Löytyyköhän keltään "erikoistyökalua", jolla saisi kampiakselin hihnapyörän pulttia (30mm) kiristettyä? Ei mahdu hylsy+räikkä tulipellin ja hihnapyörän väliin, ja lenkkiavainta varten taas pultinkanta on liian upoksissa hihnapyörän sisään.
Ongelmana on siis hihnapyörä, joka ei tahdo mennä kampiakselin kaulalle. Uunissa lämmityksen jälkeen meni kuitenkin sen verran syvälle että pultin sai laitettua. Pyörii sentään (tosin nihkeästi) vielä nyt jäähdyttyäänkin, eli ei ainakaan jumittanut täysin, pitäisi vain jollain konstilla saada hihnapyörän ura kiilalle, ilmeisesti muuta keinoa ei oikein ole kuin yrittää pyöritellä ja kiristää pultista kunnes sattuu kohdalle.
Jos jollain on tähän joku nerokas konsti ja haluaa todistaa sen, niin Oulussa on auto ja kunnon palkkion saa se joka onnistuu saamaan hihnapyörän paikoilleen. Muuten veisin korjaamolle, mutta kun ei voi oikein ajaakkaan.
Työkalua hihnapyörän pultin kiristykseen
Työkalua hihnapyörän pultin kiristykseen
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Meikäläinen käytti kiristykseen hylsyä ja sellaista vääntövartta, jossa on varren päässä taittuva nivel. Harmi, kun ei ole kuvaa siitä omasta varresta. Jospa ajatusta selventää tämä bilteman luettelosta vastaavanlaisen varren kaapattu kuva. Jos se ei näy, niin käy tsiikaamassa bilteman webbisivuilta http://www.biltema.fi tuotenumero on 10986.


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hylsyä voi laikalla lyhentää , silloin ehkä mahtuu t- vääntiön kanssa, 1/2" t- vääntiö saattaa kestää pahemmin taipumatta, pyörän napamutteria avatessa se kyllä minulla vähän taipui.
minulla on laikalla lyhennetty hylsy hitsattu metriseen lattaan, sillä aukee tai laukee. olen muuten ostellut noita 1 mm tosiohuita laikkoja katkaisuun, niillä katkee kyllä kätsysti pienemmälläkin teholla.
minulla on laikalla lyhennetty hylsy hitsattu metriseen lattaan, sillä aukee tai laukee. olen muuten ostellut noita 1 mm tosiohuita laikkoja katkaisuun, niillä katkee kyllä kätsysti pienemmälläkin teholla.
ovat muuten pirun hyviä juuri nuo milliset! 0,8 eitahtonut ainakaan minun käytössä kestää kun ei niitä sääliä kuulu!stara kirjoitti:olen muuten ostellut noita 1 mm tosiohuita laikkoja katkaisuun, niillä katkee kyllä kätsysti pienemmälläkin teholla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu