JT:n 3" pakoputki vakioon?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

JT:n 3" pakoputki vakioon?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Muuttuuko moottorin tai auton käytös negatiiviseen suuntaan, jos asentaa vakioon OG900 Turboon JT:n 3" pakoputken? Lisäksi, onko olemassa ja jos on niin mistä saa metallisisuksilla olevia katteja, jotka on tehty suoraan putkeen?

nimim. putki puhki ja katti kestävämmäksi
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ei ainakaa negatiivisesti pitäis vaikuttaa. mitä nyt hieman isommat murinat, mutta sehän ei haittaa.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

huomaa todellakin ihan perstuntumallakin!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siis muutoksen parempaan!!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla on JT3" kahdella vaimentajalla vakio-Aerossa ja eipä siitä mitään haittaakaan ole ollut. Takapönttö on vähän ruma ja ottaa helposti pohjakosketusta kadunreunaan... Katilliseen suosittelisin yhdellä vaimentajalla, tuskin tulee liikaa meteliä. Kyllä niistä äänistä vähän kannattaa maksaa :D

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mulla oli kanssa tuossa vastaava tilanne kun downpipe vaihdelaatikon kannakkeen kohti oli halki ja takaputken häntäputki laho niin vaihdoin tuollasen 3":Sen tilalle.

Persdynolla ei vakioässän(toistaiseksi)ahdoilla mitään huomannu mitä nyt ehkä aavistuksen ääni hiljeni.
Ainakin normiajossa, kierroksilla sentään muuttui.

Mulla siis kahdella vaimentajalla ja orggiskatilla.
Tilanne varmaan muuttuu kun saadaan lisää ahtoja.
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.

Tonnarissa on myös vastaava putki ja se on selkeesti kovaäänisempi mutta siellä ei ole kattia ahistamassa.
Toi on kanssa vakio mutta en osaa sanoa onko tuolla pelkällä putkella vaikutusta kun se tuli auton mukana.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

tetammi kirjoitti:
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.
Jaa, minusta kun tuo oma Aero on aika vaisu vaikkei siinä ole minkäänlaista kattia... Jos olisin päässyt kokeilemaan, niin olisin varmaan ottanut tuohonkin putken yhdellä vaimentajalla... Ei äänet ole mitenkään häritsevät normaalissa maantieajossa tms. mutta kierroksilla tietysti murahtaa vähän reippaammin.

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti:
tetammi kirjoitti:
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.
Jaa, minusta kun tuo oma Aero on aika vaisu vaikkei siinä ole minkäänlaista kattia... Jos olisin päässyt kokeilemaan, niin olisin varmaan ottanut tuohonkin putken yhdellä vaimentajalla... Ei äänet ole mitenkään häritsevät normaalissa maantieajossa tms. mutta kierroksilla tietysti murahtaa vähän reippaammin.

Eski
Sulla toi aero on varmaan enempi fiilistelypeli eikä käyttöauto jolla ajetaan joka päivä, joten ääntäkin saa olla enempi.

No mulla vaikuttaa vielä se että tosi usein tulee ajettua ilman hattuhyllyä kun on noita koiria. Oletkos muuten ollu itse takapenkillä kyydissä?

No pitää sen verta tarkentaa kun muisti palailee pätkittäin että toi hiljasempi kommentti oli verrattuna vakioputkeen ilman kattia.
Eihän sitä millään voi muistaa että ilman totakin on tullu ajeltua. :D

Luulis kyllä klubilaisilta sen verta kalustoa löytyvän että pääsis käytännössä kuulemaan.
No makuasioitahan noi on, olihan sulla dimebak 99:ssäkin räyhäkkäämpi putki että jos se meni tuossa meluisammassa 99:ssä niin voi olla että yhdellä vaimentajalla oleva putki riittää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Aksullahan on yhdellä änkkärillä oleva putki, mutta en nyt muista oliko halkaisija isompi kuin tuo 3". Toisaalta ei konekaan ole ihan se vakio 16 tappinen turbo joten pakoäänet on isommat. Mutta se tyhjäkäynnin saundi... :D


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

G-mies kirjoitti:Aksullahan on yhdellä änkkärillä oleva putki, mutta en nyt muista oliko halkaisija isompi kuin tuo 3". Toisaalta ei konekaan ole ihan se vakio 16 tappinen turbo joten pakoäänet on isommat. Mutta se tyhjäkäynnin saundi... :D


Matti
Mulla on nimenomaan tuo JT3" turbolta takapuskuriin. Siis myös akkuputkella. Alkuperäisellä ahtimella ääni oli mielestäni siedettävä, vain jossain ~1800rpm kohdalla kuului resonanssiääni hyttiin. Ja ei oo kattia, kun joku kuitenkin kysyy..

Nykyään kun on isompi pakopesä ahtimessa... :twisted: Vois laittaa sen toisen änkkärin. :lol: Tyhjäkäynnin saundi on hieno joo mut oispa pitäny ottaa näytöslähtö potkijaisissa niin tietäisit mitä tarkotin kun sanoin että se vähän räyhää kaasu pohjassa.. :wink:
Aki Peltola #1132
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mun täytyy joskus tulla Käläviälle kuuntelemaan ainakin yks kappale "näytöslähtöjä". Perhana kun olis monttu, niin sais tuon vesipumpun vaihettua ja DP:n pakalleen.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Katilliseen ei kannata laittaa kahdella pöntöllä, vaikka toisaalta viistokeulassa kyllä jäisi vähän jemmaan se takapönttö. Perstuntumalta ässässä ei mitään eroa, ennen kuin vaihtoi vakiokatin 3":ksi. Siinä tuli niin iso muutos että oikein yllätyin, turbo heräilee n. 500rpm aiemmin.

IMO parhaimmat äänet og-satkussa on juurikin 3" jt yhdellä pöntöllä ja 3" katilla.

EDIT: lisätään vielä sen verran että 1 pönttö ilman kattia on liian äänekäs käyttöpeliin. Fiilistelypelissä se vielä menee, jos tykkää kuunnella kunnon rähinöitä :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jopas joo. Mistä qaw hommasit noi osat ja mitä about maksoi? Siis 3" putken ja 3" katin. Nimittäin ajattelin laittaa nuo mietintä myssyyn?

Niin, tuossa 99:ssä on äänet kovemmat normaaliin verrattuna mutta matalammat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Putken ostin aikoinaan suoraan speedpartsilta, olisiko ollut vähän päälle 1700mk posteineen (samassa paketissa tuli myös tonnarin putki ja jaettiin toimituskulut).

Katin ostin tuossa keväällä Parkkosen Pasilta ja näyttääpä hällä olevan nytkin yksi tuolla myyntipalstalla.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Itsellä on myös JT:n putki yhdellä vaimentimella ilman kattia. Kyllä se persiisä vähän tuntu paremmalta. En tarkoita siis mitä enemmän ääntä sitä äkäisempi.. :D
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Vastaa Viestiin