Lapin reissun valmisteluja?
Lapin reissun valmisteluja?
Moi,
Pitäisi tossa pääsiäiseksi mennä lappiin ja vähän pistää miettimään, että mitä valmisteluja olisi syytä tehdä.. Mittarissa on 99tkm, edellinen huolto on siis ollut 90tkm. Öljyt on ihan just vaihdettu, joten millekään varsinaiselle huollolle ei taida olla tarvetta (tulpat?).
Toinen mietityttävä asia on moottoritienopeuksissa tuntuva satunnainen nykiminen. Joku mainitsi, että kapiakselin asentotunnistin oireilisi juuri noin.. Pitäisköhän sitä vaihtaa ihan varmuuden välttämiseksi ja paljonkohan sellainen maksaa?
No, eihän sitä matkaa nyt kerry kun muutama tuhat kilometriä, mutta kumminkin..
--
antti
Pitäisi tossa pääsiäiseksi mennä lappiin ja vähän pistää miettimään, että mitä valmisteluja olisi syytä tehdä.. Mittarissa on 99tkm, edellinen huolto on siis ollut 90tkm. Öljyt on ihan just vaihdettu, joten millekään varsinaiselle huollolle ei taida olla tarvetta (tulpat?).
Toinen mietityttävä asia on moottoritienopeuksissa tuntuva satunnainen nykiminen. Joku mainitsi, että kapiakselin asentotunnistin oireilisi juuri noin.. Pitäisköhän sitä vaihtaa ihan varmuuden välttämiseksi ja paljonkohan sellainen maksaa?
No, eihän sitä matkaa nyt kerry kun muutama tuhat kilometriä, mutta kumminkin..
--
antti
antti | 9-5 -98 | #2303
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Soittelin äsken metro-auton huoltoon ja siellä veikkailivat nykimisen syyksi DI-kasettia tai läppäkoteloa, ei niinkään kampiakselin anturia, kun se ilmenee kuulemma useimmiten käyntiinlähtöongelmana, ei ajonaikaisena ongelmana.
Kuinkahan huonosti tuon pitäisi lähteä käymään, että jossain on jotain vikaa.. Kyllä nytkin aina välillä saa hieman pidempään sahata.. ei mistään tuskaista odottelua kuitenkaan, mutta ei ihan parilla pyörähdykselläkään lähde..
Kuinkahan huonosti tuon pitäisi lähteä käymään, että jossain on jotain vikaa.. Kyllä nytkin aina välillä saa hieman pidempään sahata.. ei mistään tuskaista odottelua kuitenkaan, mutta ei ihan parilla pyörähdykselläkään lähde..
antti | 9-5 -98 | #2303
Sanoisin että anna palaa... mitähän 9-5T mahtoi tarkoittaa tuolla blandauksella ? .. vettäkö kauppiaat nykyään käyttävät huonojen katteidensa lisäämiseksi ?9-5T kirjoitti: Laittaisin myös jäänestoainetta tankkiin jolloin mahdollinen halpisbensan laimennusaine (vesi) poistuu systeemistä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Noniin, auto kävi Tampereen Metro-Auton ystävällisten mekaanikkojen hellässä huomassa. Valittelin nykimistä moottoritienopeuksissa ja mainitsin myös, että moottorin lämpömittari ei nouse aivan puoliväliin, vaan viisarin paksuuden alle. Viaksi veikattiin sytkäboksia, ja sanottiin, että "katsotaan".
Päivän aikana autoon oli päivitetty uusi softa (T8 tjsp), koska siinä on kuulemma DI-boksin diagnostiikkaa -> DI vaikutti ehjältä.
Tulpat sen sijaan olivat hyvinkin nokiset, josta arvailtiin, että auto käy rikkaalla johtuen liian alhaisista moottorin lämmöistä ja tämä korostuu moottoritienopeuksissa viiman takia-> vaihdettiin tulpat ja termostaatti. Nyt lämpömittari nousee sen viisarin paksuuden yli puolen välin. Nykimistä ei enää ole sen jälkeen ilmennyt (kop-kop).
Lapissakin tuli käytyä ja kilometrejä kertyi 1200. Takaisin tultiin junalla auto mukana, ei auton, vaan kuskin kestävyyttä ajatellen
Muuten: 9-5:seen mahtuu ihan sikana romua kyytiin. Harmittaa jälkikäteen, kun ei tullut otettua valokuvaa siitä tavaramäärästä, joka sinne perään katosi matkan ajaksi. (Ja josta suurin osa oli luonnollisesti ihan turhaa kamaa).
Iskareille ja jousille saattaapi joutua lähiaikoina harkitsemaan pientä päivitystä.. Oli meinaan tossa kuormassa heitoissa aika pitkät liikkeet peräpäällä
Päivän aikana autoon oli päivitetty uusi softa (T8 tjsp), koska siinä on kuulemma DI-boksin diagnostiikkaa -> DI vaikutti ehjältä.
Tulpat sen sijaan olivat hyvinkin nokiset, josta arvailtiin, että auto käy rikkaalla johtuen liian alhaisista moottorin lämmöistä ja tämä korostuu moottoritienopeuksissa viiman takia-> vaihdettiin tulpat ja termostaatti. Nyt lämpömittari nousee sen viisarin paksuuden yli puolen välin. Nykimistä ei enää ole sen jälkeen ilmennyt (kop-kop).
Lapissakin tuli käytyä ja kilometrejä kertyi 1200. Takaisin tultiin junalla auto mukana, ei auton, vaan kuskin kestävyyttä ajatellen

