. Selasin vanhoja thredejä, mutta ei ihan auennut. Pitääkö tuommoisessa purkkiasennus vehkeessä olla teitin mielestä etanolin tunnistus polttoainelinjassa vai riittääkö lambdan nuuskiminen?

Etuja / haittoja / kokemuksia? Vääränmerkkisten foorumeilla ei juuri öljypohjan putsauksista puhuta, eikä muustakaan meille normaaleista asioista :lol:.

Eli kumman kanssa elo olisi auvoista:

https://eflexfuel.fi/toimintaperiaate

vai

http://fuelflexfinland.fi/yrityksestamme/tuotteemme/

Tossa "vähän huolestutti" tuo: "Myymämme muunnossarjat ovat Brasiliasta, missä on ajettu etanolilla jo 1970-luvulta lähtien!" Että onkos sikäläinen ingenjööri miten ratkonut meidän talviset haasteet :lol:.

Totta kai osa teistä vastaa, että osta toinen Saab. En osta, ainakaan Kolkkia. Femmaan ei rahat riitä, patonki antakoon keski-ikäiselle perseelleni sen ansaitseman pehmeän kyydin :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5814
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Käyttäjäkokemukset mitä itse olen kuullut tälläisten purkkien käyttäjiltä niin on kuulunut että käyntiinlähtö on välistä vähän niin ja näin. Joutuu muutamia kertoja starttaamaan kunnes jää käyntiin kun tankissa on pelkkää e85:sta. Jos sekaan laittaa vähän bensiiniä, niin tällöin käyntiin jääminen on helpompaa. Jos taas purkki ei osaa sytytystä säätää niin se on aika hyödytön kapistus mielestäni vaikeastihengittävässä laitteessa, kun se kulutushyötykin häviää kun ennakkoa ei voida säätää.

Muita merkkejä koskee ihan yhtälailla se että etanoli puhdistaa konetta paljon. Jos on kovin likainen kone sisältä niin öljypohjassa ne sakat sitten ovat.. Kuparikärkiset tulpat tilalle jos koneesta löytyy platinat tai iridiumit. Tietysti polttoainesuodatin tulisi vaihtaa yhtälailla lyhyen e85 käytön jälkeen.. Muiden merkkien polttoainepumppujen kestävyyksistä ei ole tietoa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Muistelen lukasseeni joko sitruunapatongista tai citroen foorumilta ainakin erinäisiä kokeiluja viunan käytöstä, kulkineessa. Tosin taisivat olla pykälää ja kahtakin vanhempia kuin ew-koneinen picasso. Topikkien hakemista ja löytämistä ei kyllä helpota niiden joskus ehkä hieman omintakeinen otsikointi :D Ja saattopa olla että nämä kokeilut on suoritettu ilman mitään bokseja...
"Hevoseton" mies on huoleton mies
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Joo, jotain löpinää siellä on, mutta rakenne hieman epäselvä. Taitavat enemmän olla sekakäyttäjiä :lol:.

Samat kohteet noissa lienee kuin Saabeissa, ei se etanoli tiedä mitä merkkiä liottaa, kuten Pakari totesi. Annetaan ajan kulua ja katotaan, tuleeko tuossa retkahdus :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onkos sulla tuo Pikachu THP -koneella eli tuuborgilla varustettu? Siinä voisi kuvitella tuon retanolin toimivan jollain lailla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ei kai THP:ita ollut vielä olemassakaan Xsara Picasson aikoihin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Ei tosiaan tuohon (-02)) aikaan ollu vielä thp-konetta. Eikä sitä kyllä kannata riesaksi hankkiakkaan. Kuminauhasta tehdyt jakopään ketjut ja karstoittuva imusarja ei oikein houkuttele.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Muunnossarjan kera voi suuttimet käydä pieniksi. Olikohan jossain satsissa varoitusvalo jopa suuttimien ollessa tapissaan (dc 100%)? Tuo on syytä pitää mielessä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Pikaisen kyselyn perusteella tuo eFlexFuel toimisi tuossa kinnerissä. Se, että ottaako järjestelmän toimittaja mitään kantaa suuttimien riittävyyteen, on toinen asia. Voihan sitäkin sieltä kysäistä, vastauksen totuuden peräisyyttä voi sitten arvioida itse.

Tuo Mertmin huomio on kyllä avain asemassa; tuo kun ei ole mikään raketti muutenkaan, niin ei siinä kärsisi hirveästi tehojen laskea :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tottahan se voi käydä laihalla suuttimien tuoton loppuessa ja ei olisi järin fiksua ajaa sellaisenaan. Kun tiedetään moottorin teho, voidaan tarvittavien suuttimien minimituotto laskea...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Viunaa vääränmerkkiseen

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Muistaakseni tuo oli 1749 kuutiota, 116 hp. Ei mikään raketti, mutta on sillä päässyt paikasta toiseen ainakin toistaiseksi.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin