Pitkät valot hukassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Reetu

Pitkät valot hukassa

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mistäs kannattais lähtä vikaa hakeen eli 90 ei vaihda pitkiä , muutaman kerran vaihtoi kun jaksoi vaan yrittää ja yrittää . Mut nyt ei enää millään .

Kenties valorele vai vilkkuviiksi?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vetääkö rele?
mittaile avain nolla asennossa, relekantaan pitäisi ainakin yhteen nastaan tulla jännite silloinkin.
sitten pyydät jotain vetämään viiksestä, pitäisi tulla johonkin toiseenkin nastaan jännite.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ok tutkitaan , kiitti neuvosta.
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Vaikuttaisi kovasti tosiaan rele-vialta, ainakin mulla alkoi 900:ssa rele oireilemaan juuri noin ennenkuin hajosi lopullisesti. Kannattaa korjata vika nopeasti, koska rikkinäinen rele saattaa kuumentua tai peräti syttyä palamaan.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näyttäs siltä tosiaankin , et rele on kaput. no vaihdan sen välittömästi , onneksi sattu löytyy iteltä sopiva.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Nyt tuli muuten mieleen, että viimeisillä pimeillä mitä kyseisellä nopalla ajelin tosiaan sitä viikseä sai nykiä tavallista enemmän et sai pitkät päälle. Mutta kyllä ne mulla aina toimi..
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Valorele vaihdettu , ja taas toimii niinkuin pitää.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Voi voi, kun tuo valorele on valitettavan heikko peli...Miten minusta tuntuu, että noissa vanhemmissa Saabeissa se on ihan kulutustavaraa? :?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pieni murhe tuo rele siihen nähden on, että monissa muun merkkisissä autoissa ajovalojen virrat menevät valokytkimien ja viiksen kautta jopa! Ajanmyötä tuollaisissa alkaa valokytkimet ja viiksen kärjet menemään, eikä valotehokaan mikään kaksinen ole pitkän johdotuksen, ohuiden piuhojen ja prakavien kytkimien takia. Joten tuo releen kautta virran kuljettaminen on ihan viisasta pelkästään valojen kirkkautta ajatellen, eikä releen vaihto ole työnä mikään paha rasti verrattuna viiksen tai valokytkimen vaihtoon. (Tosin og900:sa nuokin osat on helppo vaihtaa.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

voisko huono maakontakti vuosien mittaan aiheuttaa tuota releiden paukkumista...?

jos välillä saa maita ja välillä ei, niin eikös tuonne ainakin mun käsityksen mukaan muodostune melkoisen suuria virtoja (piikkimäisesti...voiko olla mahdollista)

viime syksynä oli nyt myynnissä olevaan 99:iin vaikea saada pitkiä päälle, joten vaihdoin toisen releen,toisen vilkku/valoviiksen, vaihdoin jälleen, kunnes vika paljastui maaviaksi..ja aivan samat oireet kuin Reetulla..

tällaista pähkinää tällä kertaa mua viisaammille

-Matti
saab 99 -83 GL"S"
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Välistä ei tarvitse kuin ottaa rele irti ja painaa sitten takaisin.Katselee samalla onko liittimissä hapettumaa.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ajattelinkin käydä kaikki liitokset läpi, ja tarkistaa nuo maadoituksetkin.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Iltasella kun ajelin takerteli vielä pitkien syttyminen, laitoin crc.tä vilkkuviikseen ja johan rupes toimiin , tosi kevyesti vaihtaa nyt pitkät päälle ja pois.
Vastaa Viestiin