Apc:n modaus
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Apc:n modaus
Elikkäs mitä tulisi huomioida apc:.n modauksen yhteydessä.
Onko ylipäätänsä järkevää nostaa ahtopaineita vanhassa koneessa jolla ajettu yli 300tkm, miten paikat mahtanevat kestää?
Entä mitäs automaatti tykkää muutamasta lisä luupäästä?
Onko ylipäätänsä järkevää nostaa ahtopaineita vanhassa koneessa jolla ajettu yli 300tkm, miten paikat mahtanevat kestää?
Entä mitäs automaatti tykkää muutamasta lisä luupäästä?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Miten olette hoitaneet tuon boksin säätämisen? Kolvailussa ei ole mitään ongelmia mutta tuo boksin säätäminen vähän herättää kysymyksiä. Eli oletteko asian hoitaneet niinku alla olevassa linkissä neuvotaan vai jättäneet noi potikat alkuperäisasetuksille? Toi kaapeli näyttäis olevan pakko rakentaa jos noita rupee sääteleen?
http://www.900aero.com/main/tech_main_apctun.htm[/url]
http://www.900aero.com/main/tech_main_apctun.htm[/url]
Lisäkysymys vielä liittyen APC modaukseen:
onko kukaan tehnyt niin, että laittaa niitten F- ja P-potikoitten tilalle piirilevyyn johdot ja vetää ne potikat kabiinin puolelle? Eli saisi säädön pysyvästi näppien ulottuville (voisi vaikka talveksi vähentää vähän paineita...)
onko kukaan tehnyt niin, että laittaa niitten F- ja P-potikoitten tilalle piirilevyyn johdot ja vetää ne potikat kabiinin puolelle? Eli saisi säädön pysyvästi näppien ulottuville (voisi vaikka talveksi vähentää vähän paineita...)
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Elikä onko se F-potikka ahtopaineen säätöö varten ja P-potikka ???????
En kyllä ymmärtäny yhtään tosta teksistä jossa selitettiin niistä potikoista. Kyllä sen ymmärris et K-potikkaan ei saa koskea, varmaan sen nakutus säätö.
Viittiskö joku kuka vähänkään enemmän ymmärtää tota englantia niin suomentaa lyhyesti ton värssyn noista potikoista.
En kyllä ymmärtäny yhtään tosta teksistä jossa selitettiin niistä potikoista. Kyllä sen ymmärris et K-potikkaan ei saa koskea, varmaan sen nakutus säätö.
Viittiskö joku kuka vähänkään enemmän ymmärtää tota englantia niin suomentaa lyhyesti ton värssyn noista potikoista.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
F-potikalla säädetään "boost level" eli (max)ahtopaine
P-potikalla säädetään ahtopaineen nousunopeus
K-potikalla säädetään nakutustunnistuksen herkkyyttä
Perusahtopainetta säätää hukkaportti.
Jos säädät nousunopeuden liian hitaaksi ei ahdot nouse (tietysti) ja jos säädät sen liian nopeaksi niin ahdot nousee ensin liian korkealle ja muutaman heilahduksen jälkeen tasautuvat haluttuun arvoon.
Korjatkaa jos olen väärässä.
P-potikalla säädetään ahtopaineen nousunopeus
K-potikalla säädetään nakutustunnistuksen herkkyyttä
Perusahtopainetta säätää hukkaportti.
Jos säädät nousunopeuden liian hitaaksi ei ahdot nouse (tietysti) ja jos säädät sen liian nopeaksi niin ahdot nousee ensin liian korkealle ja muutaman heilahduksen jälkeen tasautuvat haluttuun arvoon.
Korjatkaa jos olen väärässä.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
No täytyypä tästä lähtee ruuvailee sitä boksia. On vaan huono ku tällä kelillä ei meinaa saaha moottoria kuormitettua oikeen hyvin kun 4 ja vitos vaihteilla.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Otin eilen turbo satkun '84 boxin irti ja aloin tutkimaan, http://www.900aero.com sivujen ohjeen mukaan tarttis toi levy ottaa kokonaan boxista irti enkä nyt ymmärrä miten se siitä lähtee. Niin ja kuinkas paljon tolla apc:n modaamisella saa lisää voimaa autoon?
vanhasta 14pin boxista piirikortti lähtee muistaakseni ihan vain nostamalla, kunhan purkki on avattu ensin.
Voimaa saa välijäähdyttimestä, suuttimista ahtimesta jne. riippuen, 175hv-300+ hv.
Pelkästään APC:ta ja bensalastua muokkaamalla sain mitattua 227hv dynossa -84 Aerosta, eli about saman mitä speedpartsin stage1:llä.
SP:n sivuilta voi muutenkin käydä katsomassa mitä kaikkea pitäisi muuttaa saadakseen tiettyä teholukemaa...
Voimaa saa välijäähdyttimestä, suuttimista ahtimesta jne. riippuen, 175hv-300+ hv.
Pelkästään APC:ta ja bensalastua muokkaamalla sain mitattua 227hv dynossa -84 Aerosta, eli about saman mitä speedpartsin stage1:llä.
SP:n sivuilta voi muutenkin käydä katsomassa mitä kaikkea pitäisi muuttaa saadakseen tiettyä teholukemaa...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower