90:n Vaihdekeppi epämääräinen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

90:n Vaihdekeppi epämääräinen

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kertokaapa, missä on vika, kun noopan vaihdekeppi ei keskity 3-4 linjalle, vaan jää mihin vaan. Vaihteiden löytyminen on ajoittain melkoista arpomista. Onko kyse siitä muovipalasta vai onko sen alapuolella oleva jousi kuoleentunut? Vaihteisto sinänsä pelaa hyvin, kun vaan saa arvotuksi oikean kolosen kepille.

Tuollainen se on ollut koko ajan, mutta ajattelin pistää sen kuntoon.
# 419 Vesa Pohjalainen
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Todennäköisesti keskikonsolin alla oleva vaihteensiirtäjän keskittimen jousi on poikki, silloin ainakin käyttäytyy tuolla tavalla.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mikäs mun 75:ssa on kun keppi on "liian edessä" eli ykkönen ja kolmonen vaatii oikein kumartumista, 2 ja 4 ovat taas kuin noissa muissa 1 ja 3, eli keppi on jotenkin väärin säädetty vai? kiero se ei ole..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaihteensiirtäjän säädöissä on vikaa, itse kepissä ei ole säätöjä. Satkussa tuohon pääsee käsiksi konehuoneen puolella, lähellä tulipeltiä on liitoskohta jota voi säätää.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tema
"Hirsch"

Re: 90:n Vaihdekeppi epämääräinen

Viesti Kirjoittaja tema »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Kertokaapa, missä on vika, kun noopan vaihdekeppi ei keskity 3-4 linjalle, vaan jää mihin vaan. Vaihteiden löytyminen on ajoittain melkoista arpomista. Onko kyse siitä muovipalasta vai onko sen alapuolella oleva jousi kuoleentunut? Vaihteisto sinänsä pelaa hyvin, kun vaan saa arvotuksi oikean kolosen kepille.

Tuollainen se on ollut koko ajan, mutta ajattelin pistää sen kuntoon.
Mulla meni jousi poikki --) totaalisen löysä. Nyt ja ennen se on muuten hyvä, mutta kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa saa joskus hakea. Jää "välille". Se muovipalikka tosiaan on kulunut. Asiaa tuli tarkemmin tutkittua viikolla kun sisustaa oli irti.

Saiskohan noita muovipaloja vielä jostain?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Re: 90:n Vaihdekeppi epämääräinen

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

tema kirjoitti: Mulla meni jousi poikki --) totaalisen löysä. Nyt ja ennen se on muuten hyvä, mutta kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa saa joskus hakea. Jää "välille". Se muovipalikka tosiaan on kulunut. Asiaa tuli tarkemmin tutkittua viikolla kun sisustaa oli irti.

Saiskohan noita muovipaloja vielä jostain?
Mulla ei ole ajettu nooppaa kuin 76.000 mutta ilmeisestikin pääosin kaupungissa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Hepis
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Taitaa olla mullakin ysikymppisessä jousi poikki (niin oli ysiysissäkin), mutta nelipykäläisellä lootalla se ei niin haittaa.
NG 900S 3d 2.3i -98
Vastaa Viestiin