
Takasivulasien huurteenpoisto
Takasivulasien huurteenpoisto
Auto 9000 cd -97 autom.ilmastoinnilla. Ongelmana on, että takaovien sisällä olevat moottorit (puhaltimet) jäävät pyörimään n. 4:si minuutiksi auton sammutettua. Puhaltimet eivät välitä vaikka käyttöpaneelista ne sammuttaa ts. pyörivät aina (virtakytkettynä). Puhaltimet saa pysähtymään jos käyttää sulaketta irti taulusta, niin sen jälkeen ne eivät enää pyöri. Tuntusikin siltä, että moottoreihin virtaa jostain sähköä, onko ko. moottoreille releitä tai muuta mikä voi aiheuttaa vian. Ilmastoinnin olen kaliproinut. 

Uudemmissa (olikohan vm.'94:stä eteenpäin) pyörii tuon 4min.Tri-Lo kirjoitti:Eihän se nyt ihan niin kauan..? Omissa tontuissa ehkä 30s.?Sisälämpötilatunnistimen puhallin (imevä) taasen pyörii sammutuksen jälkeen noin 4 minuuttia
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Itseltäni katosi kanssa takapuhaltimet yht äkkiä toiminnasta eivätkä ole sen jälkeen inahtaneetkaan. Toinen ohjainyksikkö on vielä testaamatta mutta täytynee kokeilla silläkin. Mittasin johdotuksenkin ja kunnossa tuntuivat olevan.
Onko tietoa että onko takapuhaltimille mitään liitintä kuskin penkin alla? Mietin vain kun niillä tienoilla tuli ropailtua ja suurin piirtein samoihin aikoihin huomasin puhaltimien himmenneen...
Onko tietoa että onko takapuhaltimille mitään liitintä kuskin penkin alla? Mietin vain kun niillä tienoilla tuli ropailtua ja suurin piirtein samoihin aikoihin huomasin puhaltimien himmenneen...
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Moottori tuppaa jumiutumaan jolloin sen käynnistysvirta kasvaa ja ACC mene virtarajoitukselle eikä näin ollen käynnistä sitä toistakaan moottoria, joka on rinnan toisen kanssa. Kun kokeilee sähköä suoraan akulta lähtee moottori kuitenkin pyörimään, koska silloin virtaa riitää. Se minkä takia moottori takeltelee ei ole tiedossa, vaikka sellaisen olenkin avanutkoppsa kirjoitti:Itseltäni katosi kanssa takapuhaltimet yht äkkiä toiminnasta eivätkä ole sen jälkeen inahtaneetkaan. Toinen ohjainyksikkö on vielä testaamatta mutta täytynee kokeilla silläkin. Mittasin johdotuksenkin ja kunnossa tuntuivat olevan.
Onko tietoa että onko takapuhaltimille mitään liitintä kuskin penkin alla? Mietin vain kun niillä tienoilla tuli ropailtua ja suurin piirtein samoihin aikoihin huomasin puhaltimien himmenneen...

-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Ahaa, kiitos tuohan selvensikin hommelia miksi molemmat ovat pimeänä. Täytynee taas joskus irroitella nuo moottorit ja purkaa putsuutellapevi kirjoitti: Moottori tuppaa jumiutumaan jolloin sen käynnistysvirta kasvaa ja ACC mene virtarajoitukselle eikä näin ollen käynnistä sitä toistakaan moottoria, joka on rinnan toisen kanssa. Kun kokeilee sähköä suoraan akulta lähtee moottori kuitenkin pyörimään, koska silloin virtaa riitää. Se minkä takia moottori takeltelee ei ole tiedossa, vaikka sellaisen olenkin avanut

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 32432.htmljani kirjoitti:miten on meneekö 87 tonnarissa noille ovipuhaltimille johtoja ja jos menee mikä niitä ohjaa . Ovessa näkyisi olevan ylimääräinen pistoke mutta minne se menee ei hajuakaan.
Asensiin omaan 87-tonnariin 92-malliset oviverhoilut, jossa puhaltimet
oli valmiiksi kiinni. Verhoilun kiinnitysnepparien sijainti oli hieman
muuttunut, yhden tai kaksi uutta reikää joutui poraamaan oviin.
Johdot löytyi lasinnostimen johtosarjan kylkeen nippusiteellä
kiinnitettynä, keskikonsolissa oli lasinnostimien luona oville menevät
johdot liittimessä. Lisäsin vielä kuskin penkin alle alennusvastuksen
puolitehopuhallusta varten, vastuksen johdot piti vetää itse ja liittää
liittimeen. Käytin 89-mallista purettua sivulasin kuvalla varustettua
katkaisijaa ja keraamista vastuspyörylää. Ymmärtääkseni näin tehtynä
toteutus vastaa 88-89-mallin alkuperäisasennusta.
90-malleista eteenpäin ACC:n keskusyksikkö osaa ohjata ovipuhaltimia
päälle silloin kun lämppäri on huurteenpoistoasennossa, ja
puhallusnopeus menee varsinaisen lämppärinpuhaltimen nopeuden mukaan.
Kannattaa ennen asennusta siivota pölyt pois niistä puhallinkanavista ja
propelleista ennen asennusta, niin toimivat äänettömästi.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/ovipuhallin1.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/ovipuhallin3.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mites minä sen tarkistan (älä suutu on eka näin hieno lämmitysjärjestelmä)Mimmi kirjoitti:Moksu: Tarkistahan, ettet ole ohjelmoinut niitä pois päältä (ACC3).
Sitten seuraavaksi epäilisin umihaitarin sisällä olevia johtoja ja niiden liittimiä.
valot ainakin palaa siinä sivulasin paikalla.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Onko tuo takaovi helppo purkaa että pääsee puhaltimiin käsiksi? Itselläni apukuskin puolen puhallin piti jonkun aikaa ääntä, nyt se ei enää pyöri ollenkaan.. Toinen kyllä toimii. Jos yrittäisin vaihtaa?jus kirjoitti:http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 32432.htmljani kirjoitti:miten on meneekö 87 tonnarissa noille ovipuhaltimille johtoja ja jos menee mikä niitä ohjaa . Ovessa näkyisi olevan ylimääräinen pistoke mutta minne se menee ei hajuakaan.
Asensiin omaan 87-tonnariin 92-malliset oviverhoilut, jossa puhaltimet
oli valmiiksi kiinni. Verhoilun kiinnitysnepparien sijainti oli hieman
muuttunut, yhden tai kaksi uutta reikää joutui poraamaan oviin.
Johdot löytyi lasinnostimen johtosarjan kylkeen nippusiteellä
kiinnitettynä, keskikonsolissa oli lasinnostimien luona oville menevät
johdot liittimessä. Lisäsin vielä kuskin penkin alle alennusvastuksen
puolitehopuhallusta varten, vastuksen johdot piti vetää itse ja liittää
liittimeen. Käytin 89-mallista purettua sivulasin kuvalla varustettua
katkaisijaa ja keraamista vastuspyörylää. Ymmärtääkseni näin tehtynä
toteutus vastaa 88-89-mallin alkuperäisasennusta.
90-malleista eteenpäin ACC:n keskusyksikkö osaa ohjata ovipuhaltimia
päälle silloin kun lämppäri on huurteenpoistoasennossa, ja
puhallusnopeus menee varsinaisen lämppärinpuhaltimen nopeuden mukaan.
Kannattaa ennen asennusta siivota pölyt pois niistä puhallinkanavista ja
propelleista ennen asennusta, niin toimivat äänettömästi.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/ovipuhallin1.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/ovipuhallin3.jpg
Olisiko näistä apua?MP kirjoitti:Onko tuo takaovi helppo purkaa että pääsee puhaltimiin käsiksi? Itselläni apukuskin puolen puhallin piti jonkun aikaa ääntä, nyt se ei enää pyöri ollenkaan.. Toinen kyllä toimii. Jos yrittäisin vaihtaa?
Puhaltimet
Vaihto
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00