Kytkin sökö...APUVA!!!...ei ollut poljin / Vika löytyi!!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 08:20
Kytkin sökö...APUVA!!!...ei ollut poljin / Vika löytyi!!
Moikka,
Kun on niin keltanokka tän Tonnarin kanssa, niin kyselen tyhmiä.
Eilen hajosi kytkin. Nyt täältä forumilta selvitettynä vaikuttais kyseessä olevan kytkinletkun. Mutta osa maksaa hulppeat 90 €, eli kysyisin seuraavaa.
Kun kytkimen poljin on ihan irtonaisen tuntuinen, voisiko vika olla siinä??? Eli voisiko olla irronnut jostain pultista tai jotain?? miten se on kiinnitettynä? Eli ikäänkuin jotain olisi painuneena pohjaan ja sitten poljin on ihan lerpallaan???
Jos joku tästä ymmärsi jotain, voisiko hän yst. vastata ennenkuin menen ostamaan osan klo 16.00
Kiitos
T: Untuvikko
Kun on niin keltanokka tän Tonnarin kanssa, niin kyselen tyhmiä.
Eilen hajosi kytkin. Nyt täältä forumilta selvitettynä vaikuttais kyseessä olevan kytkinletkun. Mutta osa maksaa hulppeat 90 €, eli kysyisin seuraavaa.
Kun kytkimen poljin on ihan irtonaisen tuntuinen, voisiko vika olla siinä??? Eli voisiko olla irronnut jostain pultista tai jotain?? miten se on kiinnitettynä? Eli ikäänkuin jotain olisi painuneena pohjaan ja sitten poljin on ihan lerpallaan???
Jos joku tästä ymmärsi jotain, voisiko hän yst. vastata ennenkuin menen ostamaan osan klo 16.00
Kiitos
T: Untuvikko
Viimeksi muokannut Zaabbi9000CC, Ke Elo 03, 2005 09:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kytkinpoljin
Polkimen ja pääsylinterin rakennetta voi kurkkia kuvastaZaabbi9000CC kirjoitti:Kun kytkimen poljin on ihan irtonaisen tuntuinen, voisiko vika olla siinä??? Eli voisiko olla irronnut jostain pultista tai jotain?? miten se on kiinnitettynä? Eli ikäänkuin jotain olisi painuneena pohjaan ja sitten poljin on ihan lerpallaan???
http://townsendimports.com/Web/transmis ... lsbpg2.gif
Olisiko pääsylinterin tiivisteet menneet? Tuskin se letku ihan yhtäkkiä alkaa antaa niin paljon periksi että kytkin ei irrottaisi tai palautuisi, jos mitään vuotoja letkusta ei näy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Kyllä se letku menee kerrasta, ainakin minulla meni. Poljin vaan menee pohjaan ja kytkin ei irrota enää. Taho joku liikuttelemaan poljinta ja katsele tuleeko jarrunestettä jostain kohdasta.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 08:20
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 08:20
Morjesta,
Nyt sitten tarkastettiin letkut. Mikään ei ole murtunut, letkut ovat siis kunnossa. Myös poljin on ehjä. Laatikon luota kuuluu kitinää, kun polkee poljinta. Poljin on todella löysä. Melkeen polkee tyhjää. Aivan lopussa tarttuu ihan pikkasen kiinni, paitsi käynnissä. Silloin poljin on ihan lötkö. Ilmaa kytkimessä ei ole, vaan ruiskii nestettä iloisesti.
Eli jos joku guru kertoisia mistä nyt voisi aloitaa / jatkaa ennenkuin vie sen pajalle. Kiitos etukäteen.
Nyt sitten tarkastettiin letkut. Mikään ei ole murtunut, letkut ovat siis kunnossa. Myös poljin on ehjä. Laatikon luota kuuluu kitinää, kun polkee poljinta. Poljin on todella löysä. Melkeen polkee tyhjää. Aivan lopussa tarttuu ihan pikkasen kiinni, paitsi käynnissä. Silloin poljin on ihan lötkö. Ilmaa kytkimessä ei ole, vaan ruiskii nestettä iloisesti.
Eli jos joku guru kertoisia mistä nyt voisi aloitaa / jatkaa ennenkuin vie sen pajalle. Kiitos etukäteen.
Oliko jarrunestesäiliössä nestepinta vajonnut kytkinsylinterille lähtevän kammion osalta, vuotaako nestettä jostakin?
Kytkintyölinterin luota ilmausnipastako ruuvia avasit ja totesit että iloisesti ruiskii vai miten?
Kytkintyölinterin luota ilmausnipastako ruuvia avasit ja totesit että iloisesti ruiskii vai miten?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Moro,
Mulla kävi tonnarissa sillain et kytkin polkimen tanko mikä työntää pääsylinterin mäntää meni poikki???? Kummallista mutta totta. otin vain sen tapin irti ja hitsasin sen kasaan ja taas mentiin, aika samanlaisilta kuulostaa tuo sinun ongelma. Kannattee ainakin katsoa se, ota vain se pahvi pois niin näet kunnolla.
Mulla kävi tonnarissa sillain et kytkin polkimen tanko mikä työntää pääsylinterin mäntää meni poikki???? Kummallista mutta totta. otin vain sen tapin irti ja hitsasin sen kasaan ja taas mentiin, aika samanlaisilta kuulostaa tuo sinun ongelma. Kannattee ainakin katsoa se, ota vain se pahvi pois niin näet kunnolla.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 08:20
Pientä oireilua on ollut jo pidempään. Auto on ollut perheessä vasta helmikuusta. Muita kytkimeen liittyviä ongelmia ei ole ollut.MacTurbo kirjoitti:Pääsylinterin tiivisteet, ei kyllä yleensä ala ihan yhtäkkiä.
Onko kytkimen irrotuksessa aiemmin ollut vikaa / kytkinpolkimessa "tyhjää" esim. pitkän seisomisen jälkeen?
Hytistäkö katselen sitä pääsylinterin mäntää???
Hmmm... mulla on termit totaalisen hukassa. Ruiskiminen tapahtui konetilassa, sinne minne se metallinen kykinletku päättyy. Siitä avattiin sellainen 13 mm:n mutteri ja kun polkaisi niin johan ruiski.
Z
Tuo Tertsin mainitsema tanko löytyy hytistä, suoraan kytkinpolkimen yläpuolelta. Kun taas pääsylinteri löytyy akvaariosta.Zaabbi9000CC kirjoitti: Hytistäkö katselen sitä pääsylinterin mäntää???
Tuo pidempi oireilu kyllä viittaisi noihin tiivisteisiin.....
Jos päädyt avaamaan pääsylinterin ja sylinteriputken sisus on syöpynyt, ei sinne kannata laittaa uusia tiivisteitä, eivät kestä edes vuotta vaikka putken hoonaisikin. Kannattaa laittaa kokonaan uusi.
Nimim. kokemusta omasta.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Et kertonut tarkistitko jarrunestesäiliön nestemäärän, erityisesti kytkimelle lähtevän letkuhaaran kohdalla olevan kammion pinnankorkeuden.
Se, että konehuoneesta kytkimen luota työsylinterin ilmausnippaa avaamalla ja polkemalla tulee nestettä, ei välttämättä kerro, että nestettä olisi tarpeeksi, eikä poissulje sitä, että kytkimessä olisi ilmaa.
Eihän sinne normaalisti ilmaa pitäisi joutua mistään, mutta jos nestettä on hävinnyt jotain kautta, niin sitten kyllä.
Ks. kytkimen ilmaamiseen liittyvät keskustelut täällä.
Se, että konehuoneesta kytkimen luota työsylinterin ilmausnippaa avaamalla ja polkemalla tulee nestettä, ei välttämättä kerro, että nestettä olisi tarpeeksi, eikä poissulje sitä, että kytkimessä olisi ilmaa.
Eihän sinne normaalisti ilmaa pitäisi joutua mistään, mutta jos nestettä on hävinnyt jotain kautta, niin sitten kyllä.
Ks. kytkimen ilmaamiseen liittyvät keskustelut täällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mulla kävi kans ton kytkimen kanssa oheiset. Perjantaina oltiin lähdössä reissun päälle viikonlopuks. Niin päästiin hankasalmen kohdalle kun tapahtui seuraavaa. Olin lähdössä ohittaan asuntoautoa ja laitoin kytkimen pohjaan, kun meinasin vaihtaa neloselle. Nopoljin jäi pohjaa ja eipä menny vaihde enää päälle. No ei muutakuin auto tien sivuun ja tutkimaan. No pienet lammikot sinne auton alle tuli jotain nestettä ja sit vaan auto hankasalmen asemalle ja kyytiä soittelemaan.. No tänään käytiin hakeen auto pois ja huomenna pitäis rueta vikaa etsimään..


93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951