Rakentakaa mulle turboahdin, kiitos
Rakentakaa mulle turboahdin, kiitos
Tää nyt on viimeinen epätoivoinen yritys löytää käytetty ahdin satkuuni suomesta. Eli, jos joku osaisi joko kasata mulle käytetyistä osista viriahtimen tai myy valmista pakettia niin ota ihmeessä yhteyttä. Ensi viikolla tilaan ruotsista käytetyn T3 trim60- mutkan jos ei keneltäkään löydy.
Kriteerit; pitäisi riittää 300hp asti, saa herätä aikaisinkin kunhan vaan tehot riittää kierroksille (no ässässä on kai rajoitin jo n. 5800rpm:ssä?). Mieluiten iso ahdin joka antaa paljon tehoa kuin pieni ahdin joka pamauttelee vääntöpiikillä laatikoita viikottain.
-John
john@cc.joensuu.fi
044-2801110
Kriteerit; pitäisi riittää 300hp asti, saa herätä aikaisinkin kunhan vaan tehot riittää kierroksille (no ässässä on kai rajoitin jo n. 5800rpm:ssä?). Mieluiten iso ahdin joka antaa paljon tehoa kuin pieni ahdin joka pamauttelee vääntöpiikillä laatikoita viikottain.
-John
john@cc.joensuu.fi
044-2801110
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
No turbon vaihdon jälkeen ei ainakaan jää kovin helposti. Tai no jos totta puhutaan niin en ole ns. "jäänyt" tuossa nykykunnossa kenellekään vielä kertaakaan (*koputtaa kaasuläppäkoteloa*) , mut ei toi nyt niin kova peli vielä ole... onhan Joensuussa kai ainakin kaksi-kolmekin samaviritteistä satkua... ja tavoite ois olla se ykkönen
no joo...
Jos kuvat tuosta oikeasti kiinnostaa niin sano mistä napsin niin otan fotoja. Aurinkokin paistaa ulkona ja kamerassa on akkua jäljellä...
-John

Jos kuvat tuosta oikeasti kiinnostaa niin sano mistä napsin niin otan fotoja. Aurinkokin paistaa ulkona ja kamerassa on akkua jäljellä...
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Kossun garretti... Tämmöistä on nimittäin jo mulle tarjottu;
"terve! olit ahdinta vailla..? mulla olis garret to3 hukkaportillinen ja
42-48 siivillä. (cosworthin vakio ahdin) ajosta jätetty joten toimii ja olis
passeli tohon sun autoon. hinta 280e. soita jos kiinnostaa! puh xxx-xxx"
Siis onko tuo nyt isompi kuin Saabin vakioahdin? Mitenkähän tuota voisi verrata trim60:aan?
-John
"terve! olit ahdinta vailla..? mulla olis garret to3 hukkaportillinen ja
42-48 siivillä. (cosworthin vakio ahdin) ajosta jätetty joten toimii ja olis
passeli tohon sun autoon. hinta 280e. soita jos kiinnostaa! puh xxx-xxx"
Siis onko tuo nyt isompi kuin Saabin vakioahdin? Mitenkähän tuota voisi verrata trim60:aan?
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Vähän cossu-tietoa:
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.html
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.html
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Et siis ole härnännyt oikeita autojajohniemi kirjoitti:No turbon vaihdon jälkeen ei ainakaan jää kovin helposti. Tai no jos totta puhutaan niin en ole ns. "jäänyt" tuossa nykykunnossa kenellekään vielä kertaakaan (*koputtaa kaasuläppäkoteloa*) , mut ei toi nyt niin kova peli vielä ole... onhan Joensuussa kai ainakin kaksi-kolmekin samaviritteistä satkua... ja tavoite ois olla se ykkönenno joo...
Jos kuvat tuosta oikeasti kiinnostaa niin sano mistä napsin niin otan fotoja. Aurinkokin paistaa ulkona ja kamerassa on akkua jäljellä...
-John

In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Niin siis eihän vähän yli 200 kaakin yli menevällä etuvedolla ole mitään jakoja jollekin samatehoiselle takapotkulle. Mut ei ole vielä kukaan härnännyt, jospa kesällä saisi turpaansa sitten ihan kunnolla. Niin ja tuo tavoite "olla ykkönen" oli puolileikillään heitetty ja koskee ihan selkeästi etuvetoautoja täällä päin. Jos haluaisin oikein irroitella niin ostaisin just esim. kossun, sx200:sen, calibra/vectra 4x4 turbon tms... mutkun ne ei ole Saabeja. 
-John

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Tällaista on kand tarjottu nyt, miltä kuulostaa?
Garret T03B: Imu 42mm, pako 48mm, pako A/r .48
Osaako kukaan sanoa millainen tuo on verrattuna Garret T3 trim60- puhaltimeen jota myyvät BSR:llä ja Speedpartsilla (kumpikaan yritys ei ole vielä vastannut kyselyyn jonka lähetin pari päivää sitten)
-John
Garret T03B: Imu 42mm, pako 48mm, pako A/r .48
Osaako kukaan sanoa millainen tuo on verrattuna Garret T3 trim60- puhaltimeen jota myyvät BSR:llä ja Speedpartsilla (kumpikaan yritys ei ole vielä vastannut kyselyyn jonka lähetin pari päivää sitten)
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
Tepa turbo kirjoitti:Eikös 4wd cossu riesan ahdin ole t3 trim60 näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää... icon_confused.gif
johniemi kirjoitti:Niin... Onko? Osaisko kukaan vahvistaa tuota tietoa?
Ainakin tuon yllä olevan linkin mukaan näin on.kallejh kirjoitti:Vähän cossu-tietoa:
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.html
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
#2008