kjet

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
bzu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 21:12

kjet

Viesti Kirjoittaja bzu »

ongelma on käyntiinlähtö

auto volvo 740 turbo -84

niin ja ruisku on otsikon mukainen

ennen seoksen säätöä auto lähti hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana mutta säädön jälkeen käyntiin lähtö on vaikeaa pitää vähän kaasua painattaa ja sitten kun lähtee niin käy vähän aikaa kolmella ja sitten kun selviää siitä niin käy hyvin volvon vinokoneeksi ei heilu vihdekeppi yhtään ja toimii tien päällä hyvin

jos tähän sais ratkaisun niin hyvä ois

seokset oli 0.14 ja nyt on 1.9

ohjaus paineen säädinon kunnossa
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Suuttimet/suutin vuotaa paineet pois ja suutinputkeen tulee höyrylukko, siitä tuo vajailla pytyillä käynnistuminen. (tai sit kansipahvi/kansi halki ja vettä pyttyyn)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
bzu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 21:12

Viesti Kirjoittaja bzu »

Myrkky kirjoitti:Suuttimet/suutin vuotaa paineet pois ja suutinputkeen tulee höyrylukko, siitä tuo vajailla pytyillä käynnistuminen. (tai sit kansipahvi/kansi halki ja vettä pyttyyn)
pitemmän aikaa olen käyttänyt paisuntasäiliön korkki irti ja säiliö täynnä niin ei oo tullu kuplan kuplaa säiliöön että ei se ainaskaan siihen kansi juttuun viittaa...

voisko olla se tyhjäkäyntiventtiili tai joku muu kun tosiaan sitä säätöä ennen käynnistyi moitteetta
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jos tarkoitit CO-arvoa tuolla mitä kirjoitit, niin oiskohan kyse siitä että tahtoo kastella tulpat.. siihen auttaa saabeissakin toimivaksi todettu keino, ottaa kylmäkäynnistinventtiilin(lisäsuutin kaasuläpän tienoilla/imusarjassa) johdon irti kesäksi. Oireilee nimenomaan osalämpöisellä koneella..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
bzu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 21:12

Viesti Kirjoittaja bzu »

Myrkky kirjoitti:Jos tarkoitit CO-arvoa tuolla mitä kirjoitit, niin oiskohan kyse siitä että tahtoo kastella tulpat.. siihen auttaa saabeissakin toimivaksi todettu keino, ottaa kylmäkäynnistinventtiilin(lisäsuutin kaasuläpän tienoilla/imusarjassa) johdon irti kesäksi. Oireilee nimenomaan osalämpöisellä koneella..
se vaan kun se tekee sitä kylmänäkin mutta hyvä neuvo kokeilen huomenna

voiko sitten olla että antaa kylmänäkin kesällä liikaa keittoa sinne
bzu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 21:12

Viesti Kirjoittaja bzu »

Myrkky kirjoitti:Jos tarkoitit CO-arvoa tuolla mitä kirjoitit, niin oiskohan kyse siitä että tahtoo kastella tulpat.. siihen auttaa saabeissakin toimivaksi todettu keino, ottaa kylmäkäynnistinventtiilin(lisäsuutin kaasuläpän tienoilla/imusarjassa) johdon irti kesäksi. Oireilee nimenomaan osalämpöisellä koneella..
joo eli co arvo se on se 1.9 säädettiin se siihen kun ohjearvo on vissiin 1.5ja 2.0 välillä
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Itselläni oli täysin vastaava ongelma k-jetin kanssa.
Aluksi seokset oli luokkaa 0,1 sitten säädettiin kahden pintaan.

Tämän jälkeen ei käynnistäminen ollutkaan enää kivaa,
kävi tosi huonosti kylmänä ja piti vartoa 5min ennen kuin kone kesti kaasua edes vähän.
Lämpimänä toimi kuitenkin loistavasti.

Vika korjaantui vaihtamalla määränjakaja ja ohjauspaineensäädin,
vika luultavasti oli tuossa säätimessä.
bzu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 21:12

Viesti Kirjoittaja bzu »

Ronska kirjoitti:Itselläni oli täysin vastaava ongelma k-jetin kanssa.
Aluksi seokset oli luokkaa 0,1 sitten säädettiin kahden pintaan.

Tämän jälkeen ei käynnistäminen ollutkaan enää kivaa,
kävi tosi huonosti kylmänä ja piti vartoa 5min ennen kuin kone kesti kaasua edes vähän.
Lämpimänä toimi kuitenkin loistavasti.

Vika korjaantui vaihtamalla määränjakaja ja ohjauspaineensäädin,
vika luultavasti oli tuossa säätimessä.
ohjauspaineensäätimen kalvo on ainaski ehjä määräjakajasta en sitten tiedä mutta pelaa sitten tosi hyvin kun lähtee vaan käyntiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin