Liikaa litkua, paineet punaiselle, nakuttaa.. yms.
Liikaa litkua, paineet punaiselle, nakuttaa.. yms.
Kyllä alkaa kohta tukka irtoamaan päästä tuon viikon omistamani romukasan (900T8) kanssa.. Ensinnäkään ei päivääkään, ettei konepeltiä olisi tarvinut aukaista, sekä parikertaa jättänyt käynnistymättä..
Noh, siis ensimmäinen hyytyminen johtui hyytyneestä akusta. Uuden sellaisen sai kaupasta, nou broblem.
Toinen hyytyminen; lahna lähti normaalisti käyntiin, mutta noin minuutin käynnin jälkeen alkoi tukkoilemaan ja sitten sammui lopullisesti, eikä lähtenyt käyntiin millään.
Tuttu autorappari katseli tovin ja sanoi että saapi liikaa litkua. Noh, tästä selvittiin nyppäsemällä kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti, ja taas toimii. (ihme homma, eihän tuon pitäisi vaikuttaa muulloin kuin startatessa max 10sek.???)
Ja taas lisää murheita.. kävin tuossa sitten mutkan kaupassa ja päätin hieman polkaista. Kolmosta silmään ja.. ahdot nousee, nousee ja nousee! Ahtomittarin asteikkoa oltiin menossa jo punaisen puoltaväliä ja venttiilitkin intoutui rapisemaan, mutta ei APC tullut hätiin! Sitten oli pakko jo löysätä kaasua, ettei koko paska leviä käsiin.
Siis tässä EI OLE APC-boksia ruuvattu (ainakaan oman tietoni mukaan).. Ennenkin olen huomannut, että venttiilit ehtivät rapsahtaa ennen APC:n rajoitusta, mutta ei se koskaan aiemmin noin ylös ole ahtoja ehtinyt nostaa..
Hohhoi.. upotanko suohon koko romun ja ostan AUTON tilalle...?
Noh, siis ensimmäinen hyytyminen johtui hyytyneestä akusta. Uuden sellaisen sai kaupasta, nou broblem.
Toinen hyytyminen; lahna lähti normaalisti käyntiin, mutta noin minuutin käynnin jälkeen alkoi tukkoilemaan ja sitten sammui lopullisesti, eikä lähtenyt käyntiin millään.
Tuttu autorappari katseli tovin ja sanoi että saapi liikaa litkua. Noh, tästä selvittiin nyppäsemällä kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti, ja taas toimii. (ihme homma, eihän tuon pitäisi vaikuttaa muulloin kuin startatessa max 10sek.???)
Ja taas lisää murheita.. kävin tuossa sitten mutkan kaupassa ja päätin hieman polkaista. Kolmosta silmään ja.. ahdot nousee, nousee ja nousee! Ahtomittarin asteikkoa oltiin menossa jo punaisen puoltaväliä ja venttiilitkin intoutui rapisemaan, mutta ei APC tullut hätiin! Sitten oli pakko jo löysätä kaasua, ettei koko paska leviä käsiin.
Siis tässä EI OLE APC-boksia ruuvattu (ainakaan oman tietoni mukaan).. Ennenkin olen huomannut, että venttiilit ehtivät rapsahtaa ennen APC:n rajoitusta, mutta ei se koskaan aiemmin noin ylös ole ahtoja ehtinyt nostaa..
Hohhoi.. upotanko suohon koko romun ja ostan AUTON tilalle...?
Ahtojen noususta, magneettiventtiili/hukkaportti jumittaa? Kokeile laittamalla kompurakotelolta tuleva paineletku suoraan hukkaportin aktuaattorin kelloon kiinni kulkematta magneettiventtiilin kautta, ja jos nousee yli peruspaineiden niin ongelma on hukkaportissa tai aktuaattorissa. Jos ei niin lienee magneettiventtiili syypää. Punaisen puolessavälissä pitäisi kyllä vakio T8 ylipainekytkin jo katkaista bensansyöttö, eli jotain kyllä tuossa autossa on taidettu roplata. Kannattaisi ehkä jokatapauksessa tarkistaa se boksi ja katsoa onko ylipainekytkin poistettu tai ohitettu..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jep, ainakin tuon APC-boksin käyn tässä viikonlopun aikana ruuvaamassa irti ja tutkiskelen komponentit ja juotokset..
Hukkaportin ja ne muut härpättimet tutkin kunhan joudan ja jaksan, pitää nyt ajella vain sievällä kaasulla, ettei saa lisää vahinkoa aikaan.
Tuohon bensapuolen ongelmiin en sano juuta enkä jaata kun niistä en mitään tiedä, mutta korjaamolle on jo maanantaiksi varattu aika, joten katsokoot sitä siellä..
Hukkaportin ja ne muut härpättimet tutkin kunhan joudan ja jaksan, pitää nyt ajella vain sievällä kaasulla, ettei saa lisää vahinkoa aikaan.
Tuohon bensapuolen ongelmiin en sano juuta enkä jaata kun niistä en mitään tiedä, mutta korjaamolle on jo maanantaiksi varattu aika, joten katsokoot sitä siellä..
Yleensä ottaen noista ei ymmärretä missään korjaamoilla yhtään mitään.Bazz kirjoitti: Tuohon bensapuolen ongelmiin en sano juuta enkä jaata kun niistä en mitään tiedä, mutta korjaamolle on jo maanantaiksi varattu aika, joten katsokoot sitä siellä..

Jos kylmäkäynnistyssuutin sumuttaa vielä koneen ollessa käynnissä niin vika on mitä todennäköisemmin imusarjan keskellä pilkottavassa lämpö-aika anturissa, joka ohjaa tuota suutinta. Se huolehtii siitä että sumutetaan vain kylmällä koneella ja startin aikana.
Aki Peltola #1132
Sitä minäkin epäilen, pitäisi mitata nuo johdot. Vika ilmestyi ihan yhtäkkiä eilen iltapäivällä.jcarlson kirjoitti:Niin bensapuolen jutusta, jos tosiaan kylmäkäynnissuuttimen sähköliittimen irroitus tekee eron toimintaan ihan ajossakin, niin se lienee sitten oikosulussa jostakin.
Eikös siihen lämpöaikakytkimeen pitäisi tulla virrat suoraan startista? En kyllä itse keksi muuta syytä kuin, että virrat olisi vedetty jostain muualta (jatkuva virta tms.) sekä lämpöaikakytkin sökö, eli päästää kokoajan läpi.
Niin, vielä sellainen kysymys; eikös noilla pitäisi pystyä ajamaan myös ilman APC-boksia, silloin se ahtaa vain peruspaineilla? Tuli vain mieleen, että sillä tavallahan voisi kokeilla jumittako hukkaportti.. Jos ei niin sittenhän saattaa tuo aktuaattorivaimikäsenytoli jumia, jos boksia ei ole ruuvattu.
Kuten sanoin, olen aiemminkin huomannut, että APC on tullut hieman myöhässä mukaan, kun täyskaasu kiihdytyksellä ehtii venttiilit hieman nakuttamaan.
Kuten sanoin, olen aiemminkin huomannut, että APC on tullut hieman myöhässä mukaan, kun täyskaasu kiihdytyksellä ehtii venttiilit hieman nakuttamaan.
Onkos tuossa sun autossa sitä paineimpulssikytkimen nimellä kulkevaa lisärikastuspalikkaa? Se on bensansuodattimen vieressä, samassa telineessä kiinni. Semmoinen musta mokkula johon tulee alipaineletku ja sähköjohdot. Sieltäkin voi tulla virtaa kk-suuttimelle.
edit: APC:sta vielä, tuskin ne on venttiilit jotka naputtaa jos APC ei puutu ahtoihin, nakutus tulee männistä.. Ja se on tosiaan moottorille hengenvaarallista. Ottamalla magneettiventtiilin sähköliittimen tai APC-boksin liittimen irti on auto peruspaineilla, mutta jos magneettiventtiilin solenoidi vuotaa jatkuvasti niin ei tuokaan auta. Siksi ehdotin aktuaattorin letkun ottamista suoraan kompurakotelolta.
edit: APC:sta vielä, tuskin ne on venttiilit jotka naputtaa jos APC ei puutu ahtoihin, nakutus tulee männistä.. Ja se on tosiaan moottorille hengenvaarallista. Ottamalla magneettiventtiilin sähköliittimen tai APC-boksin liittimen irti on auto peruspaineilla, mutta jos magneettiventtiilin solenoidi vuotaa jatkuvasti niin ei tuokaan auta. Siksi ehdotin aktuaattorin letkun ottamista suoraan kompurakotelolta.
Viimeksi muokannut jcarlson, Pe Huhti 08, 2005 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pitääpä käydä katsomassa.. ei siellä sellaista näkynyt.jcarlson kirjoitti:Onkos tuossa sun autossa sitä paineimpulssikytkimen nimellä kulkevaa lisärikastuspalikkaa?
Viimeksi muokannut Bazz, La Huhti 09, 2005 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin kokeilemassa magn.venan johto irti, ahdot nousi vain noin puoli senttiä keltaiselle, elikkä hukkaportin ja peruspaineiden osalta pitäisi olla ilmeisesti OK.. Olipa muuten varsinainen matalapaineturboLR kirjoitti:Riittää, kun otat magneettiventtiililtä johdon pois, niin pitäisi tiputtaa peruspaineille, jos hukkaportti ei jumita...
