Volvollakin moottoriongelma
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Volvollakin moottoriongelma
SVT:n ja nyt myös Aftonbladetin mukaan Volvo saattaa joutua korjamaan satojatuhansia autoja kaasusysteemissa olevan ongelman vuoksi. Tämä saattaa maksaa Volvolle jopa miljardia kruunua.
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... .html#idag
9-5 Nordic
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... .html#idag
9-5 Nordic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Öh. T5 koneetkin ovat Ecopower.. ko. konseptihan tuli ensimmäistä kertaa tonnareihin. Ja tuskinpa sillä on mitään tekemistä huohotinongelmien kanssa.juhokare kirjoitti:Johtunee nämä Volvon moottorionkkelmat paljolti Fordista!Kuten Saabilla Opel. T7 = Ecopower = Opel
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Eräällä tyypillä, joka on myös kirjoitellut tänne foorumille, on tai oli Saab 9-5 2.3t 170hv vm. -98. Liekkö hänellä ollut maanantaikappale, mutta vikoja oli paljon kertynyt siihen yksilöön, vaikkei ollut ajettu paljoakaan päälle 100 000 km. Kysyin hänen mielipidettään kerran täällä käytännössä, kun tapasin, ja sanoi olevan nimenomaan Opelin peruja, ja eikä seuraava auto ole Saab.
Mutta onhan tuossa minunkin autossani Opelia paljonkin, mutta ei siinä ole ollut mitään vikaa siitä asti, kun sen vanhempani ostivat ihan uutena.

Mutta onhan tuossa minunkin autossani Opelia paljonkin, mutta ei siinä ole ollut mitään vikaa siitä asti, kun sen vanhempani ostivat ihan uutena.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Itselläni on 9-5 2.3t -00 ajettu hieman yli 200tkm, eikä ole mitään valittamistajuhokare kirjoitti:Eräällä tyypillä, joka on myös kirjoitellut tänne foorumille, on tai oli Saab 9-5 2.3t 170hv vm. -98. Liekkö hänellä ollut maanantaikappale, mutta vikoja oli paljon kertynyt siihen yksilöön, vaikkei ollut ajettu paljoakaan päälle 100 000 km. Kysyin hänen mielipidettään kerran täällä käytännössä, kun tapasin, ja sanoi olevan nimenomaan Opelin peruja, ja eikä seuraava auto ole Saab.![]()
Mutta onhan tuossa minunkin autossani Opelia paljonkin, mutta ei siinä ole ollut mitään vikaa siitä asti, kun sen vanhempani ostivat ihan uutena.


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Joo, sinulla se varmasti pelaa - uskon!
Mutta hänellä oli melko raato se auto.
Ainakin puheiden mukaan...
Sitten kun aika jättää tuosta nykyisestä joskus aikasintaan 3 vuoden päästä, niin pakko kait se on laittaa T7 tai T8.


Sitten kun aika jättää tuosta nykyisestä joskus aikasintaan 3 vuoden päästä, niin pakko kait se on laittaa T7 tai T8.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Onhan tuossakin turbo vaihdettua ja jotain muita pikku juttuja, mutta onpahan tolla jo toisiaan yli 200tkm ajettu. Oli 160tkm minun ostaessa joten en tiedä mitä kaikkea on jouduttu tuohon mennessä reeraamaan
Eipä ole vielä sellasta autoa keksitty mitä ei koskaan tarvitsisi korjata

Eipä ole vielä sellasta autoa keksitty mitä ei koskaan tarvitsisi korjata

Saab 9-3 TTID Vector 2008
No, olihan siinä minun entisessäkin NG900:sessa vaikka mitä pientä vikaa, mutta mitään vakavampaa turbo tai muuta mekaanista vikaa EI ollut.
Onko sinulla se Mitsun TD04H-15T? Sehän on aikasen hyvä laite!
Pitäisi sellainen ehkä joskus asentaa tuohon, jos oikein hullaantuu... 

Onko sinulla se Mitsun TD04H-15T? Sehän on aikasen hyvä laite!


#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ecopower-nimellä esiteltiin 90-luvun alussa moottorikonsepti tummansinisen Saab 9000:n keulalla jossakin kansainvälisessä autonäyttelyssä. Ecopower-nimellä pyrittiin korostamaan ahtamisen tuomaa säästöä polttoaineenkulutuksessa ja toisaalta tukevoitunutta alavääntöä.
Esim. matalapaineahtamisperiaate oli keksitty ja myös tuotu myyntiin jo aiemmin (S-mallit) - siis ennen GM:n mukaantuloa - Ecopower oli lähinnä vain sen pidemmälle hiottua markkinointia.
Yksilöiden perusteella en arvioisi koko mallisarjan laatutasoa.
Esim. matalapaineahtamisperiaate oli keksitty ja myös tuotu myyntiin jo aiemmin (S-mallit) - siis ennen GM:n mukaantuloa - Ecopower oli lähinnä vain sen pidemmälle hiottua markkinointia.
Yksilöiden perusteella en arvioisi koko mallisarjan laatutasoa.
juhokare kirjoitti:No, olihan siinä minun entisessäkin NG900:sessa vaikka mitä pientä vikaa, mutta mitään vakavampaa turbo tai muuta mekaanista vikaa EI ollut.![]()
Onko sinulla se Mitsun TD04H-15T? Sehän on aikasen hyvä laite!Pitäisi sellainen ehkä joskus asentaa tuohon, jos oikein hullaantuu...
Kyllähän tuosta sellanen löytyy, eipä olleet ainakaan Proturbossa innostuneita tuota GT17 korjaamaan



Saab 9-3 TTID Vector 2008
Miten sitten Saab on valinnut sellaisen turbomallin, joka ei tahdo kestää mitään, ja korjauskin on isotöinen?
Vaa onko ööpplelin peruja? Miksi sitten Trionic7:koissa on kuuleman mukaan heikommat männät, vaikka entinenkään ei ollut pahasyöntinen ja päästöinen?? 
Eikös nämä 2 litraiset T5 kestä ilman mitään mekaanisia muutoksia n. 400 hv ja minun käsitykseni ja kokemukseni mukaan ainakin 400 000 km normaalikäytöllä? Ja ei edes syö ihan hirveästi!


Eikös nämä 2 litraiset T5 kestä ilman mitään mekaanisia muutoksia n. 400 hv ja minun käsitykseni ja kokemukseni mukaan ainakin 400 000 km normaalikäytöllä? Ja ei edes syö ihan hirveästi!

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003