tarttis apua!
tarttis apua!
nyt se aiemmassa topikissa mainitsemani 9-3 aero on pihamaan kaunistuksena, mutta...
miten ja mistä saan laitteeseen lisää kiukkua, aiemmin mm. '01 c5 'vetten ja '04 m3:n rahoitukset omistaneena nykyinen kaakkimäärä tuntuu melko kesyltä, ja suunnitelmissa on vaikka mitä mutta katsotaan nyt (taloudellisen tilanteen ollessa tällä hetkellä suht heikko) mihin raaskii vähäiset kolikot sijoittaa.
_____________________________________________________________
kyseessähän oli vm '01 ja rek 11/'00 ajokki, jolla ajettu 101tkm. ja kuten sanoin, teidän tietotaitoanne ja tietämystänne kaivattaisiin.
mitä tulisi tehdä jos kaipaisin n. 300+ hv ja väännön ollessa silloin ???Nm.
-------------------------------------------------------------------------------------
kustannukset n. suurinpiirtein, osat jotka joudutaan päivittämään, ja aika joka kuluu suosittelemaltanne pajalta auton rakentamiseen? ja kannattaako ylipäätään näin paljon ajettua autoa valjastaa noihin hv -määriin? ellei, mikä olisi sopivampi luku jonka kärry kestää?
melko laaja kysymys mutta toivottavasti joku/jotkut ystävälliset jaksavat jakaa neuvojaan. olen nimittäin kyseisen merkin suhteen aika ulapalla, myös turbotekniikka on vielä kohdallani suuri mysteeri.
miten ja mistä saan laitteeseen lisää kiukkua, aiemmin mm. '01 c5 'vetten ja '04 m3:n rahoitukset omistaneena nykyinen kaakkimäärä tuntuu melko kesyltä, ja suunnitelmissa on vaikka mitä mutta katsotaan nyt (taloudellisen tilanteen ollessa tällä hetkellä suht heikko) mihin raaskii vähäiset kolikot sijoittaa.
_____________________________________________________________
kyseessähän oli vm '01 ja rek 11/'00 ajokki, jolla ajettu 101tkm. ja kuten sanoin, teidän tietotaitoanne ja tietämystänne kaivattaisiin.
mitä tulisi tehdä jos kaipaisin n. 300+ hv ja väännön ollessa silloin ???Nm.
-------------------------------------------------------------------------------------
kustannukset n. suurinpiirtein, osat jotka joudutaan päivittämään, ja aika joka kuluu suosittelemaltanne pajalta auton rakentamiseen? ja kannattaako ylipäätään näin paljon ajettua autoa valjastaa noihin hv -määriin? ellei, mikä olisi sopivampi luku jonka kärry kestää?
melko laaja kysymys mutta toivottavasti joku/jotkut ystävälliset jaksavat jakaa neuvojaan. olen nimittäin kyseisen merkin suhteen aika ulapalla, myös turbotekniikka on vielä kohdallani suuri mysteeri.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
FOOK MI!Rommitommi kirjoitti:http://www.maptun.fi/tuoteview.php?id=61
ai 5 tuhatta? jaaha, taidanpa tyytyä kevytversioon...
tekeekö tolla pelkällä 880e lastulla mitn? vai kannattaako suurempi sijoitus esim. 1800e stage3? kestääkö kytkin ym?
Stage 3 suoraan!!mpower003 kirjoitti:FOOK MI!Rommitommi kirjoitti:http://www.maptun.fi/tuoteview.php?id=61
ai 5 tuhatta? jaaha, taidanpa tyytyä kevytversioon...
tekeekö tolla pelkällä 880e lastulla mitn? vai kannattaako suurempi sijoitus esim. 1800e stage3? kestääkö kytkin ym?

Ilmeisesti kannattaa silloin vaihtaa myös viggenin kytkin.
Asiasta sen enempää tietämättä näyttäisi, että Maptun Finland vetää tonnin välistä. Vai olenko väärässä?
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=142
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=142
#2277
Taisit katsoa verottoman hinnan. Laitatta siihen Prices inc VAT...Johnny V4 kirjoitti:Asiasta sen enempää tietämättä näyttäisi, että Maptun Finland vetää tonnin välistä. Vai olenko väärässä?
http://www.maptun.com/webshop/products. ... rodukt=142

Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hirsch = kallismpower003 kirjoitti:entä hirsch? löytyykö muita tekijöitä lisäksi? mikä se speedparts on?
ja onko tossa vehkeessä kumpi ahdin ja mikä koneen koodi on?
http://www.speedparts.se hinnaston hinnat kun muuttaa Euroiksi, saat suurinpiirtein ProCar Servicen kautta tapahtuvan tilauksen hinnat. Haku-toiminnolla saat liudan juttua Speespartsista.
http://www.nordicuhr.se
Ahdin on 9-3 Aerossa Mitsu, muissa Garrett
Konekoodi muistaakseni B205R (?)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kyllähän tuolla pelkällä lastullakin saa eroja aikaan mutta melkeen sanoisin, että jos vain tilanne sallii, niin ota suoraan toi stage 3 koska tulet päätymään siihen ennemmin tai myöhemmin kuitenkin
Ja siitä on ehkä helpompi myös jatkaa virittelyä jos sitten innostuu enemmänkin..
Kytkin ja vaihdelaatikko pitäisi vielä kestää ihan hyvin noi tehot/väännön. Ainakaan mitään suurempia ongelmia en muista lukeneeni tällä palstalla eikä ruotsin vastaavalla palstalla.
Autosi ahdin on (korjatkaa jos oon ihan hakuteillä
) Mitsun TD04HL-15T joka vielä "riittää" noille stage 3 tehoille mutta alkaa todistetusti olla jo aika äärirajoilla eli jos tosta sitten haluu jatkaa virittämistä tulee ahtimen vaihto nopeesti eteen.
Hirschillä löytyy ihan varmasti taitoa enemmän kuin monelta muulta mutta tosiaan ovat palikat vähän tyyriimpiä kuin monella muulla pajalla.
Nordic on ihan varteen otettava vaihtoehto. Speedpartsista en sen enempää sano mutta tosiaan haku-toiminnolla löytyy kyseisestä puljusta juttua enemmänkin..
Niin ja tervetuloa mukaan tänne ja onnea uuden auton johdosta

