Vanteiden sovituspalat
Vanteiden sovituspalat
Muistan lukeneeni foorusmista joskus että speedpartsilla ois tonnariin sovituspaloja jotka muuttaisi jaon. Kun tuo ruåtti ei oikeen taivu ni voiskos joku vääntää rautalangasta mistä ne löytyy tuolta sivulta (speedparts.se)
Onko jollain kokemuksia/tietoa noista?
Tiedän että ne on laittomat mutta kun tuntuu olevan todella kiven alla noi tonnariin sopivat 17-18" vanteet.
Mimmosta provikkaa toi maahantuoja vetää noista hinnoista mitkä on nettisivuilla?
Onko jollain kokemuksia/tietoa noista?
Tiedän että ne on laittomat mutta kun tuntuu olevan todella kiven alla noi tonnariin sopivat 17-18" vanteet.
Mimmosta provikkaa toi maahantuoja vetää noista hinnoista mitkä on nettisivuilla?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Täällä on nuita speisereitä...
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_adapt.shtml
Hinnan saat ottamalla yhteyttä suomalaiseen mahaantuojaan, eli PCS:sään. Pojat on kyllä nyt kesälomalla, mutta parin viikon päästä taas paikalla. Karkeasti otat nollan pois perästä, niin ollaan aika lähellä.
Ja kuten tuo Speedpartsin sivukin jo sanoo, ei katulailliset, vain kisakäyttöön ja näyttelyihin(mikäli oikein ymmärsin).
Matti
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_adapt.shtml
Hinnan saat ottamalla yhteyttä suomalaiseen mahaantuojaan, eli PCS:sään. Pojat on kyllä nyt kesälomalla, mutta parin viikon päästä taas paikalla. Karkeasti otat nollan pois perästä, niin ollaan aika lähellä.
Ja kuten tuo Speedpartsin sivukin jo sanoo, ei katulailliset, vain kisakäyttöön ja näyttelyihin(mikäli oikein ymmärsin).
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Vaarallisia tommottet sovituspalat...
Kävin vuosia sitten koeajamassa liikkeessä myytyä 628 bmw:tä. Siihen oli lyöty alle sopivaa isommat vanteet, komialtahan se näytti.
Siinä oli vaan semmonen probleema, että sovituspalojen asentamisen jälkeen pulttien pituutta ei oltu lisätty... Yksi reilumpi kiihdytys risteyksestä käännyttäessä hankotielle niin eturengashan siitä hyppäs irti ja kaistojen yli pomppas vastakkaiseen mäkeen
Kun sain auton hinurilla liikkeen pihalle asti, niin ainut mitä paikan pomo sanoi, oli: "eihän tää paha oo, laitetaan kuntoon niin tuut hakeen ens viikolla". Mä siihen et haista paska ja lähin käveleen.
Liike oli muuten Lohjan Laatuauto, joka ei nykyään muuten enää edusta bemaria...
No offtopic oli, mutta oman kokemuksen kautta noitten kanssa hoitasin homman kerralla loppuun, pultteineen päivineen

Kävin vuosia sitten koeajamassa liikkeessä myytyä 628 bmw:tä. Siihen oli lyöty alle sopivaa isommat vanteet, komialtahan se näytti.
Siinä oli vaan semmonen probleema, että sovituspalojen asentamisen jälkeen pulttien pituutta ei oltu lisätty... Yksi reilumpi kiihdytys risteyksestä käännyttäessä hankotielle niin eturengashan siitä hyppäs irti ja kaistojen yli pomppas vastakkaiseen mäkeen

Kun sain auton hinurilla liikkeen pihalle asti, niin ainut mitä paikan pomo sanoi, oli: "eihän tää paha oo, laitetaan kuntoon niin tuut hakeen ens viikolla". Mä siihen et haista paska ja lähin käveleen.
Liike oli muuten Lohjan Laatuauto, joka ei nykyään muuten enää edusta bemaria...

No offtopic oli, mutta oman kokemuksen kautta noitten kanssa hoitasin homman kerralla loppuun, pultteineen päivineen

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kyseessä lienee spacerit, mitkä eivät muuta jakoa, vaan pelkästään offsetia.Henkka #2283 kirjoitti:Siinä oli vaan semmonen probleema, että sovituspalojen asentamisen jälkeen pulttien pituutta ei oltu lisätty... Yksi reilumpi kiihdytys risteyksestä käännyttäessä hankotielle niin eturengashan siitä hyppäs irti ja kaistojen yli pomppas vastakkaiseen mäkeen![]()
Noiden adaptereiden mukanahan tulee toiset pyöränpultit, joilla itse adapteri laitetaan alkuperäiseen pyörännapaan.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ahh, kiitos korjauksestaAC kirjoitti:Kyseessä lienee spacerit, mitkä eivät muuta jakoa, vaan pelkästään offsetia.Henkka #2283 kirjoitti:Siinä oli vaan semmonen probleema, että sovituspalojen asentamisen jälkeen pulttien pituutta ei oltu lisätty... Yksi reilumpi kiihdytys risteyksestä käännyttäessä hankotielle niin eturengashan siitä hyppäs irti ja kaistojen yli pomppas vastakkaiseen mäkeen![]()
Noiden adaptereiden mukanahan tulee toiset pyöränpultit, joilla itse adapteri laitetaan alkuperäiseen pyörännapaan.


SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tuossa taannoin tein kauppaa ruotsalaisesta tonnarista, jonka napoihin oli koneistettu uusi 5x110 -jako. Yhden vanhan pultinreiän joutunee hitsaamaan umpeen ennen koneistusta.Onkos kukaan tehnyt suoraan napoihin uutta jakoa. Siis esimerkiksi uusi jakohalkaisija sorvilla ja reiän paikat astelevyllä vanhoihin napoihin.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.