Luistonesto
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Luistonesto
Eilen kun liukastellessani tuolla Pirkanmaalla tein ylämäkeen testin kuinka toi sutimisenesto toimii. Nelos vaihde päälle 60 vauhdissa ja lusikka pohjaan. Tie oli siis kiiltävä kuin luistirata ja kitkarenkaat alla. TCS siis syttyi ja jarrut hillitsivät pyörimistä. En tiedä miten on, mutta voima alko repimään renkaita uudelleen sutimaan ja ahdot putos todellakin aivan nollaan. Auto jatko hidasta kiihtymistä ja paineet pysy todella pitkään alhaalla. No tilanne ohi ja vauhtia lievästi liikaa. Ilmeisesti iski jokin virhetilanne kun ahdin puhalsi seuraavat 40 km kaikki paineet pimeään yöhön. Stoppi ja moottorin sammutus ja taas toimi normaalisti.
Oli hauska seurata tota luistoneston toimintaa...
Oli hauska seurata tota luistoneston toimintaa...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Heh. Tuo TCS on talvella ihan ok, jos haluaa antaa tekniikan hillitä sutimista. Tuommoiseen ongelmaan en itse ole törmännyt, kuulostaa kyllä ihmeelliseltä
Kesällä taas aivan kaamea, toimii miten sattuu ja aina tekee päin &"#"&¤/&"%. Tosi liukkailla talvellakin joutuu nappaamaan ylämäissä pois, jotta ei kaikki vauhti hyydy.

Kesällä taas aivan kaamea, toimii miten sattuu ja aina tekee päin &"#"&¤/&"%. Tosi liukkailla talvellakin joutuu nappaamaan ylämäissä pois, jotta ei kaikki vauhti hyydy.
STCF #3
Kummasti tuntuu hyytyvän menopeli TCS:n alle. Potkuhousun lausunnosta viisaast päättelen, jotta sutiminen poistetaan jarruilla eikä moottorin käyntiin puuttumalla ? Itse olen aeroni havainnut nyt liukkailla hyytyvän vähän turhaankin, olettaisin kiihdyttäväni hieman sutien nopeammin kuin TCS:n ohjauksessa.
Ja moottorin normaali käynti edellyttää kaasujalan nostamista kojelaudalle menon rauhoittumista vähän ennen uutta survaisua.
Ja moottorin normaali käynti edellyttää kaasujalan nostamista kojelaudalle menon rauhoittumista vähän ennen uutta survaisua.
JK
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
Tässä esimerkki miten TCS toimiiSpeedou kirjoitti:Pitää sitten vielä mainostaa, että minusta tuo ESP taas toimii loistavasti. Siinäkin on siis jokin TCS, mutta ei voi olla sama systeemi. Sen verran hienommin pelaa. Toki nopeassa ajossa jälleen sen saa suosiolla napata pois. MUTTA MIKSI sen saa pois vain alle 60 vauhdissa???

http://195.237.18.37/viggen/luikasta.wmv
Videon esittää speedou.
kokoa 6.5Mb
500whp.net member
500whp.net member
Siis hä??? Miten tuommoisella tiellä ei pääse eteenpäin. Itse ku olen tottunut päästelemään tuommoisessa lumirännissä aikasta vauhtia. Näytti tuo kahdenkympin kyhnytys jotenkin tuskaiselta menolta. Jumaliste pojat, tcs pois päältä ja ajakaa "perstuntumalla", sillä lailla lumella ajetaan. Olen itse saanut kortin tammikuussa ´98 ja en oo jääny tähän mennessä kiinni ku kolme kertaa, joten on "perstuntumasta" ollu hyötyä. Se pitää tuntea, koska auto vetää sutia ja koska ei. Ja hyvänä vinkkinä, joskus ku lunta on tiellä reilusti, niin on hyvä et auto vetää sutia...Vigge kirjoitti: Tässä esimerkki miten TCS toimii![]()
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No tuo on siis ajettu JYRKÄSSÄ ylämäessä. Kamera hämää tämän suhteen. Pohja otti kiinni lumeen ja kesti aina tovin, kunnes sai sudittua pitoa pohja hiekoista. Nopeammin se kyllä olisi noussut ilman ESP:iä, ideana olikin testata mokomaa värkkiä.dimebak kirjoitti:Siis hä??? Miten tuommoisella tiellä ei pääse eteenpäin. Itse ku olen tottunut päästelemään tuommoisessa lumirännissä aikasta vauhtia. Näytti tuo kahdenkympin kyhnytys jotenkin tuskaiselta menolta. Jumaliste pojat, tcs pois päältä ja ajakaa "perstuntumalla", sillä lailla lumella ajetaan. Olen itse saanut kortin tammikuussa ´98 ja en oo jääny tähän mennessä kiinni ku kolme kertaa, joten on "perstuntumasta" ollu hyötyä. Se pitää tuntea, koska auto vetää sutia ja koska ei. Ja hyvänä vinkkinä, joskus ku lunta on tiellä reilusti, niin on hyvä et auto vetää sutia...
Kyllähän taitaa itse kukin helposti sen sutimisen aistia, tavalla jos toisella. 15% luisto on paras tapa edetä lumella, sitä tuskin on niin helppo aistia

STCF #3