Kansipahvi vuotaa!!!! (ja kukkaro)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Kansipahvi vuotaa!!!! (ja kukkaro)
ÄÄääähhhh!! Meni kansi pahvi!! Onko Saabin kaikissa 2.0 lohkoisissa koneissa sama kannentiiviste??
Meinaa vaan, että jos tulevaisuudessa viritän rassiani niin ajattelin nyt pistää paremmat kannentiivisteet ku kerran remottia tehään.
Ajokkini on siis -99 93 2.0T (200hv).
Meinaa vaan, että jos tulevaisuudessa viritän rassiani niin ajattelin nyt pistää paremmat kannentiivisteet ku kerran remottia tehään.
Ajokkini on siis -99 93 2.0T (200hv).
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Paljonko Saabbaallasi on ajettu? Entisessä autossani (NG900 SE Turbo vm. 1994) meni kansipahvi siinä mitä se nyt oli ... noin 265 000 km kohdalla muistaakseni. Nykyisessä autossani uskoisin samaisen pahvin kestävän ainakin samoille luvuille, jos kummempia ei tule.
Niin, 1998-2000 turbokoneissa 9-3:sissa on tietääkseni samanlaiset moottorit, niin ilmeisimmin siihen käy ainakin muiden turbojen pahvit, jos niitä nyt enempää on olemassakaan. Vapareihin verrattuna sitten en tiedä tilannetta.
Niin, 1998-2000 turbokoneissa 9-3:sissa on tietääkseni samanlaiset moottorit, niin ilmeisimmin siihen käy ainakin muiden turbojen pahvit, jos niitä nyt enempää on olemassakaan. Vapareihin verrattuna sitten en tiedä tilannetta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Harmin paikka, et kuitenkaan luovuttanu saabin suhteen.
Saiskohan tuon kiristämällä vielä kuntoon.
Saattaapi löytyä momenttiavain jostain jos vaan otat yhteyttä.
Oliskohan Aineesta apua, onko siitä jo menny puoli vuotta kun ostit sen sieltä.
Muuten laita tuohon hakuun vaikka kannen kiristys niin voi löytyä hieman juttua.
Kuulin tuosta muuten eilen yheltä yhteiseltä tutulta
Saiskohan tuon kiristämällä vielä kuntoon.
Saattaapi löytyä momenttiavain jostain jos vaan otat yhteyttä.
Oliskohan Aineesta apua, onko siitä jo menny puoli vuotta kun ostit sen sieltä.
Muuten laita tuohon hakuun vaikka kannen kiristys niin voi löytyä hieman juttua.
Kuulin tuosta muuten eilen yheltä yhteiseltä tutulta

9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Niin ja samat koneet ne on ennen faceliftiä eli ng900:ssakinjuhokare kirjoitti:Paljonko Saabbaallasi on ajettu? Entisessä autossani (NG900 SE Turbo vm. 1994) meni kansipahvi siinä mitä se nyt oli ... noin 265 000 km kohdalla muistaakseni. Nykyisessä autossani uskoisin samaisen pahvin kestävän ainakin samoille luvuille, jos kummempia ei tule.
Niin, 1998-2000 turbokoneissa 9-3:sissa on tietääkseni samanlaiset moottorit, niin ilmeisimmin siihen käy ainakin muiden turbojen pahvit, jos niitä nyt enempää on olemassakaan. Vapareihin verrattuna sitten en tiedä tilannetta.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Lasissa on 205000km ja Aineen takuut on menny umpeen tossa alku kesästä (tietenkin). Käytin Kokkolassa Pohjanmaan Autossa. Tiiviste rikki, uudet venttiilinvarren kumit ja kansi hiomoon
. Mutta Saabista en luovu.....ihan jo sen takia, että liityin vasta kerhoonkin
.
Eikös noiden tiivisteiden pitäs kumminki vakiotehoja kestää
, vaikka "karstoja" oon poltellutkin
.
Stressfläkt vieläkö sulla saabi on, yhteinen tuttu tais jotain puhua että oot luopumassa
. Saattaapa olla, että kuulin väärinki 
PS. Stressfläkt on sulla muuten sulla komia rassi!!! Mitkä nuo vanteet on???


Eikös noiden tiivisteiden pitäs kumminki vakiotehoja kestää


Stressfläkt vieläkö sulla saabi on, yhteinen tuttu tais jotain puhua että oot luopumassa


PS. Stressfläkt on sulla muuten sulla komia rassi!!! Mitkä nuo vanteet on???
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Harmittavaa, ymmärrän että pikkasen kirpasee lompakossa.
Tuleepa kuntoon sitte.
Käsittääkseni nuo vakiotiivisteet riittää pitkälle, mutta koska ei ole omakohtaista kokemusta asiasta niin olen kommentoimatta.
Kaikkihan on myytävänä oikeaan hintaan
Tulee vaan noita kilometrejä enemmän kuin alunperin oli tarkoitus tuolla autolla tulla.
Tänään pistin tankin täyteen, sinne meni 85e.
Ne on ace monaco 8x19" vanteet
Kiitos kehuista, ihastelin tuota sun peliä talvella kun kävin aineella ja on se joskus oulussa tullut bongattua.
Tuleepa kuntoon sitte.
Käsittääkseni nuo vakiotiivisteet riittää pitkälle, mutta koska ei ole omakohtaista kokemusta asiasta niin olen kommentoimatta.
Kaikkihan on myytävänä oikeaan hintaan

Tulee vaan noita kilometrejä enemmän kuin alunperin oli tarkoitus tuolla autolla tulla.
Tänään pistin tankin täyteen, sinne meni 85e.
Ne on ace monaco 8x19" vanteet
Kiitos kehuista, ihastelin tuota sun peliä talvella kun kävin aineella ja on se joskus oulussa tullut bongattua.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Niinpä taitavat olla näissä vanhemmissa OG9-3:sissa.ng900aero kirjoitti: Niin ja samat koneet ne on ennen faceliftiä eli ng900:ssakin![]()


#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Vaihtoivat kannentiivisteen, ventiilinvarrenkumit ja kansi kävi hiomolla ku oli tullut hapettuma. Niin ja uudet jäähdytys nesteet ja sijaisauto. Kaikki tämä kustansi 950e. En sitte tiedä oliko kallista vai halpaa, mutta kyllä se kukkarossa tuntui. 

Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06