Mistä 99:iin kokopeittävät kapselit?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Mistä 99:iin kokopeittävät kapselit?
Eli toiseen tuplikseen minulla on kesäksi jalkkikset, mutta toiseen peltivanteet, jotka eivät ole alkuperäisiltä vuosilta (eli 75 tai 76), joten ajattelin piilottaa ne kapseleiden alle. Riippuen millaiset kapselit löydän päätän, kumpi saa jalkkikset. Eli onko vanhoille Saabeille sopivia olemassakaan, sopisiko jotkin tarvikeliikkeen kapselit? Näkisin mielelläni kuvia...
Nämä eivät pukeneet mun ysiysiä ollenkaan, vaikka satkuun kävivätkin hyvin...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Kyllä mä lähtisin tuolle alkuperäislinjalle:

ps.jariha,huomaa kuvan osoite
ps.jariha,huomaa kuvan osoite
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Hienot on ja käyvät hyvin 80-luvun Saabiin, mutta millaisia olivat kapselit 70-luvulla? Vai oliko muita kuin niitä pieniä frisbeetä?tetammi kirjoitti:Kyllä mä lähtisin tuolle alkuperäislinjalle:
http://personal.inet.fi/koti/teemu.tamm ... seleil.JPG
Hienoa, että sivut toimii. Mikä siellä oli vikana?tetammi kirjoitti:ps.jariha,huomaa kuvan osoite
-
- "Viggen"
Fullmoonit on kanssa hienot, vaativat mielestäni vaan viimeisen päälle kiiltävän maalipinnan kaveriksi. Ei pahalla jari.
Ei kyllä tuu muuta seitkytluvun kapseleita mieleen kuin ne kolmiokapselit. Rekisteristä löyty yks nätti combi jota sellaiset koristaa:
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=44164
Sivut rupes toimiin kotiosoitteen vaihdon jälkeen, siirto otti tosin otti kolme kuukautta.

Ei kyllä tuu muuta seitkytluvun kapseleita mieleen kuin ne kolmiokapselit. Rekisteristä löyty yks nätti combi jota sellaiset koristaa:
http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=44164
Sivut rupes toimiin kotiosoitteen vaihdon jälkeen, siirto otti tosin otti kolme kuukautta.
Teemu paimiosta
#1266,
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Kolmiokapselit on kyllä ihan nätit.. Vois kehitellä jotain noiden jumittavien -71 -keskikapseleiden tilalle. Vasaraa tai sorkkarautaa en oo kyllä vielä kokeillu. Eivät ole ruosteessa, niin tiukasti vaan kiinni että naama punottaa
.

...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Vaikuttaa vähän heikolta tuo kapselitilanne. Pitänee joko ostaa jalkkissarja tai kaksi uutta rengasta, sillä kaksi hyvää rengasta minulla on "oikeilla" peltivanteilla. Tosin yksi täysi sarja on sitten uudemmilla vanteilla (se jää sitten vain odottamaan autoa
). Renkaat on eri leveyttä, eli ei maksa vaivaa vaihtaa vanteilta toisille. Ellei sitten jostain varaosaliikkeestä tai halpahallista mitään a-haa elämyksiä löydy...

