Vieläköhän jostain on mahdollista löytää ehjänä / uutena EGR-järjestelmän komponentteja kaasarisatkuun?
Omassa '87 -mallisessa on tiettävästi tehtaalta tullessa moinen härpätti ollut, vaikka sitä ei koko oman omistusajan (n. 14v) aikana olekaan siinä näkynyt - ja ilmeisestihän tuon nyt sitten tarvitsisi kesäkuun alusta olla näissäkin paikoillaan ja toiminnassa, jos on alkujaan ollut.
Onko kellään mitään tietoa onko tuon systeemin osia enää mistään saatavilla?
--Tuomas
EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
Re: EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
tuskiin mutta käytettynä luulisi olevan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
uutta egr venaa näyttää saavan
99 1975-1981, 900 1979-1980
900, 1990-1993
9000 1990-1993
oiskohan niis sama kalvo... hmmm
99 1975-1981, 900 1979-1980
900, 1990-1993
9000 1990-1993
oiskohan niis sama kalvo... hmmm
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
Sanoisin että nykyajan katsastusmiehet ei ymmärrä, välitä, tai huomaa jos 1987 satkusta puuttuu EGR.
Kunhan päästöt on muuten normaali arvoissa, niin en näkisi ongelmaa.
Harraste/värkkäyspohjalta voi sen toki siihen laittaa, mutta ei ole käytännön vaikutusta. Mikäli yöllä nukuttaa paremmin EGR paikallaan, niin eihän sitä kukaan estä.
Se syynäys kohdistuu ennemmin näihin nykyajan urea/DPF -laitteiden poistoon.
Kunhan päästöt on muuten normaali arvoissa, niin en näkisi ongelmaa.
Harraste/värkkäyspohjalta voi sen toki siihen laittaa, mutta ei ole käytännön vaikutusta. Mikäli yöllä nukuttaa paremmin EGR paikallaan, niin eihän sitä kukaan estä.
Se syynäys kohdistuu ennemmin näihin nykyajan urea/DPF -laitteiden poistoon.
Re: EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
Juu ei taida olla käytännössä eroa, meilläkin on egr 900 jossa 99 imusarja josta puuttuu sen paikka kokonaan, jopa paremmat päästöt sen verran vanhoja autoja että harva nyky katsuri tietää sen olemassa olosta kun on monesti joutunut opastamaan kummasta päästä käsijarru ottaa ja miten konepelti avataan yms uusissa uudet lait vanhoissa vanhat voitaisiin ajatella.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
Juu, eipä tuon päälle katsastuksessa taida olla sen suurempaa huolta kuin ennenkään - vaikka asiasta tietävänä toki imusarjasta onkin tulpatut lähdöt löydettävissä. Eikä se oikeastaan huoletakaan, vaan se, kuinka tuo mahdollisesti tulkitaan mikäli tulee tien päällä pysäytetyksi ja tarkastetuksi...Baas900 kirjoitti: ↑La Touko 11, 2024 16:38Sanoisin että nykyajan katsastusmiehet ei ymmärrä, välitä, tai huomaa jos 1987 satkusta puuttuu EGR.
Kunhan päästöt on muuten normaali arvoissa, niin en näkisi ongelmaa.
Harraste/värkkäyspohjalta voi sen toki siihen laittaa, mutta ei ole käytännön vaikutusta. Mikäli yöllä nukuttaa paremmin EGR paikallaan, niin eihän sitä kukaan estä.
Se syynäys kohdistuu ennemmin näihin nykyajan urea/DPF -laitteiden poistoon.
Eihän tuolla EGR-venttiilillä ole kai oikein mitään vaikutusta mihinkään sellaiseen arvoon, jota auton valmistumisen aikaan on mitattu, mutta ainakin itse tulkitsen tuon lain tekstin niin, että mikäli jokin myöhemmin voimaan tullut sääntö edellyttää määrättyjä päästöjä puhdistamaan, niin laite on oltava mikäli se on alun perin varustukseen kuulunut...
Tähän kyllä riittänee, että laite on paikoillaan, oikeaa toimintaa lienee mahdoton todeta varsinkaan tien päällä. En oikein näistä sen enempää tiedäkään, mutta käsittääkseni nämä on ollut tapana poistaa/tulpata usein silloin, kun ovat lakanneet toimimasta oikein ja alkaneet aiheuttaa käyntiongelmia?
--Tuomas
Re: EGR:n palautus '87 kaasarisatkuun
Itse en ainakaan koskaan koskenut EM vehkeisiin kun ei ollut tarvetta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,