tulpat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re:
Mikäs on se oikea kärkiväli loppujen lopuksi,itellä on 2.0 perusmasiina vm.-97SEPA kirjoitti:Mulla kans samat tulpat mutta tuolla 0,8mm kärkivälillä löi liekkiä pakoputkesta ja nyki pikkasen pintakaasulla ajaessa.Isonnin 1mm ja nykimiset hävis.Turbo Sensonic kirjoitti:Itse olen vaihtanut 10000 km:n välein ja käytän autossa NGK BCR8ES -tulppia, kärkiväli 0,8 mm.
Jossain lukee 0.6mm jossain taas 1.1

Re: tulpat
lämpöarvoltaan seiskat perusturboihin, 1,1 mm.
Virikoneissa voi käyttää kaseja 0,8+ kärkivälillä ja testata mitä tapahtuu. Jopa ysejä jotku käyttää maailmalla.
Vapareissa kutoset ja niitä löytyy sitten platinamallistoakin käytettäväksi. Ohjekirjan mukaan mallit niin kärkivälikin lienee passeli
Virikoneissa voi käyttää kaseja 0,8+ kärkivälillä ja testata mitä tapahtuu. Jopa ysejä jotku käyttää maailmalla.
Vapareissa kutoset ja niitä löytyy sitten platinamallistoakin käytettäväksi. Ohjekirjan mukaan mallit niin kärkivälikin lienee passeli
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: tulpat
Ite tuli vaihettua noi bcr8es tulpat ja kärkiväli n.0,8 (0.8 liuska rakotulkista ei mennyt ihan väliin). No täysikaasulla pelaa moiteettomasti mutta osakaasulla pienillä kierroksilla ja kuormalla nykii kyllä todella paljon, kai se on isompaa kärkiväliä koitettava mutta kiinnostaisi tietää mistä tuo nypytys sitten johtuu tuolla pienellä kärkivälillä?
Re: tulpat
Mielenkiintoinen aihe tuo vaihtoväli. Joskus olen vaihtanut 20tkm välein ja joskus on venähtänyt huomattavastikin pidemmäksi, huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli on 60tkm. Kertaakaan ei ole kärkivälissä ollut mitattavissa olevaa muutosta, kokemukset kahdesta yksilöstä.Itse olen vaihtanut 10000 km:n välein
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tulpat
kaikissa stage ja plus suositeltavaa vaihtaa n.10tkm jälkeen...ite vaihdan aina öljyjen kans, käyttiksessä just toi 10tkm ja tossa "harraste sukkulassa" 5tkm välein.
eipä käy niin kasetin päälle ja ois se muutenkin ilkeetä rempata konetta ku tulppa oksentaa sisuskalut mukiin...
eipä käy niin kasetin päälle ja ois se muutenkin ilkeetä rempata konetta ku tulppa oksentaa sisuskalut mukiin...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tulpat
Trionic 7 ja Napen Stage 1 Biopower softa käytössä, 20000km vaihtovälillä oli kärkiväli kasvanut turhan suureksi, ehkä tuo 10000km on sitten sopiva vaihtoväli, kun yhden sytkäkasetin hinnalla saa aika monta sytytystulppaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: tulpat
14€/sarja motonetissa, ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: tulpat
Oliko niin, että lyijyttömään bensaan siirtymisen jälkeen tulppien kesto parani huomattavasti - siis joskus aikoinaan. Omiin ja muutamaan muuhun Saabiin olen kolmenkympin välein vaihdellut perus NGK-tulppia, ja kärkivälinä ohjekirjan mukainen 1,1. Kaiken kaikkiaan koko 23 vuoden aikana, mitä olen autojen kanssa touhunnut, yksi tulppaan liittyvä häiriö on ollut. Vaihtaessa tulpat aina ok näköiset, ja kärkiväli kohdallaan.
Re: tulpat
Siirtyminen mikroprosessoriohjattuihin moottoreihin pidensi tulppien ja öljyjen ikää huomattavasti, kaasuttimien kanssa oli usein tilanne sellainen että seokset olivat jossain kohtaa laihalla ja toisessa paksulla, lisäksi kylmärikastusta käytettiin paljon enemmän, eikä sytytyksen ajoituskaan ollut ihan nykytasolla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: tulpat
15,60e, ei ole kallista, mutta siltikin kiinnostaisi, miksi joissain yksilöissä tulpat kuluvat ja joissain ei. Ei luulisi olevan kovin paljoa eroja T7-koneiden välillä.14€/sarja motonetissa, ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: tulpat
Onko muuten T7 Saabeihin olemassa oikeasti vaihtoehtoisia, toimivia tulppia NGK:n tilalle?
Kaukaa haettu, mutta jos NGK:lla tulisi jostain syystä vaikka pitkäaikaisia toimitusvaikeuksia tjms.
Kaukaa haettu, mutta jos NGK:lla tulisi jostain syystä vaikka pitkäaikaisia toimitusvaikeuksia tjms.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: tulpat
Pyydän nöyrästi anteeksi väärää hintaa. Ovat nostaneet sitten viime syksyn, jollaisesta kuitista lunttasin, kun sattui olemaan tallin pöydällä. Mutta halpaa silti vaikka vaihtaisi aina kun öljytkin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)