Hei,
Ekaa (harraste-)saappia ostamassa ja löysin tämän sivuston muutama ilta sitten. Hieno foorumi, hyviä ja osa hauskojakin keskusteluja.
Varmaankin yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä nämä kysymykseni:
1) Tyyppiviat tekniikassa ja miten helpoiten tarkistus koeajotilanteessa?
2) Tyypillisimmät ruostevauriopaikat
Lähinnä sellaiset minkä kuntoonlaitto maksaa ja/tai vie aikaa
(erityisesti 900 turbo ja matalapaineturbo-mallit vm. 1987-1993).
Jossain netissä em. asiat lienee kerrottu(?) joten em. asioista TOP10 linkkilista olisi hyvä saada ja TOP10 suositeltavat varaosalinkit myös.
Harrasteautojen hankintaa ja pientä restaurointia on tullut reilun kymmenen vuoden ajan harjoiteltua hieman (muiden kiireiden rajoittaessa harrastusta) ja nyt siis ekan Saapin hankintaa pohtimassa (mahdollisesti OG 900 Cabriolet).
Hauskaa saappi-slangia tällä foorumilla. OG lienee Original Generation? Satsun ja tonnisen arvaan myös. Saapisti-slangisanakirja olisi hauska olla olemassa.
Terv. Hane
Tyyppiviat OG900 linkkilista
www.saabismionsairaus.net
http://www.saabismionsairaus.net/index2.html
Tuolta pitäisi löytyä suht. yleispätevä lista og900:en tarkastuskohteista. Saabiin pätee sama kuin kaikkiin muihinkin vanhoihin autoihin, silmällä näkee paljon, kurki alustan alle reilusti, tarkasta tukivarret jne. Halvalla ei saa hyvää ja kova etsiminen voi saada aikaan tuloksia. Erilaiset kunnostuskohdat (esim. alkup. termari, polttimot jne) eivät välttämättä ole kovin kalliita, joten aivan pieniä ei kannata säikähtää. Toisaalta, jos vaihdelaatikko huutaa, kone ei käy nätisti ja ruostetta on kauniisti kaikkialla, ei auto välttämättä ole enää mukava harrastuskohteenakaan.
Suosittelen turboa, sitä on kiva "harrastaa"
Tuolta pitäisi löytyä suht. yleispätevä lista og900:en tarkastuskohteista. Saabiin pätee sama kuin kaikkiin muihinkin vanhoihin autoihin, silmällä näkee paljon, kurki alustan alle reilusti, tarkasta tukivarret jne. Halvalla ei saa hyvää ja kova etsiminen voi saada aikaan tuloksia. Erilaiset kunnostuskohdat (esim. alkup. termari, polttimot jne) eivät välttämättä ole kovin kalliita, joten aivan pieniä ei kannata säikähtää. Toisaalta, jos vaihdelaatikko huutaa, kone ei käy nätisti ja ruostetta on kauniisti kaikkialla, ei auto välttämättä ole enää mukava harrastuskohteenakaan.
Suosittelen turboa, sitä on kiva "harrastaa"

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
saapissa on tiettyjä niin sanottuja tyyppi vikoja mutta jos teet ja laitat saappisi itse tämän helpompaa autoa huoltaa ei ole monta joka tarjoaa vielä yhtä hienoa kyytiä, moottorin kestävyys on hyvä verrattuna siihen mitä saappi tänä päivänä maksaa eli ei juuri mitään siis kysymyksessä ovat og sapat.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918