Saiko tuota vaihekepin liikettä säädettyä pienemmäksi siten että vetää rattipylvästä taaemmas vai oliko siihen joku muu säätö.
Ongelma tuli kun vaihdoin toisen vaihdelaatikon niin kepukka liikkuu entistä enempi mutta vaihteet menevät kyllä päälle mutta liikerata liian iso.
Olikos se näin?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
mitäs luulet
tietääkö se keppi mikä loota siellä on.?
eli lootan sisällä siirtohaarukoitten liian iso säätö/säätämättä jättäminen
aiheuttaa ton ei kepakko
eli lootan sisällä siirtohaarukoitten liian iso säätö/säätämättä jättäminen
aiheuttaa ton ei kepakko
Mulla ittellä on vähän samantyyppisiä ongelmia. Eka ei menny pakki ollenkaan päälle kun vaihoin uuden lootan. Ohjausakselia siirtämällä pakki kyllä löyty mutta laatikosta kuuluu aika infernaalinen ujellus kun ei pykälät mene ihan perille asti.
Pystyykö noi siirtohaarukat säätää kun kone ja laatikko on kiinni? Olisko jotain tarkempaa ohjetta?
Pystyykö noi siirtohaarukat säätää kun kone ja laatikko on kiinni? Olisko jotain tarkempaa ohjetta?
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Re: Olikos se näin?
[quote="olli siekkinen"]Saiko tuota vaihekepin liikettä säädettyä pienemmäksi siten että vetää rattipylvästä taaemmas vai oliko siihen joku muu säätö.
Kyllä se jotenkin niin meni. suurimman vaihteen ollessa päällä välystä pitäisi olla 7-12 milliä jos muistan oikein. Jos ei auta niin sitten täytyy säätää ne siirtohaarukat sieltä laatikon takana olevista ruuveista.
Kirja sano haarukoiden säätämisestä näin: Tarvittaessa säädetään haarukoiden akselit siten ettei niihin kohdistu päittäisvoimia vaihteiden ollessa kytkettynä. Jokaisessa vaihdeasennossa pitää siirtokytkimen ja hammaspyörän välin olla jotakuinkin yhtäsuuri.
Ilmeisesti kone ja laatikko pitää olla irti näyttää melko ahtaalta se paikka.
Kyllä se jotenkin niin meni. suurimman vaihteen ollessa päällä välystä pitäisi olla 7-12 milliä jos muistan oikein. Jos ei auta niin sitten täytyy säätää ne siirtohaarukat sieltä laatikon takana olevista ruuveista.
Kirja sano haarukoiden säätämisestä näin: Tarvittaessa säädetään haarukoiden akselit siten ettei niihin kohdistu päittäisvoimia vaihteiden ollessa kytkettynä. Jokaisessa vaihdeasennossa pitää siirtokytkimen ja hammaspyörän välin olla jotakuinkin yhtäsuuri.
Ilmeisesti kone ja laatikko pitää olla irti näyttää melko ahtaalta se paikka.
On se vaan hurja peli