saab 99 -80 turbo automatic (kuopio)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

saab 99 -80 turbo automatic (kuopio)

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Kuva olisi ihan kiva. Nyt ei tiedä onko myynnissä pienoismalli vai ihan oikea auto.

Hinta ei ole (vielä) paha, tiedä sitten mikä on hintavaraus...

Onko 99 turboja saanut automaatilla? Tuo ensimmäisenä pisti silmään. Ostin tuon "Saab Ensimmäiset 40 vuotta" oppiakseni jotain juuri tuplayseistä, muttei siellä tuollaisia tietoja ole.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

niin, ilmoitus löytyy "katsastamattomat autot" osiosta, eiköhän liene 1:1 mittakaavassa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kai turbonkin automaatilla on saanut jos on rahaa ollut, kun autoa on tilattu..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Sellaista optiota ei kyllä ainakaan Suomessa ollut hinnoiteltu käsitykseni mukaan. Olikohan Saabilla tuolloin edes uskoa / faktaa automaattinsa soveltuvuudesta turbon kasvaneeseen vääntöön?

Eli jotain jälkiasenteista löytynee?
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Uskoisin myös että ei ole tehdas tuollaista autoa tehnyt. Vaikka vuosimallissa -80 lienee jo ysisatasissa ollut automaatti-turboja.

Tosin kuulin viime PKS-potkijaisissa, että ysiysiä olisi tehty vuosimallia -84 muutama kappale peräti 16-venaisina turboina. Ilmeisesti testikäyttöön tjsp. Eli kai tuokin periaatteessa olisi mahdollista.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

"Tämä yksilö varustettu ruisku moottorilla."
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Olisikohan kuitenkin joku 900t8 luovuttanut H-moottorin ja laatikon tavalliseen 99:siin? Tosin taisihan finkkua saada jo tuona aikana automaatilla ja B-turbomoottorilla.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Jusau kirjoitti:Tosin taisihan finkkua saada jo tuona aikana automaatilla ja B-turbomoottorilla.
muistan jonkun kertoneen että ne kaksi tehtyä turbofinkkua olisi manuaalivaihteisia. kieltämättä turboautomaatti 99 finkku olis jotain niin manna kun vaan vois olla :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Uups, tuli vähän turhan epäselvästi kirjoitettua, tarkoitin ihan vanhaa 900 finkkua... 99 finkku kelpaisi kyllä millä tekniikalla tahansa :) , harvassa vaan ovatten.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Muuan aika sitten Saabille lähettämääni 99:n vaihdelaatikoita koskevaan viestiin vastattiin:
Saab Info Finland kirjoitti:Vuonna 1980 Suomeen myydyt vuosimallin 1980 autot olivat 4 - vaihteisia, jolloin vaihdelaatikon tyyppi on ollut G34601. Joillakin muilla markkinoilla on ollut myös 5 - vaihteisia vaihteistoja jolloin tyyppi on G45701. Joten vastataksemme kysymykseenne, kummatkin tyypit ovat olleet mainitsemassanne mallissa, mutta Suomessa on myyty vain G34601 vaihteistomallia.
P.S. Eli M1980 99:ssä on ollut Suomessa voimansiirron välitykset samaa kaikissa malleissa eli turbotettaessa M1980 99 tarvii alusta ja kytkin saattaa vastaavaksi kuten 99 Turbossa = kaasuiskunvaimentimet ja turbon kytkinpaketti :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minulla on sähköpostikysely ollut myyjälle sisässä jo aamusta asti, mutta toistaiseksi ei ole vastausta kuulunut. Kysyin viestissäni, onko kyseessä koneenvaihto? Samaa on kysynyt joku muukin...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin