Pari kymysystä satkusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Pari kymysystä satkusta

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Löysin vanhoja viestejä tutkimalla että kytkin ongelmani johtuu (todennäköisesti) ilmasta kytkimestä. Mutta: mistä/miten kytkin ilmataan?
Mitä pitäis ottaa huomioon? Onko jarrunesteelle ja kytkin nesteelle sama säiliö?

Mitkä pitäis olla puristuspaineet (siis lohkossa)

Mikä vaivaa, ku satku vie n. 13l satasella? Kylmä käynti on todella vaikeata. Vaihdoin alipainekellon ja säädin sytkän. Missä mättää?

Auto on satku -87 loppuvuoden kaasari
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Pietari
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 13:01

satku

Viesti Kirjoittaja Pietari »

Jarru ja kykin nesteelle on sama säiliö.Ilmausruuvi on kytkimelle menevän letkun vieressä.
Oletko lisännyt kaasariin öljyä?Voi lisätä kulutusta jos ei öljyä.
;=)
900i
900i16
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kaasarin säädöt pielessä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kytkin ilmataan juurikin sieltä kytkinputken vieressä olevasta nipasta työsylinterissä. Neste tulee joko painovoimalla eli jarrunestesäiliön kansi auki ja nippa sylinteristä auki. Jos ei noin tule niin esim. polkupyörän sisäkumesta "apuväline" ja painetta jarrunestesäiliöön. Jus vois laittaa kuvan linkin ku sulla oli hyvä kuvakin siitä.

Litistykset on muistaakseni jotain 9,5:1.

Kaasarin säätö tai huolto on edessä. Jakajan alipainesäätimen toimintakin olisi syytä tarkistaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

dimebak kirjoitti:Litistykset on muistaakseni jotain 9,5:1.

tuo puristussuhde ei tarkoita sitä että se olisi mitatessa sama...

kai ne on jotain luokkaa 13bar..
Viimeksi muokannut mikkoimp, Su Touko 29, 2005 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kaasari kannattaa huoltaa , putoaa kulutus varmasti .
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Reetu kirjoitti:Kaasari kannattaa huoltaa , putoaa kulutus varmasti .
Mitä erityisesti kannattaa huoltaa. Vaihtaa tiivisteet? Joku motonetin korjaussarja vai?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kannattaa laittaa ruisku, putoaa kulutus selvästi.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Coltti kirjoitti:Kannattaa laittaa ruisku, putoaa kulutus selvästi.
Oon miettinyt sitäkin, mutta turhan iso projekti
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

mikkoimp kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Litistykset on muistaakseni jotain 9,5:1.
tuo puristussuhde ei tarkoita sitä että se olisi mitatessa sama...

kai ne on jotain luokkaa 13bar..
Aivan joo. 16V-ruiskussa paineet menee yli 13 baria, olivat jotain 13,5 barin luokkaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin