a20nht kestävyys

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
ems
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: La Maalis 02, 2024 13:00

a20nht kestävyys

Viesti Kirjoittaja ems »

otsikon mukaisella koneella oleva ng.nyt ajettu 100600 km.paljonko tuo kone kestää asiallista käyttöä,öljyt vaihdetaan 10000 välein.jakopäästä olen kuullut kauhutarinoita,miten se kestää?onko käytössä/huollossa jotain erikoista huomioitavaa?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: a20nht kestävyys

Viesti Kirjoittaja V-M »

mittarissa 300tkm jakopää oli loppu eikä ollut aiempia merkintöjä vaihdosta kirjassa. Kaikki huollot tehty tuohon km ajallaan. Normi kone huoltojen puolesta ei mitään erikoista.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: a20nht kestävyys

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jakopää on onneksi helppo tehdä näihin
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: a20nht kestävyys

Viesti Kirjoittaja HEV »

Mulla tasapainoketju katkesi 202 000 km kohdalla aiheuttamatta mitään muita vaurioita - tuli vain kylmä kabiiniin kun vesipumppu lakkasi pyörimästä. Ennen katkeamistaan oli venynyt 10 mm eli yhden lenkkivälin. Jakoketju ja kaikki ohjaimet olivat hyvässä kunnossa, mutta vaihdoin nokkien toimilaitteita lukuunottamatta nekin. Jakoketju oli venynyt vain pari milliä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Vastaa Viestiin