Tekniikan Maailmasta poimintoja
Tekniikan Maailmasta poimintoja
"Saab 9-3 ja 9-5 ovat osoittautuneet turvallisimmiksi autoiksi ruotsalaisessa kolariturvallisuustutkimuksessa. Joka toinen vuosi julkaistavassa tutkimuksessa oli nyt otettu huomioon 94100 kahden tai useamman auton välistä kolaria vuodesta 1994 lähtien. Saab 9-3 oli tutkimuksessa suhteellisesti keskiluokan ja 9-5 suurten autojen luokan turvallisin. Saab on menestynyt samaisessa tutkimuksessa hyvin aikaisemminkin."
------------------------------------------------------------------------------------
Saksan TÜV Auto Report 2005 vikatilasto:
Suuria vikoja, 2-3 vuotiaat:
-keskiarvo: 6,5 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 9-3: 4,9 prosenttia tarkastetuista autoista
Suuria vikoja, 4-5 vuotiaat:
-keskiarvo: 11,3 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 9-3: 7,8 prosenttia tarkastetuista autoista
Saab 9-5: ei ollut listoilla
------------------------------------------------------------------------------------
Saksan TÜV Auto Report 2005 vikatilasto:
Suuria vikoja, 2-3 vuotiaat:
-keskiarvo: 6,5 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 9-3: 4,9 prosenttia tarkastetuista autoista
Suuria vikoja, 4-5 vuotiaat:
-keskiarvo: 11,3 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 9-3: 7,8 prosenttia tarkastetuista autoista
Saab 9-5: ei ollut listoilla
Saab 9³
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Helvetin hyvä markkinointi varmaan esim. Toyotalla ja rahaa enemmän siihen markkinointiin mitä Saabilla. Eihän tämä tietenkään ole ainoa syy, mutta meinaan, että hyvällä markkinoinnilla ja rahalla saa paljon aikaan.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Kaksipiippuinen juttu...itse olen aina pitänyt siitä, ettei Saabilla ole koskaan ollut mitään ärsyttäviä mainoksia.Raimo Miettinen kirjoitti:Helvetin hyvä markkinointi varmaan esim. Toyotalla ja rahaa enemmän siihen markkinointiin mitä Saabilla. Eihän tämä tietenkään ole ainoa syy, mutta meinaan, että hyvällä markkinoinnilla ja rahalla saa paljon aikaan.
Nykyään lähes kaikki automerkit mainostavat TV:ssä.
Viesti on kaikissa sama:"osta heti merkki xxx ja elämänlaatusi paranee 1000%". Kaikki hymyilevät ja aurinko paistaa

Miettikääpäs nyt vaikka "toy-otan" tai ooppelin mainoksia, puhumattakaan hondasta, plääh.
Toisaalta nykymaailmassa ei pärjää kuin mainostamalla, tämähän on Saabinkin kohdalla jo nähty.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tuollaisten testien tuominen mainokseen ei varmaan huonontaisi nykyistä myyntiä. "Keskivertoa luotettavampi, keskivertoa tehokkaampi, keskivertoa turvallisempi..."
Menee pahasti off-topikiksi, mutta kyllä Mazdan mainokset ovat omaa luokkaansa.
Ostetaan vaikka Hesarin etusivu ja lyödään siihen Mazda 6:n kuva ja teksti "Käy koeajamassa myös Opel Vectra"
Mazdahan mainosti muistaakseni myös juuri tuota "Kuutostaan" sanoilla "Aina ei voi voittaa" ja mainoksessa oli n. kymmenen testiä eri lehdistä ja yhdessä testissä Mazda oli toisena. Muissa ykkösenä
Ja ei ole kuin pari vuotta aikaa, kun MB ja Volvo kävivät pientä taistelua mainoksissaan. S80:n mainoksissa kerrottiin, että auto on pari senttiä pidempi kuin väyrysmersu ja hetken päästä Mersu mainosti "Mersun kojelaudan puusomisteet ovat aitoa puuta, toisin kuin Volvossa, jossa ne ovat muovia"
Nyt on aika mukavasti näkynyt näitä +35hv kaupan päälle mainoksia.
Saabin kannattaisi ehdottomasti mainostaa tehojen lisäksi myös turvallisuuttaan.
Mainokseen täysin pas*aksi ajettu 9-5 ja alle teksti tyyliin:"Tästäkään kolarista ei kaikilla automerkeillä olisi selvitty hengissä." Siis jotenkin "räväkämpiä" mainoksia kuin nykyiset, joissa on auto kuvattu taiteellisesti ja vieressä on joku design-maljakko tai surffilauta
Menee pahasti off-topikiksi, mutta kyllä Mazdan mainokset ovat omaa luokkaansa.
Ostetaan vaikka Hesarin etusivu ja lyödään siihen Mazda 6:n kuva ja teksti "Käy koeajamassa myös Opel Vectra"

Mazdahan mainosti muistaakseni myös juuri tuota "Kuutostaan" sanoilla "Aina ei voi voittaa" ja mainoksessa oli n. kymmenen testiä eri lehdistä ja yhdessä testissä Mazda oli toisena. Muissa ykkösenä

Ja ei ole kuin pari vuotta aikaa, kun MB ja Volvo kävivät pientä taistelua mainoksissaan. S80:n mainoksissa kerrottiin, että auto on pari senttiä pidempi kuin väyrysmersu ja hetken päästä Mersu mainosti "Mersun kojelaudan puusomisteet ovat aitoa puuta, toisin kuin Volvossa, jossa ne ovat muovia"

Nyt on aika mukavasti näkynyt näitä +35hv kaupan päälle mainoksia.
Saabin kannattaisi ehdottomasti mainostaa tehojen lisäksi myös turvallisuuttaan.
Mainokseen täysin pas*aksi ajettu 9-5 ja alle teksti tyyliin:"Tästäkään kolarista ei kaikilla automerkeillä olisi selvitty hengissä." Siis jotenkin "räväkämpiä" mainoksia kuin nykyiset, joissa on auto kuvattu taiteellisesti ja vieressä on joku design-maljakko tai surffilauta

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jepulis, kyllä saabelin pitäis hiffata enemmän mainostaa, muuten nykyinen ahdinko vain pahenee, se on aika varma homma.
"Noi kaikki hymyilee ja elämänlaatu paranee 100%"-mainokset ovat juuri sitä itteänsä, mutta nähtävästi parantavat myyntiä.
Toinen havainto, minkä olen automainoksista bongannut, on hemmetinmoista minä-yksin-kaahailua jollain mutkatiellä tai aavikkobaanalla, ainakin tyyliin volvo, bmw, citroën, renault...
Useammin kuin kerran on liikenteessä pyöriessä käynyt mielessä ajatus edellisten yhteydestä aina vain huononevaan liikennekäyttäytymiseen, kiilaminen, puskurissaroikkuminen yms. Varmasti voisi psykologisesti tutkia ko. käyttäytymisen yhteyttä mainoksiin, joissa painetaan menemään yksinäisyydessä omien mielihalujen mukaan...
"Noi kaikki hymyilee ja elämänlaatu paranee 100%"-mainokset ovat juuri sitä itteänsä, mutta nähtävästi parantavat myyntiä.
Toinen havainto, minkä olen automainoksista bongannut, on hemmetinmoista minä-yksin-kaahailua jollain mutkatiellä tai aavikkobaanalla, ainakin tyyliin volvo, bmw, citroën, renault...
Useammin kuin kerran on liikenteessä pyöriessä käynyt mielessä ajatus edellisten yhteydestä aina vain huononevaan liikennekäyttäytymiseen, kiilaminen, puskurissaroikkuminen yms. Varmasti voisi psykologisesti tutkia ko. käyttäytymisen yhteyttä mainoksiin, joissa painetaan menemään yksinäisyydessä omien mielihalujen mukaan...

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Käänsin tänään TM:n sivua ja juttu jatkuikin siellä
Suuria vikoja, 6-7 vuotiaat:
-keskiarvo: 17,0 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 900: 11,0 prosenttia tarkastetuista autoista
Suuria vikoja, 8-9 vuotiaat:
-keskiarvo: 22,4 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 900: 18,4 prosenttia tarkastetuista autoista
Suuria vikoja, 10-11 vuotiaat:
-keskiarvo: 27,7 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saabeja ei listassa
Suuriksi vioksi on määritelty auton turvalliseen käyttöön liittyvät viat, joiden korjaus vaatii huomattavia toimenpiteitä. Todettakoon vielä yhteenvetona, että Toyota on ylivoimasti luotettavin tämän testin perusteella. Sitten tulevat MB, Porcshe, Mazda, Subaru, Audi, Nissan ja Suzuki. Saabin sijotuksesta ei tietoa

Suuria vikoja, 6-7 vuotiaat:
-keskiarvo: 17,0 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 900: 11,0 prosenttia tarkastetuista autoista
Suuria vikoja, 8-9 vuotiaat:
-keskiarvo: 22,4 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saab 900: 18,4 prosenttia tarkastetuista autoista
Suuria vikoja, 10-11 vuotiaat:
-keskiarvo: 27,7 prosenttia tarkastetuista autoista
-Saabeja ei listassa
Suuriksi vioksi on määritelty auton turvalliseen käyttöön liittyvät viat, joiden korjaus vaatii huomattavia toimenpiteitä. Todettakoon vielä yhteenvetona, että Toyota on ylivoimasti luotettavin tämän testin perusteella. Sitten tulevat MB, Porcshe, Mazda, Subaru, Audi, Nissan ja Suzuki. Saabin sijotuksesta ei tietoa

Saab 9³
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Myös uutta Mazda 3:sta markkinoitiin hyvin: "Why golf, if you can have sex"9000CS... kirjoitti:Tuollaisten testien tuominen mainokseen ei varmaan huonontaisi nykyistä myyntiä. "Keskivertoa luotettavampi, keskivertoa tehokkaampi, keskivertoa turvallisempi..."
Menee pahasti off-topikiksi, mutta kyllä Mazdan mainokset ovat omaa luokkaansa.
Ostetaan vaikka Hesarin etusivu ja lyödään siihen Mazda 6:n kuva ja teksti "Käy koeajamassa myös Opel Vectra"![]()
Mazdahan mainosti muistaakseni myös juuri tuota "Kuutostaan" sanoilla "Aina ei voi voittaa" ja mainoksessa oli n. kymmenen testiä eri lehdistä ja yhdessä testissä Mazda oli toisena. Muissa ykkösenä


Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Toinen ääripää näissä mainoksissa on se, kun autoon lastataan vaimo + 6 lasta + pari koiraa. Katolle vielä boksi tai muutama polkupyöräHenkka #2283 kirjoitti: Toinen havainto, minkä olen automainoksista bongannut, on hemmetinmoista minä-yksin-kaahailua jollain mutkatiellä tai aavikkobaanalla, ainakin tyyliin volvo, bmw, citroën, renault...
Useammin kuin kerran on liikenteessä pyöriessä käynyt mielessä ajatus edellisten yhteydestä aina vain huononevaan liikennekäyttäytymiseen, kiilaminen, puskurissaroikkuminen yms. Varmasti voisi psykologisesti tutkia ko. käyttäytymisen yhteyttä mainoksiin, joissa painetaan menemään yksinäisyydessä omien mielihalujen mukaan...

Toki sitä tilaa esim. 9-5:ssa on ruhtinaallisesti, mutta em. tavalla mainostetaan usein pienempiä perheautoja, tyyliin Corolla tai tila-autoja, tyyliin O**L Zafira.
Off topicia, mutta muutaman kerran ajettuani 1,6 Zafiraa tuli mieleen, että jos sinne laitetaan edes puolet mainosten tavaramäärästä, ei varmasti juurikaan enää kiihdy, oli sitten hieman laiska peli

9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Mainontaa -> OT! OT! OT!
Menee yli viestiketjun ytimen, mutta mikäs täällä on löperrellessä 
Automainonta noin yleensä on kulutustavaramainonnassa melkein taidetta, on ollut sitä ja alusta lähtien. Kun kyse on erityisen kalliista investoinnista, ihminen on täysin ymmärrettävästi konservatiivinen. Autojen tekijöitä & myyjiä on paljon ja menestyksellinen erottautuminen on vaikeaa. Mazda6:en mainostoimistoksi taidettiin valita virolainen toimisto, ja täytyy kyllä sanoa, että Volkswagenin nykymainonnan ohella sen kampanjaa on ollut hauska seurata. Mazda6:en kohdalla täytyy vielä nostaa hattua, kun kampanjan päämediana on tainnut olla printti mikä on vaikea laji; mikään ei ole helpompaa kuin ohittaa se 50k€:n 4-värimainos lauantain autoliitteessä.
Turvallisuudella mainostaminen on vieläkin vaikeampaa, koska tällöin voi helposti väittää jotain muuta automerkkiä (mitä niistä?) muita turvattomammaksi, jolloin voidaan helposti ymmärtää autojen yleensäkin olevan vaarallisia jolloin koko autoteollisuus voi saada ikävää valoa. Esim. lentoyhtiöthän mainostavat lähes kaikilla argumenteilla paitsi juuri turvallisuudella.
Saabin kyllä pitäisi saada nyt aikaan joku aivan uskomaton, palkintoja haaliva kampanja. Vähän samaan tyyliin kuin VW Kupla 60-luvulla.

Automainonta noin yleensä on kulutustavaramainonnassa melkein taidetta, on ollut sitä ja alusta lähtien. Kun kyse on erityisen kalliista investoinnista, ihminen on täysin ymmärrettävästi konservatiivinen. Autojen tekijöitä & myyjiä on paljon ja menestyksellinen erottautuminen on vaikeaa. Mazda6:en mainostoimistoksi taidettiin valita virolainen toimisto, ja täytyy kyllä sanoa, että Volkswagenin nykymainonnan ohella sen kampanjaa on ollut hauska seurata. Mazda6:en kohdalla täytyy vielä nostaa hattua, kun kampanjan päämediana on tainnut olla printti mikä on vaikea laji; mikään ei ole helpompaa kuin ohittaa se 50k€:n 4-värimainos lauantain autoliitteessä.
Turvallisuudella mainostaminen on vieläkin vaikeampaa, koska tällöin voi helposti väittää jotain muuta automerkkiä (mitä niistä?) muita turvattomammaksi, jolloin voidaan helposti ymmärtää autojen yleensäkin olevan vaarallisia jolloin koko autoteollisuus voi saada ikävää valoa. Esim. lentoyhtiöthän mainostavat lähes kaikilla argumenteilla paitsi juuri turvallisuudella.
Saabin kyllä pitäisi saada nyt aikaan joku aivan uskomaton, palkintoja haaliva kampanja. Vähän samaan tyyliin kuin VW Kupla 60-luvulla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Aiheeseen palatakseni uusimmassakin TM:ssä on edelleen ikivanha hinnasto Saabeille! Eli 9-5:n moottoritarjousta ei ole otettu huomioon ollenkaan. Sehän ei oikeasti ole kampanja vaan voimassa niin kauan kuin 2005-mallisia voi tilata eli ihan "pysyvä" hinnanmuutos!
Olisi mielenkiintoista tietää, onko syy TM:ssä vai maahantuojassa, jota ei kiinnosta... Joka tapauksessa tuntuu idioottimaiselta, että nykyinen hinnasti julkaistiin 1.4. ja nyt tuli jo kolmas TM sen jälkeen. Joka numerossa on aina tuo autohinnasto, mutta siis edelleenkin vanha!
Olisi mielenkiintoista tietää, onko syy TM:ssä vai maahantuojassa, jota ei kiinnosta... Joka tapauksessa tuntuu idioottimaiselta, että nykyinen hinnasti julkaistiin 1.4. ja nyt tuli jo kolmas TM sen jälkeen. Joka numerossa on aina tuo autohinnasto, mutta siis edelleenkin vanha!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."