Tonnari sammuu voimakkaasti hiljentäessä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
katajha
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 04:29

Tonnari sammuu voimakkaasti hiljentäessä

Viesti Kirjoittaja katajha »

Hei.

Paasinpa taas kesalla pitkan tauon jalkeen ajamaan tonnarillani ja oli mokoma yllattaen kehittanyt uuden vian; voimakkaasti hiljentaessa (risteys, liikennevalot) sammui pari kertaa ja muina kertoina kierrokset kavivat n. 500 rpm pinnassa. Taytyy kylla sanoa, etta kun on tottunut pitamaan ratista aika rennolla otteella kiinni, tehostuksen loppuminen keskella risteysta nostaa mukavasti pulssia.

Olisiko kellaan ideaa mista vika loytyy?

- Harri

P.S. DI kasetti meni vaihtoon alkukesasta, tuolloin ajettu n. 305tkm.
Saab 9000 CSE 2.3tA -96
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onks ollut akku juuri irti. :?:
Tekee tota akun irtiolon jälkeen jonkinaikaa (mulla noin 100km)
Kunnes tyhjäkäynti asettuu välille 850-900rpm.
Paitsi nyt boksin vaihdon jälkeen kesti noin 500km.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sammuuko /nyykähtääkö auto siis heti kun löysäät kaasun? Jos näin, niin veikkaisin By-Passia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

V.J.S kirjoitti:Sammuuko /nyykähtääkö auto siis heti kun löysäät kaasun? Jos näin, niin veikkaisin By-Passia.
Multa kanssa ääni tolle. Oireet täsmäävät vuodentakaiseen ja by-passilla korjaantu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Mulla oli tyhjäkäyntiventtiilin puhdistuksen yhteydessä yksi alipaineletku löystynyt, mikä aiheutti samanlaiset oireet eli kunnon jarrutuksessa tiputti kierrokset ja sammui.

Ne on helppo tarkastaa ennen by-passin kokeilua.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minä veikkaisin tyhjäkäyntiventtiilin takertelua. Kannattaa katsoa ja putsata.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Veikkaan alipaineletkuja. Itellä oli samoja ongelmia kun letku ja liitin vuoti. Eli kun nosti jalan kaasulta kierrokset putos liian alas ja välillä sammutti auton.
9000 aero -97, 9000 cde -96
S9-5W
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 16:27
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja S9-5W »

Tyhjäkäynnin ohitusventtiili (Bosch) 90 % todennäköisyydellä. :wink: Sijaitsee siinä rintapellin puolella imusarjan päällä, sylinterinmuotoinen pikku mötikkä. Peffaan tulee sähköjohto ja toiseen päähän liittyy pari kumiletkua. Hiukka hankala putsata, en edes yrittänyt, parempi ostaa uusi ja vaihtaa.
Saab 99 -74, Saab 900 -85
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

S9-5W kirjoitti:Tyhjäkäynnin ohitusventtiili (Bosch) 90 % todennäköisyydellä. :wink: Sijaitsee siinä rintapellin puolella imusarjan päällä, sylinterinmuotoinen pikku mötikkä. Peffaan tulee sähköjohto ja toiseen päähän liittyy pari kumiletkua. Hiukka hankala putsata, en edes yrittänyt, parempi ostaa uusi ja vaihtaa.
Ai :?: vm96:ssa.
Ei kuulu kalustoon tollainen varsinkaan jos on TCS.
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Yleisö odottaa kiinnostuneena missä oli vika.(eli sitä että alipaine letkussa oli vuotoa)
9000 aero -97, 9000 cde -96
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mikkoz kirjoitti:Yleisö odottaa kiinnostuneena missä oli vika.(eli sitä että alipaine letkussa oli vuotoa)
Niin odottaakin. :)
Eli tietoa, että T5 on taas täysin oppinut (akun irroituksen jälkeen), ja ajo/myynti kunnossa. :)
katajha
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 04:29

Viesti Kirjoittaja katajha »

Kiitos kaikille ehdotuksista!

Kuten ehka huomasitte puuttuvista aakkosista, en ole itse Suomessa, mutta olen valittanyt ketjun eteenpain ja odotan itsekin mielenkiinnolla tietoja viasta. Raportoin tanne heti kun asia selviaa, muuttaa saattaa olla, etta kestaa jonkin aikaa.
Saab 9000 CSE 2.3tA -96
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Mulla oli by-pass venttiilin pohjasta irronnut alipaineletku syynä samanlaiseen oireiluun.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Vastaa Viestiin