1. Venakoppa auki (aikaa menee max 10min)
2. Jollain spesial pihdeillä tms. ketju poikki. Jos on jakoketju tiellä kun siitä kannen päädyn ahtaasta raosta yrittää sohlata, nokkapyörät voi irroittaa ja siirtää sivuun ketjun kanssa hetkeksi (aikaa menee ehkä vartti?). Vaatii jakoketjun kiristimen löysäyksen (5-10min).
3. Tasapainoketjun päästä kiinni jollain rautalanka/koukku virityksellä (mahd. jo ennen ketjun katkaisua)
4. Kampuran hihnapyörästä pyörittämään (nokkapyörät ketjuineen ja kiristimineen mieluusti paikoilleen tässä kohtaa) samalla kun pitää katkaistusta ketjunpäästä kiinni, eli ujuttaa sen ketjun hitoille samalla kun pyörittää konetta.
5. Useamman pyöräytyksen jälkeen pitäis olla katkastu ketju irtonaisena kädessä (10 min)

6. Vehkeet läjään ja kovaa ajoa (läjään laitto ~vartti)!
Ehkä tasapainoketjun kiristin voi aiheuttaa jotain takeltelua, mutta en usko että se operaation estäisi?? Hankalinta lienee saada ketju poikki, mutta tähänhän vois vaikka kehittää "erikoistyökalun"? Noh, mites olis, onnistuisko?