Minulla olisi tavoitteena saada avo-Saabini museokatsastettua, mutta mietityttää, miten tarkkoja museokatsastuksessa ollaan. Autossa on muutamia puutteita: krominen eturitilä on maalattu punaiseksi, kaikki kromiset merkit (Turbo, Saab ja 900) puuttuvat, ja takapakoputken ulostulo on pyöreä, vaikka sen pitäisi olla ovaali. Putki on muuten vakio turbon oma. Kojelaudan keskellä on myös kolme mittaria öljynpaineen mittari, akun jännitteen mittari ja lämpömittari näistä keskimmäinen on pimeänä eli akun jännitteen mittari. Muissa palaa vihreä valo.
Löytyykö täältä joku, joka voisi kromimaalata ritilän Joensuussa? Tai jos joku muu pystyy kromaamaan ritilän, voin lähettää sen myös postissa. Lisäksi etsin Saab Turbon pakoputken viimeistä, alkuperäistä ovaalia päätä. Jos jollain on sellainen varastossa tai sitä saa uutena, niin linkit tai tarjoukset olisivat erittäin tervetulleita.
Tietääkö joku noista merkeistä kuuluuko ne olla autossa, jos haluaa saada sen museoitua, vai voiko päjätä saada ilman merkkejä? yksi Sininen saab logo on kuitenkin edessä ja takana. Myös tuota mittaria en viitsi korjata ellei ole pakko.
900 cabrion museointi
Re: 900 cabrion museointi
Kyllähän museokatsastuksen kriteereinä on slkuperäisyys eli merkit pitäisi hankkia ja vaihtaa maski. Oikeaan
Muutenhan kaikki ryntäsivät koslillaann museostatusta hakemaan
Jos millään ei olisi väliä
Muutenhan kaikki ryntäsivät koslillaann museostatusta hakemaan
Jos millään ei olisi väliä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24826
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 cabrion museointi
Jos paukkupullolla maalattu ni lähtisin kokeilemaan tinnerillä puhdistaa
Merkkejä.löytynee harrastajilta eli ostoilmoitusta kehiin
Ja putkesta saa ovaalin vaikka ruuvipenkissä
Merkkejä.löytynee harrastajilta eli ostoilmoitusta kehiin
Ja putkesta saa ovaalin vaikka ruuvipenkissä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 cabrion museointi
Kevväämmällä kun päädyin juttelemaan aiheesta museotarkastajan kanssa, niin ei kuulemma ole käytännössä ihan niin tarkkaa kuin tarina usein kertoo. Pari käytännön pointtia on:
A) Aikakauden mukainen varustelu on lähtökohtaisesti ok
B) Museotarkastajat eivät voi tietää kaikkia tehdasyksityiskohtia (ellei satu olemaan merkkispesialisti)
A-kohtaan vetoamalla ne puuttuvat merkit saa halutessaan selitettyä, koska onhan niitä poisteltu (ja lisätty) jo aikanaan. Punainen maski voi olla hankala, jos ei kromattua saa niin musta tai hopea voisi mennä paremmin läpi. Toki jos omasta autostani olisi kyse, niin todennäköisesti haluaisin ne merkit sinne ihan oman mieleni vuoksi. Mittarinkin korjaisin jo siksi, että sehän näkyy silmään aina kun autolla ajaa ja harmittaisi siinä.
A) Aikakauden mukainen varustelu on lähtökohtaisesti ok
B) Museotarkastajat eivät voi tietää kaikkia tehdasyksityiskohtia (ellei satu olemaan merkkispesialisti)
A-kohtaan vetoamalla ne puuttuvat merkit saa halutessaan selitettyä, koska onhan niitä poisteltu (ja lisätty) jo aikanaan. Punainen maski voi olla hankala, jos ei kromattua saa niin musta tai hopea voisi mennä paremmin läpi. Toki jos omasta autostani olisi kyse, niin todennäköisesti haluaisin ne merkit sinne ihan oman mieleni vuoksi. Mittarinkin korjaisin jo siksi, että sehän näkyy silmään aina kun autolla ajaa ja harmittaisi siinä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla