T16:sta kaikki ahdot ym. kadoksissa!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

T16:sta kaikki ahdot ym. kadoksissa!

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Mittari seisoo perustilassaan kierroksista riippumatta täysin elottomana ja auto käy erittäin huonosti pysyen kuitenkin käynnissä. Magneettiventtiilin johdot hapertuneet ja mahdollisesti saaneet kiinnikkeestään maatakin. Johtojen irroituksella ei mitään vaikutusta mihinkään. Äänistä päätellen turbo ei olisi rikki ja ainakin eilen ahtoi kaikki aivan normaalisti, tosin auto on jonkin verran nykinyt pari viime päivää.

Auto on siis 900 CD T16 `85 330tkm ja oli tänään työkiireitten takia paikallisessa huoltamossa perushuollossa. Isäukko soitti kotimatkalta ettei kaikki todellakaan ole kunnossa ja auto nykii ja rykii. En huolestunut asiasta, koska auto oli ainakin huonojen tulppien takia pätkinyt jonkin aikaa. Isukki perinteisenä ysiysimiehenä oikein edes uskalla turboilla ajaa ja ajatteli vian olevan ratin ja penkin välissä. Todella motivoituneena 15 tunnin työpäivän jälkeen kävin sitten toteamassa kaiken olevan aivan sekaisin.

Eli nopeaa ja asiantuntevaa kommenttia odottelen. Huomenna vähintään 18 tunnin työpäivä ja haluaisin edes jonkun asian pois mielestäni.
Sauli.M #1562
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Tota etusymbolia en sitten tajunut (osanut) vaihtaa, eli siis uudet viestit olisi erittäin toivottavia...
Sauli.M #1562
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kuulostaa niinkin vakavalta vialta että jokin letku on irti. :) Eli imuvuotoja etsimään. Jos ahtomittari on aivan kuollut, niin sen letku on irronnut joko imusarjalta taikka mittariston takaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Sinänsä olisi mahdollista, mutta tosiaan kone nippanappa pysyy käynnissä ja tuntuu ettei mikään säätö missään toimi. Niin ja tyhjäkäyntiä ei käytännössä ole ollenkaan.
Sauli.M #1562
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Joo eli oletko kattonut ettei imusarjalta ole kumiholkit niin huonos kunnos että letkun nippa lentänyt irti.
Letkut tarkistukseen.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

En tiedä turboista, muuta kuin että kulkevat :) mutta mun 900c oli kuin kuolemaa tekemässä kun imusarjaan tulevien letkujen tiivistekumit olivat menneet, vuoti kyllä suhisten eikä toivoakaan normaalista käytöksestä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Juurikin suuri imuvuoto jossain (letku irti tmv.) aiheuttaa tuon tyhjäkäynnin katoamisen ja nykimisen, kun menee todella laihalle..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

haiseeko bensalle pakoputken päästä???
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Coolerin pääty korkannut?
Foxbody turbo
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

to4 kirjoitti:Coolerin pääty korkannut?
Muuten ehkä ois mahdollinen, mut pitäs ahtomittarin mennä alipaineelle moottorijarrutuksella siltikkin.

Oma veikkaukseni on suuri ilmavuoto imusarjaan.. letkuja irti, hajonnut jarrutehostin tms..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Oli kaikennäköisiä letkuja poikki ja halki. Taidankin käydä kaikki letkut ja kriittisimmät johdot läpi joku päivä. Jos joskus pääsisi vaan töistä pois. Onneksi ei mitään äärimmäisen vakavaa ollut.
Sauli.M #1562
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Pampula kirjoitti:Oli kaikennäköisiä letkuja poikki ja halki.
jep jep! vanhasta satkusta kannattaa uusia KAIKKI alipaineletkut! Riittää kun oikein vihaisesti katsoo päin niin ne murenevat. Kunnon letkua ja kovaa ajoa.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Näin pääsen ensimmäistä kertaa alkuviikosta nettiin oikein ajan kanssa. Elikkä on edes maanantain "Pekkasen" verran vapaa aikaa (tämä kaveri aivan tuubassa). Auto kävi alkuviikosta taas samassa paikassa huollossa ja olihan pari letkua halkki. Isäukko oikein hehkutti "nyt ei nyi yhtään kun ajaa" kun auton työpaikan pihaan toi. Olin kohtuu innoissani kokeilemassa kunnnossa olevaa autoa ja pettymys sitten oli aikas suuri:

Ööö :D ahtomittari toimii, :( peruskierroksilla toimii, jos ajaa pelkällä "pintakaasulla", vajaat peruspaineet niin kaikki loppuu :oops: .

Pari viikkoo sitten ostettu auto ja ei pääse kunnolla ajamaan niin jo hitto ottaa piähä.

En tosiaan ole mitään tuolle pirsille ehtiny tekemään. Olen rikkonut melkein kaikkia työaikalakeja "sillee salaa", joten aika on riittänyt lähes nukkumiseen. JA JOKU PERKELE OLI MUN UUDESTA KÄYTETYSTÄ FILLARISTA TYHJENTÄN KUMIN.
Sauli.M #1562
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin mitä se sitten tekee kun mennään paineille?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Jokseenkin maallikon silmissä menee niin pirun rikkaalle. Ja jollain tavalla ammatin (prosessi/automaatio) puolesta turbon äänet ja kabiinin mittari ei mene ihan yksiin. Eli ahtaa jotenkin liikaa jo ennen kuin pitäs.
Sauli.M #1562
Vastaa Viestiin