Elikäs nyt on tuo police special pesty ulkoa ja hieman tuota pohjaa / pyöränkoteloita katselin, tarttis saada tuo pinttynyt kura ja repeilevä massa pois, painepesuri on, mutta ei silläkään ihan tyydyttävää tulosta tullut (maali kyllä irtos)
Elikäs vinkkiä mitä liuotinta käyn hakemassa, mulla oli joskus jotain "rk24" tms. teollisuusrasvanpoistoainetta, jolla sain kaiken liimaantuneen sun muun irti (pesin tuon valkoisen, puunaltapelastuksen jälkeen).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kuumailmapuhallin ja bensarätti/rautalasta sillä saa jo paljon, myös kunnon painepesuri jolla saa lämmitettyä sen veden 120-130 asteiseksi (ei siis koti kärsseri).
Kiitos, olen nyt suhteellisen paskainen, mutta ompahan tuota massaakin kuoritutunut reippaasti, lopettelen tältä päivää vasta kun 10l ämpäri on täynnä mukavaa hommaahan tämä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lintta go go kirjoitti:Kuumailmapuhallin ja bensarätti/rautalasta sillä saa jo paljon, myös kunnon painepesuri jolla saa lämmitettyä sen veden 120-130 asteiseksi (ei siis koti kärsseri).
Olin työharjoittelussa RK-konevuokraamossa Roissa ja siellä pesin auton moottorin kärsserin, jossa oli oma öljypoltin +120 asteista vettä varten ja baareja niin perkuleesti (ei muista kuinka paljon). Mutta paska irtosi konehuoneesta ilman pesuaineita.
Ei taida kuitenkaan Lefalla olla tarkoituksena saada peltipinnalle. Siihen nimittäin massapesu olisi paras. Oli joskus Mobilistissa juttua ja auton korin saa sillä peltipinnalle tosi vaivattomasti. Lähtee ruostekohdat, pakkelit jne. räpelykset samalla suhinalla.
Korkeapainepesuhan olisi aivan ykkösjuttu massan poistossa, mutta se maksaa ja paljon. Muistaakseni jossain yhteydessä auton alustan peseminen olisi maksanut ~1000e, eli kallista puuhaa. Senpä takia mä ainakin kaavin ihan pakkelilastalla ja kuumailmapuhaltimella pohjan puhtaaksi, jonka jälkeen se pitäis hiekkapuhaltaa. Onpahan auto sentään koripukissa kiinni, niin ei tarvi auton alla kyykkiä.
Paikallinen konevuokraamo varmaan vuokraa kuumapainepesuria, päivävuokra on kova mutta jos on kavereita joiden kans voi kimpassa vuokrata niin saa kustannuksia tasattua, lisäksi pitää paikan olla semmonen missä on voimavirtaa ja tarpeeksi iso vedenottopiste
Tuolla on paljon hyödyllisiä vinkkejä. Minunkin mielestäni massa on parasta ottaa irti ihan kylmänä, silloin se sotkee vähiten, ja tosiaan kaikkea massaa ei kannata lähteä repimään mikäli alla on ehjää peltiä ja massa muuten kunnossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98