Muuten: 9-5:seen mahtuu ihan sikana romua kyytiin. Harmittaa jälkikäteen, kun ei tullut otettua valokuvaa siitä tavaramäärästä, joka sinne perään katosi matkan ajaksi. (Ja josta suurin osa oli luonnollisesti ihan turhaa kamaa).
Iskareille ja jousille saattaapi joutua lähiaikoina harkitsemaan pientä päivitystä.. Oli meinaan tossa kuormassa heitoissa aika pitkät liikkeet peräpäällä

antti | 9-5 -98 | #2303
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kyllä se iso auto on.ankeskit kirjoitti: Lapissakin tuli käytyä ja kilometrejä kertyi 1200. Takaisin tultiin junalla auto mukana, ei auton, vaan kuskin kestävyyttä ajatellen![]()
Muuten: 9-5:seen mahtuu ihan sikana romua kyytiin. Harmittaa jälkikäteen, kun ei tullut otettua valokuvaa siitä tavaramäärästä, joka sinne perään katosi matkan ajaksi. (Ja josta suurin osa oli luonnollisesti ihan turhaa kamaa).
Ekan kerran tuli tänä talvena käytyä pohjoisessa wagonilla ja olin kyllä ällistynyt kun auto oli lastattu 4 henk. perheen viikon matkaa varten. Perheelliset tietää että rojua on hirveä määrä. Hyvä että täyttyi takapaksi edes ikkunoiden alatasoa myöten! CS:kin näyttää tilavalta mutta todellisuudessa viisto takaluukku verottaa tilaa aika paljon. Ei silti kyllä sinnekin mahtuu.
Annappa ensi kerralla niiden liikkua junalla joilla ei ole saabi kyytiin mahdollisuutta

9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
DI-kasetti, nyt sitten kumminkin
Noniin, aiemmat nykimiset loppuivat termarin ja tulppien vaihdolla ja auto on toiminut moitteetta. Nyt sitten piti lähteä kotoa videovuokraamoon, mutta autopa kävikin noin sekunnin, eikä sitten enää käynnistynyt muutamalla startilla -- konepelti auki ja havainnoimaan.
Venakopan suojamuovin altahan nousi oikein sauhu ja haisi se 95-T:n mainitsema sähkön hajukin. Eikun huomenna aamusta metro-autoon DI-kasettia ostelemaan!
Sanokaas vielä, minkä kokoisia torxeja siihen vaihtoon tarvii. Ei kerkee tallilta hakeen työkaluja, joten täytyy vähän shoppailla.. Jos joku vielä tänään vastais, niin olis tietty plussaa
Venakopan suojamuovin altahan nousi oikein sauhu ja haisi se 95-T:n mainitsema sähkön hajukin. Eikun huomenna aamusta metro-autoon DI-kasettia ostelemaan!
Sanokaas vielä, minkä kokoisia torxeja siihen vaihtoon tarvii. Ei kerkee tallilta hakeen työkaluja, joten täytyy vähän shoppailla.. Jos joku vielä tänään vastais, niin olis tietty plussaa

antti | 9-5 -98 | #2303
Re: DI-kasetti, nyt sitten kumminkin
Kyllä, nimenomaan DI-kasettia, joka on "venttiilikopan kolossa".9-5T kirjoitti: Tarkoitathan venttiilikopan välissä olevaa DI-kasettia etkä venttiilikopan vieressä olevan suojamuovin alla olevaa läppätaloa.
antti | 9-5 -98 | #2303
Kasetti vaihdettu
Noniin,
Metroauto raaski luopua DI-kasetista 205€:n nimellistä korvausta vastaan. Kotona tietty huomasin, että vanha kasetti onpi musta ja uusi punainen. Soitto liikkeeseen ja vaihtamaan kasettia. Oli epähuomiossa tullu kuulemma 9-3:sen kasetti annettua mulle matkaan. No, kotiin sitte ja kasetti paikoilleen ja kaikki vaikuttais olevan kunnossa -- kansi kiinni ja kovaa ajoa.
Eipähän nyt tarvii sitten miettiä, että se taas ihan heti pamahtaa. (pirujen maalailua: Ellei sitten syy olekin jossain muualla.. :-/ )
Metroauto raaski luopua DI-kasetista 205€:n nimellistä korvausta vastaan. Kotona tietty huomasin, että vanha kasetti onpi musta ja uusi punainen. Soitto liikkeeseen ja vaihtamaan kasettia. Oli epähuomiossa tullu kuulemma 9-3:sen kasetti annettua mulle matkaan. No, kotiin sitte ja kasetti paikoilleen ja kaikki vaikuttais olevan kunnossa -- kansi kiinni ja kovaa ajoa.
Eipähän nyt tarvii sitten miettiä, että se taas ihan heti pamahtaa. (pirujen maalailua: Ellei sitten syy olekin jossain muualla.. :-/ )
antti | 9-5 -98 | #2303