Missäs mallissa/minä vuonna on olleet samannäköiset kapselit kuin nuo 'kolmioreikäiset', mutta aukot ovat pyöreät. Eli kapseli on myös keskeltä pullistettu ja mustalla keskiosalla? Vai ovatko olleet tarvikekapselit, eli ei mikään noista kuitenkaan http://www.hubcaps.org/saab.html ,
Tuollaiset jääneet nurkkiin, mutta ei sopineet ainakaan uudemman mallisiin 90/900 vanteisiin (pyöreät reiät ulkokehällä).
Tuollaiset jääneet nurkkiin, mutta ei sopineet ainakaan uudemman mallisiin 90/900 vanteisiin (pyöreät reiät ulkokehällä).
Tällaiset varmaan:Jusau kirjoitti:Missäs mallissa/minä vuonna on olleet samannäköiset kapselit kuin nuo 'kolmioreikäiset', mutta aukot ovat pyöreät.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/kapselit/
Ihmettelin syksyllä samaa - mihinkähän malliin tuollaiset kapselit kuuluisivat. Ihmeen iso väli näytti jäävän vanteen ja kapselin väliin, ihan niin kuin kiinnikkeet olisivat liian pitkät.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Kyse on ns. Saabin omasta lisävarustemallista. Käy sekä 5,5 että pienempiin vanteisiin. Mulla on ollut kajakin talvilevyissä. Tulivat joskus -80- luvun puolivälin tietämissä. Ihan nättä mallijus kirjoitti:Tällaiset varmaan:Jusau kirjoitti:Missäs mallissa/minä vuonna on olleet samannäköiset kapselit kuin nuo 'kolmioreikäiset', mutta aukot ovat pyöreät.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/kapselit/
Ihmettelin syksyllä samaa - mihinkähän malliin tuollaiset kapselit kuuluisivat. Ihmeen iso väli näytti jäävän vanteen ja kapselin väliin, ihan niin kuin kiinnikkeet olisivat liian pitkät.

Kivipensaan Kalevilla on tietoa -70 luvun kapselista, jota käytettiin jenkkien 99:ssä. Voi löytyä kuvakin rekisteristä. Näitä oli ainakin -75 mallisissa jenkeissä plus valkosivurenkaat

Kuvat Tarjan nätistä -74 LEA:sta

# 419 Vesa Pohjalainen
...
Niin muuten olikin, yhden talven pidin kapseleita 165 sirkkelinterillä varustetuilla vanteilla, joihin kävivät, eli vanteet olivat sitten 5,5". Uudempiin tosiaan eivät menneet, eli harvassa alkaa sitten olla mihin sopivat. Toinen mitä ihmettelen, on tallessa olevat jotkut muoviset 'napakapselit' saabin tarroilla, mustaa muovia, kiinnittynevät pulttien alle. Sivusta katsottuna profiili muistuttaa 'stetsonia'
Kuvaa en ole löytänyt mistään vastaavista, liekö kuulunevat mihin sitten, kartiomuttereilla tuskin tulevat kiinni, reikien ympärys on sen verran iso, jako normaali vanha 114,3.

Re: ...
Jusau kirjoitti:Niin muuten olikin, yhden talven pidin kapseleita 165 sirkkelinterillä varustetuilla vanteilla, joihin kävivät, eli vanteet olivat sitten 5,5". Uudempiin tosiaan eivät menneet, eli harvassa alkaa sitten olla mihin sopivat. Toinen mitä ihmettelen, on tallessa olevat jotkut muoviset 'napakapselit' saabin tarroilla, mustaa muovia, kiinnittynevät pulttien alle. Sivusta katsottuna profiili muistuttaa 'stetsonia'Kuvaa en ole löytänyt mistään vastaavista, liekö kuulunevat mihin sitten, kartiomuttereilla tuskin tulevat kiinni, reikien ympärys on sen verran iso, jako normaali vanha 114,3.
Tarkoitatko tällaisia?

96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
Re: Mistä 99:iin kokopeittävät kapselit?
Tämä saattaisi käydä, näihin voi vielä törmätä käytettyjenjariha kirjoitti:Eli toiseen tuplikseen minulla on kesäksi jalkkikset, mutta toiseen peltivanteet, jotka eivät ole alkuperäisiltä vuosilta (eli 75 tai 76), joten ajattelin piilottaa ne kapseleiden alle. Riippuen millaiset kapselit löydän päätän, kumpi saa jalkkikset. Eli onko vanhoille Saabeille sopivia olemassakaan, sopisiko jotkin tarvikeliikkeen kapselit? Näkisin mielelläni kuvia...
markkinoilla:

96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
900T16 Cabriolet -93