Ei pitäs nakuttaa, venttiilit säädetty ihan vastikään. Paine anturin olen testannu että on normaalissa ilmanpaineessa noin 9ohmii ja nousee ohmit ku lisää painetta. Naku anturi pelasi kun testasin ja naputin sitä ruuvarilla ni rupes mankuvena naputtaa. Elikkäs mikä vaivaa vanhustani?
Ei ahda kunnolla!!
Ei ahda kunnolla!!
Alle 300rpm ahtaa kunnolla, mutta sitten puottaa melkei peruspaineille.
Ei pitäs nakuttaa, venttiilit säädetty ihan vastikään. Paine anturin olen testannu että on normaalissa ilmanpaineessa noin 9ohmii ja nousee ohmit ku lisää painetta. Naku anturi pelasi kun testasin ja naputin sitä ruuvarilla ni rupes mankuvena naputtaa. Elikkäs mikä vaivaa vanhustani?
Ei pitäs nakuttaa, venttiilit säädetty ihan vastikään. Paine anturin olen testannu että on normaalissa ilmanpaineessa noin 9ohmii ja nousee ohmit ku lisää painetta. Naku anturi pelasi kun testasin ja naputin sitä ruuvarilla ni rupes mankuvena naputtaa. Elikkäs mikä vaivaa vanhustani?
900 S -90
Paineanturi rikki --> luulee ahtoja olevan kokoajan.
Nakuanturin johto poikki --> ei signaalia --> ei ahtoja
APC:ssä ilmeisesti on jokin porsanreikä, että vaikka olisi "rikki" niin alle
3000 ahtaa, mutta yli mentäessä ei....
Jossain oli hyvin selostettu tuo apc diagnosointi, yritän etsiä ja laittaa tänne....
EDIT:
Tässä linkki vian etsintä ohjeisiin.
EDIT2:
Tätä yritin tarkoittaa tuossa ylempänä:
Jos mittari nousee yli keltaisen alueen keskiosan kierrosten ollessa alle n.2300 ja n.2300 kohdalla yhtäkkiä tippuu keltaisen alueen keskelle, niin silloin naputussensoriin on huono liitos.
Toiminta joka testaa että signaali naputussensorilta on tarpeeksi vahva aktivoituu yli n.2300 kierrosta. Jos signaali on liian heikko APC katkaisee jännitteen magneettiventtiililtä kierrosten noustessa yli 2300.
Nakuanturin johto poikki --> ei signaalia --> ei ahtoja
APC:ssä ilmeisesti on jokin porsanreikä, että vaikka olisi "rikki" niin alle
3000 ahtaa, mutta yli mentäessä ei....
Jossain oli hyvin selostettu tuo apc diagnosointi, yritän etsiä ja laittaa tänne....
EDIT:
Tässä linkki vian etsintä ohjeisiin.
EDIT2:
Tätä yritin tarkoittaa tuossa ylempänä:
Jos mittari nousee yli keltaisen alueen keskiosan kierrosten ollessa alle n.2300 ja n.2300 kohdalla yhtäkkiä tippuu keltaisen alueen keskelle, niin silloin naputussensoriin on huono liitos.
Toiminta joka testaa että signaali naputussensorilta on tarpeeksi vahva aktivoituu yli n.2300 kierrosta. Jos signaali on liian heikko APC katkaisee jännitteen magneettiventtiililtä kierrosten noustessa yli 2300.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Paineanturi ohitettuna tekee samaa. Nakuanturin johto mitattu yleismittarilla ja heiluteltu, ehjä on.
Äsken kiihdytin nelosella isoon mäkeen niin painemittarin viisari heilu 0.5bar-0.8bar välillä ja se tuntui persauksissakin. Eikä paineet putoa nopeasti peruspaineille niinkuin tossa ohjeessa oli. Eli oiskohan se painekellon jousi löysä, mikä aiheuttas hukkaportin lepattamisen.
No testaamaan pitänee asentaa ulkone jousi siihen testiksi.
Äsken kiihdytin nelosella isoon mäkeen niin painemittarin viisari heilu 0.5bar-0.8bar välillä ja se tuntui persauksissakin. Eikä paineet putoa nopeasti peruspaineille niinkuin tossa ohjeessa oli. Eli oiskohan se painekellon jousi löysä, mikä aiheuttas hukkaportin lepattamisen.
No testaamaan pitänee asentaa ulkone jousi siihen testiksi.
900 S -90
Kohta alkaa ruveta jo vähäsen harmittaa
Tänään ajankuluksi puhistin kaikki liittimet ja tulos nelosella kiihdyttäessä 0.8bar kohalla nakuvalo vilahtaa, paineet tippuu, nousee taas, pitää vähän aikaa ja punanen valo vilahti ja tippuu. Toi nyt on jo tyhmällekkin selvää et jos nakuttaa ni paineet tippuu. Pienemmillä vaihteilla ei valo vilahda, mutta silti ei pidä 3000rpm jälkee yli peruspaineita.
Kyl se pitää uskoo jo et ne liitokset on vielkii niin likaset tai johto huono ettei toimi.
Sitten testi rundin jälkee takas pihaan pelti auki, mitäs hittoo se paisuntasäiliö siin pihisee ja veden pinta ihan tapissaan. Pikkuhijaa raottelin korkkia ja rupesin kattoo et hitto sehän työntää sitä sitä syylärilt tulevaa pikkuletkuu pitki ilmakuplia.
Ettei nyt sit ois menny kansi tai pahvi??

Kyl se pitää uskoo jo et ne liitokset on vielkii niin likaset tai johto huono ettei toimi.
Sitten testi rundin jälkee takas pihaan pelti auki, mitäs hittoo se paisuntasäiliö siin pihisee ja veden pinta ihan tapissaan. Pikkuhijaa raottelin korkkia ja rupesin kattoo et hitto sehän työntää sitä sitä syylärilt tulevaa pikkuletkuu pitki ilmakuplia.
Ettei nyt sit ois menny kansi tai pahvi??
900 S -90
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mitäs noista voi sitten päätellä??? Omassa aerossa oli ainakin vähä tommoset oireet ku kävi polettamassa sitä vähän enemmän, tosin se kyllä halus työntää öljyä välillä täyttö aukon kautta ulos.hene- kirjoitti:Sit ota öljytikku pois ja kattele näkyykö kuplia tai onko öljy yhtään kermanväristä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Noista voi päätellä sen, onko kansipahvi ehjä ja mihin suuntaan vuotaa. Eli, jos paisarin nesteessä kuplii, niin pahvi vuotaa pakokaasut nesteisiin ja jos öljyssä on kermamaisuutta, niin vettä pääsee öljyn sekaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä