Pitäs vaihtaa eli mitä merkkiä suosittelette toisin sanoen käykö tarvike vai tulisiko laittaa alkuperäinen ? Auto on 1992 ja 2,1:nen
9-5 Nordic
Kytkin ?
Tarvikkeesta Sachs tai Borg&Beck. Ja suosittelen turbo-mallia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sachs
Sachs on Saabin alkuperäismerkki 5-vaihteisissa, 4-vaihteisissa Borg & Beck. Ainakaan omalla kohdalla ei ole mitään valittamista merkistä, -90 Aeron vakiolla 228mm levyllä ei ole ollut luistamisia tms. Pitkään tuli epäiltyä koska B & B on kalliimpi kuin Sachs. Mutta nykyäänhän noissa kytkinpaketeissa lienee entistä enemmän seka-osia, muistaakseni Borg & Beckin laatikossa oli Sachsin kytkinlevy (paineasetelma oma), ja painelaakeri piti ostaa erikseen (muistaakseni SNF).
Merkkiä tärkeämpi lienee tehdä/teettää kytkinremontti kokonaisuudessaan, työ- ja pääsylinterien tiivisteiden vaihdot, kytkinpollkimen vaihto/korjaus (se reikä..), palautusjousen tarkistus/vaihto jne. Mertmi teki aikanaan listan omasta kytkinremontistaan, joka oli niin laaja että korjaamosetä ei kaikkia suostunut edes tekemään
Kunnossa oleva kytkin totta tosiaan lisää ajonautintoa.
Merkkiä tärkeämpi lienee tehdä/teettää kytkinremontti kokonaisuudessaan, työ- ja pääsylinterien tiivisteiden vaihdot, kytkinpollkimen vaihto/korjaus (se reikä..), palautusjousen tarkistus/vaihto jne. Mertmi teki aikanaan listan omasta kytkinremontistaan, joka oli niin laaja että korjaamosetä ei kaikkia suostunut edes tekemään

Kunnossa oleva kytkin totta tosiaan lisää ajonautintoa.