Kytkin ja vaihdelaatikko pitäisi vielä kestää ihan hyvin noi tehot/väännön. Ainakaan mitään suurempia ongelmia en muista lukeneeni tällä palstalla eikä ruotsin vastaavalla palstalla.
Autosi ahdin on (korjatkaa jos oon ihan hakuteillä

Hirschillä löytyy ihan varmasti taitoa enemmän kuin monelta muulta mutta tosiaan ovat palikat vähän tyyriimpiä kuin monella muulla pajalla.
Nordic on ihan varteen otettava vaihtoehto. Speedpartsista en sen enempää sano mutta tosiaan haku-toiminnolla löytyy kyseisestä puljusta juttua enemmänkin..
Niin ja tervetuloa mukaan tänne ja onnea uuden auton johdosta

..ööö? ihan hämmentyneenä pakko sanoa/kehua, että foorumillanne on ylivoimaisesti paras vastaanottopade kirjoitti:Niin ja tervetuloa mukaan tänne ja onnea uuden auton johdosta


suuri kiitos

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
oma annokseni tähän keskusteluun.
Koska tavoitteesi on +300hv niin lähde suoraan virittämään vaihtamalla rautaa riittävästi. Ahdin joka on kiinni vakiossa on aika tapissa jo vakiona ja sen tuotto ei riitä kunnolla tien päällä yli 250hv paitsi dynossa
jossa saadaan hetkellisesti 270-280hv mutta niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
- ahdin suurempaan
- Iso IC
- 3" putkisto kisakissalla
- softa customina (joku +5 stage) joka tehdään paikanpäällä rullilla ja ajossa (Maptun, Nordic, SQR)
- bensan suuttimet
- kytkin viggen mallinen tai hiilari
- bensapaineen säädin
- varaudu ottamaan pois tasapainoketju
- männät kandeee vaihtaa
- porttaa kansi
muuta tarpeellista
- Clamppi tukemaan ohjausta
- alusta (jouset/iskarit)
- puslat
joku kiva tarra vielä
Paikkana suosittelen Pro Carservice Jyväskylässä jolla on tietoa ja taitoa.
Koska tavoitteesi on +300hv niin lähde suoraan virittämään vaihtamalla rautaa riittävästi. Ahdin joka on kiinni vakiossa on aika tapissa jo vakiona ja sen tuotto ei riitä kunnolla tien päällä yli 250hv paitsi dynossa

- ahdin suurempaan
- Iso IC
- 3" putkisto kisakissalla
- softa customina (joku +5 stage) joka tehdään paikanpäällä rullilla ja ajossa (Maptun, Nordic, SQR)
- bensan suuttimet
- kytkin viggen mallinen tai hiilari
- bensapaineen säädin
- varaudu ottamaan pois tasapainoketju
- männät kandeee vaihtaa
- porttaa kansi
muuta tarpeellista
- Clamppi tukemaan ohjausta
- alusta (jouset/iskarit)
- puslat
joku kiva tarra vielä

Paikkana suosittelen Pro Carservice Jyväskylässä jolla on tietoa ja taitoa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
kiitos, pitää alkaa kyselemään sieltä. kuun vaihteessa auto menee myyjäliikkeelle jossa tarkistavat onko vaihteisto/kytkin suunnalla jotain hämärää. mielestäni ei toimi kovin pehmeästi. sen jälkeen sitten pitää alkaa suunnittelemaan siirtymistä JKL:n suuntaanpotkuhousu kirjoitti:oma annokseni tähän keskusteluun.
Koska tavoitteesi on +300hv niin lähde suoraan virittämään vaihtamalla rautaa riittävästi. Ahdin joka on kiinni vakiossa on aika tapissa jo vakiona ja sen tuotto ei riitä kunnolla tien päällä yli 250hv paitsi dynossajossa saadaan hetkellisesti 270-280hv mutta niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
- ahdin suurempaan
- Iso IC
- 3" putkisto kisakissalla
- softa customina (joku +5 stage) joka tehdään paikanpäällä rullilla ja ajossa (Maptun, Nordic, SQR)
- bensan suuttimet
- kytkin viggen mallinen tai hiilari
- bensapaineen säädin
- varaudu ottamaan pois tasapainoketju
- männät kandeee vaihtaa
- porttaa kansi
muuta tarpeellista
- Clamppi tukemaan ohjausta
- alusta (jouset/iskarit)
- puslat
joku kiva tarra vielä
Paikkana suosittelen Pro Carservice Jyväskylässä jolla on tietoa ja taitoa.
