Ilmastoinnista vielä, mutta menee kyllä vähän asian viereen.
Lueskelin käyttöohjekirjaa pitkästä aikaa ja automaatti-ilmastoinnin ohjelmoinnista jäi seuraava asia mietityttämään:
AUTO-tilan ECON-toiminto "Ohjelmointi II":n jälkeen
Ilmastoinnin kopressori kytkeytyy päälle vasta kun ulkoilman lämpötila on yli 13 astetta.
-
Tätä toimintoa voidaan käyttää polttoaineen säästämiseksi, koska ilmastoinnin kopressori kytkeytyy päälle myöhemmin. Kostealla ilmalla tulee kompressorin kuitenkin olla päällekytkettynä myös alle 14 asteen lömpötiloissa, koska tällä vähennetään vaaraa huurteen muodostumisesta ikkunoihin.
Eli siis, miten teillä muilla saabisteilla yleensä ovat nämä asetukset olleet ? Oletteko ohjelmoineet kompuran pyörimään >5 asteessa vai vasta tuossa 13 asteessa?
Ajattelin tehdä tuon "Ohjelmointi II":sen mutta onko tuosta mitään haittaa / hyötyä kuin esim. polttoainekustannussyyt? Maalaisjärjellä ajatellen turhaahan se kompressori toisaalta siellä pyörii noinkin matalilla lämmöillä kuin viisi astetta...?
