automaattilaatikosta??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
martti
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 19:50
Paikkakunta: Tuusula

automaattilaatikosta??

Viesti Kirjoittaja martti »

MIksi esim 94 2,3 automaattiturbon teho on rajattu 200 kun manuaaliaskisessa on 220, eikö zf kestä lisääntynyttä vääntöä? Mistä lähtien lootat alkavat kestää suurempia tehoja? Onko tehon madallus tehty miten, ahtopaineita vähentämällä vai?

Kiitos tiedosta jo etukäteen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Automaatti lootalla varustetun SAABin maksimi vääntö saa olla
tuo vakio 300 Nm.
Eli laatikko ei kestä lisääntynyttä vääntöä, keppivaihteiset kestävät
jopa yli 400 Nm väännöt.. :(
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eiköhän tuo automaattikin kestä enemmän kuin 300 Nm. Onhan täälläkin ollut enemmän kuin riittävästi puhetta siitä, että sen pitäisi kestää jopa 400 Nm, mutta sen yli on sitten kysymysmerkki.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

rälläkkä kirjoitti:Eiköhän tuo automaattikin kestä enemmän kuin 300 Nm. Onhan täälläkin ollut enemmän kuin riittävästi puhetta siitä, että sen pitäisi kestää jopa 400 Nm, mutta sen yli on sitten kysymysmerkki.
Eli rälläkkä sen sanoi, tomaatti kestää 400nm asti ja sitten tosiaan on tuntemattomat herran tiet. Saab konserni saa puhua mitä haluaa koska itse eivät valmista laatikkoa. Tämä 400nm tietoa on tosi alan asiantuntijalta.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

9000cst kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Eiköhän tuo automaattikin kestä enemmän kuin 300 Nm. Onhan täälläkin ollut enemmän kuin riittävästi puhetta siitä, että sen pitäisi kestää jopa 400 Nm, mutta sen yli on sitten kysymysmerkki.
Eli rälläkkä sen sanoi, tomaatti kestää 400nm asti ja sitten tosiaan on tuntemattomat herran tiet. Saab konserni saa puhua mitä haluaa koska itse eivät valmista laatikkoa. Tämä 400nm tietoa on tosi alan asiantuntijalta.
Tosiaakin kestää,mutta valitettavasti jokainen lisä "NYYTTÖNI"aikaistaa lootan eläkkeelle pääsyä! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

ecopower kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Eiköhän tuo automaattikin kestä enemmän kuin 300 Nm. Onhan täälläkin ollut enemmän kuin riittävästi puhetta siitä, että sen pitäisi kestää jopa 400 Nm, mutta sen yli on sitten kysymysmerkki.
Eli rälläkkä sen sanoi, tomaatti kestää 400nm asti ja sitten tosiaan on tuntemattomat herran tiet. Saab konserni saa puhua mitä haluaa koska itse eivät valmista laatikkoa. Tämä 400nm tietoa on tosi alan asiantuntijalta.
Tosiaakin kestää,mutta valitettavasti jokainen lisä "NYYTTÖNI"aikaistaa lootan eläkkeelle pääsyä! :wink:
jos lähetään tolle linjalle niin jokainen kaasupohjaan tilanne lyhentää auton ikää. 400nm laatikko ei pasaha yhtään aikaisemmin kuin 300nm laatikkokaan , ajotyylistä se on kiinni kaikkien osien kesto.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin