Vikakoodi P1312
Vikakoodi P1312
Mun 2001 2.0T:n (T7) moottorivalo palaa välillä ja välillä poistuu ja sitten taas tulee uudelleen jne. Kone toimii kuitenkin ihan ok mutta kylmänä käynnistettäessä ihan kuin joku pytty ei olisi mukana. On siis stage 1 ja multifuel (Saabcom) ja valo syttyy sekä etanolilla että bensiinillä. Olen Quicklynksin lukijalla todennut tuon P1312 ja joskus P1334 jotka kai tarkoittavat sytytyshäiriötä tulpilla 1-2 ja joskus tulpilla 3-4. Sytkäkasetit on nykyauton -01 (vähän ajettu 60tkm) ja vanhan -00 Aeron joita olen vaihtanut. Molemmilla on sama ongelma. Kannattaako ostaa uusi sytkäkasetti (400€+) vaikka kone toimii muuten ok paitsi kylmäkäynnistys tyhjäkäynnillä? OBD2-lukijalla saa koodin nollattua ennen katsatusta ja se luultavasti säilyy sen ajan että saa katsastettua. Enkä tiedä kiinnittääkö katsataja huomiota siihen vaan muuhun esim. päästölukemiin ym.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Vikakoodi P1312
Minulla vuosi-pari sitten pukkasi itsepintaisesti vikakoodia 1312, joskus häipyi itsekseen, joskus poistin testerillä tai sulakkeen irrottamalla. Lopulta syylliseksi sytytyshäiriöihin yhdessä sylinterissä paljastui viallinen pakoventtiili - reunasta puuttui tulitikun pään kokoinen pala. Puristuspainemittarilla vika löytyi, kun olin ensin vaihdellut tulppia ja kasetteja sekä suuttimia.