Kompuralle ei virtaa?
Kompuralle ei virtaa?
Nappi pohjassa, mutta kompuralle ei tule virtaa.
Järjestelmä täytettiin eilen.
Mistähän kannattais katella?
Napin ollessa pohjassa huomasin että ilmastoinnin sulake lämpenee ja tyhjäkäynnissä tapahtuu pieni muutos.
Painekytkin on uusi, mutta onkohan takuuvarmasti oikea?
Kuinka tuon ohitus tapahtuu ja uskaltaako sen yleensäkin tehdä?
Järjestelmä täytettiin eilen.
Mistähän kannattais katella?
Napin ollessa pohjassa huomasin että ilmastoinnin sulake lämpenee ja tyhjäkäynnissä tapahtuu pieni muutos.
Painekytkin on uusi, mutta onkohan takuuvarmasti oikea?
Kuinka tuon ohitus tapahtuu ja uskaltaako sen yleensäkin tehdä?
Mulla oli 8v-versiossa semmonen pikkuhomma vialla että kaasuläpän kupeessa olevassa mikrokatkaisijassa oli toinen johto väärässä liittimessä ja siten ei toiminu kuin kaasu pohjassa
Ja sen painekatkaisijan voi ohittaa varmaan ihan pistämällä ne johdot yhteen. Mites onkos tuossa sitä ylimääräistä lämpöanturia mikä voi tietty sekin olla rikki. Ja kierrosten nousu johtuu minulla ainakin siitä kun ilmastoinnin pistät päälle niin magneettiventtiilin kautta saa ilmaa lisäilmaventtiilin (tyhjäkäyntimoottorin?) ohi.

Saabismi iskee salakavalasti!
yleismittarilla voi kyteksiä ylävesiletkun termarin ja kennon termarin ja mainitsemasi painekytkimen, kaikkien tulee olla vetäneenä jotta kompuran magneettikytkin vetää. samoin kait ne voi hyppylangallakin testata, tosin vain lyhytaikaisesti jos ei ole varma että kylmäaineet ovat sisällä.
jos ei noista tokene niin sitten kait releitä epäilemään ja piirejä mittaamaan minne se sähkö jää.
stara
jos ei noista tokene niin sitten kait releitä epäilemään ja piirejä mittaamaan minne se sähkö jää.
stara
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kannattais katsoa myös
höyrystimen jäätymissuoja termostaatti, joka löytyy lämmitys- ja jäähdytyskennon välistä...
PS....Painekykimiä ei kannata ohittaa koska ne ovat komressorin varolaitteita..Jos ne ohitetaan niin siitä voi seurata komressorin rikkoutuminen...
PS....Painekykimiä ei kannata ohittaa koska ne ovat komressorin varolaitteita..Jos ne ohitetaan niin siitä voi seurata komressorin rikkoutuminen...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Eikös sulla ollut kyseessä ilmastoinnin siirto toisesta autosta.
8v ja 16v autoissa on muuten erilainen rele...
Ja tosiaan ne kannattaa mittarilla mitata läpi, pitäisi siis olla yhteys läpi
-painekytkin
-ylävesiletkun termari
-jäätymissuojatermari (siinä höyrystimessä), kannattaa mitata onko releen pohjasta yhteys siihen kompuran punaiseen piuhaan, jos on, niin virta menee samalla tuon jäätymissuojan läpi
Pyöriikö se ilmastoinnin lisäflekti jäähdyttimen kupeessa?
8v ja 16v autoissa on muuten erilainen rele...
Ja tosiaan ne kannattaa mittarilla mitata läpi, pitäisi siis olla yhteys läpi
-painekytkin
-ylävesiletkun termari
-jäätymissuojatermari (siinä höyrystimessä), kannattaa mitata onko releen pohjasta yhteys siihen kompuran punaiseen piuhaan, jos on, niin virta menee samalla tuon jäätymissuojan läpi
Pyöriikö se ilmastoinnin lisäflekti jäähdyttimen kupeessa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kannattais katsoa myös
Sen voi tehdä huoletta kun ottaa kompuralta ohjauspiuhan irti, sitten vaan mittaamaan tuleeko ohjausvirta. Toinen vaihtoehto on tehdä testaus kone sammutettuna.900 I 16 Kat kirjoitti:höyrystimen jäätymissuoja termostaatti, joka löytyy lämmitys- ja jäähdytyskennon välistä...
PS....Painekykimiä ei kannata ohittaa koska ne ovat komressorin varolaitteita..Jos ne ohitetaan niin siitä voi seurata komressorin rikkoutuminen...
Vaikka kuinka mittaisi kaikki osat ja toteaisi niitten olevan ehjiä, ei niiden yhteensopivuudesta saa varmuutta ennen kuin ne on testannut yhtenä pakettina.
Nimim. Väärä rele...
Eipä kyllä näytä alkavan pelaan toi.
Virtaa ei edelleenkään tule.
Ohitin paineanturin, ylävesilutkun lämpöanturin ja jäätymisensuojaanturin.
Siltikään virta ei löydä kompuralle asti.
Mittasin myös äsken releen pohjasta ja kyllä sieltä pitäisi olla yhteydet ok.
Toisella releelläki on testattu.
Edit: Nyt testasin ilman relettä, laitoin hyppylangat ja kas, kompuralle tulee virta.
Onko huonoa tuuria jos kaksi eri relettä rikki.
Täytyisi siis jostain saada ehjä...
Virtaa ei edelleenkään tule.
Ohitin paineanturin, ylävesilutkun lämpöanturin ja jäätymisensuojaanturin.
Siltikään virta ei löydä kompuralle asti.
Mittasin myös äsken releen pohjasta ja kyllä sieltä pitäisi olla yhteydet ok.
Toisella releelläki on testattu.
Edit: Nyt testasin ilman relettä, laitoin hyppylangat ja kas, kompuralle tulee virta.
Onko huonoa tuuria jos kaksi eri relettä rikki.
Täytyisi siis jostain saada ehjä...