Elikäs vinkkiä mitä liuotinta käyn hakemassa, mulla oli joskus jotain "rk24" tms. teollisuusrasvanpoistoainetta, jolla sain kaiken liimaantuneen sun muun irti (pesin tuon valkoisen, puunaltapelastuksen jälkeen).
Massan ja muun alustassa olevan paskan poisto
Massan ja muun alustassa olevan paskan poisto
Elikäs nyt on tuo police special pesty ulkoa ja hieman tuota pohjaa / pyöränkoteloita katselin, tarttis saada tuo pinttynyt kura ja repeilevä massa pois, painepesuri on, mutta ei silläkään ihan tyydyttävää tulosta tullut (maali kyllä irtos) 
Elikäs vinkkiä mitä liuotinta käyn hakemassa, mulla oli joskus jotain "rk24" tms. teollisuusrasvanpoistoainetta, jolla sain kaiken liimaantuneen sun muun irti (pesin tuon valkoisen, puunaltapelastuksen jälkeen).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
-
lintta go go
- "Hirsch"
-
lintta go go
- "Hirsch"
Olin työharjoittelussa RK-konevuokraamossa Roissa ja siellä pesin auton moottorin kärsserin, jossa oli oma öljypoltin +120 asteista vettä varten ja baareja niin perkuleesti (ei muista kuinka paljon). Mutta paska irtosi konehuoneesta ilman pesuaineita.lintta go go kirjoitti:Kuumailmapuhallin ja bensarätti/rautalasta sillä saa jo paljon, myös kunnon painepesuri jolla saa lämmitettyä sen veden 120-130 asteiseksi (ei siis koti kärsseri).
Ei taida kuitenkaan Lefalla olla tarkoituksena saada peltipinnalle. Siihen nimittäin massapesu olisi paras. Oli joskus Mobilistissa juttua ja auton korin saa sillä peltipinnalle tosi vaivattomasti. Lähtee ruostekohdat, pakkelit jne. räpelykset samalla suhinalla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Minua ainakin kiinnostaisi, miten tuo massapesu toteutetaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Kyllä pelti saisi tulla näkyviin, ei tosin ihan jokapaikasta, mutta helpottaisi, jos edes pyöränkotelot saisi pellille, toki muitakin paikkoja on.
Voisiko tuolla menetelmällä siis esim. ennen tulevaa maalausta (ja sitä edeltävää tasoittelua) myös ulkopinnat "pestä" maalista?
Voisiko tuolla menetelmällä siis esim. ennen tulevaa maalausta (ja sitä edeltävää tasoittelua) myös ulkopinnat "pestä" maalista?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Korkeapainepesuhan olisi aivan ykkösjuttu massan poistossa, mutta se maksaa ja paljon. Muistaakseni jossain yhteydessä auton alustan peseminen olisi maksanut ~1000e, eli kallista puuhaa. Senpä takia mä ainakin kaavin ihan pakkelilastalla ja kuumailmapuhaltimella pohjan puhtaaksi, jonka jälkeen se pitäis hiekkapuhaltaa. Onpahan auto sentään koripukissa kiinni, niin ei tarvi auton alla kyykkiä.
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
lintta go go
- "Hirsch"
Kokeilepa lukaista tuolta ohjeita jos et ole jo tätä nähnyt:
http://personal.inet.fi/cool/makkes.garage/koulu.html
Tuolla on paljon hyödyllisiä vinkkejä. Minunkin mielestäni massa on parasta ottaa irti ihan kylmänä, silloin se sotkee vähiten, ja tosiaan kaikkea massaa ei kannata lähteä repimään mikäli alla on ehjää peltiä ja massa muuten kunnossa.
http://personal.inet.fi/cool/makkes.garage/koulu.html
Tuolla on paljon hyödyllisiä vinkkejä. Minunkin mielestäni massa on parasta ottaa irti ihan kylmänä, silloin se sotkee vähiten, ja tosiaan kaikkea massaa ei kannata lähteä repimään mikäli alla on ehjää peltiä ja massa muuten kunnossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98