9-3 Aeroon dumppia!!!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
CamoPappa
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Elo 29, 2004 21:14
Paikkakunta: Tampere

9-3 Aeroon dumppia!!!

Viesti Kirjoittaja CamoPappa »

Ongelma.
Kuulin puskaradion kautta että saisin 'suurtakin' hyötyä jonkunsortin dumppivalven asennuksella... Onko radiosta kuulemani tosia vai nöy?

Mitä kyseisestä vehkeestä oikein loppupeleissä on hyötyä? Onko vaikeaa asentaa? Täytyykö säädättää moottoria, eikai? Mistä saa/mitä maksaa?

Kertokaa viisaammat!!!

Auto 9-3 Aero vm.2000.

Nimim. Onneton ja tietämätön
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Väärin oot kuullut, ei ole hyötyä, varsinkaan Trionic-7 vekottimissa joissa ko. laite ei edes toimi, tai toimii mutta auto ei sen jälkeen toimi.

Lisää tietoa saat "haku" toiminolla, laita hakusanaksi vaikka...dumppi :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

onhan se alussa hienoa kun suhahtelee
:D
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

93t sport kirjoitti:Väärin oot kuullut, ei ole hyötyä, varsinkaan Trionic-7 vekottimissa joissa ko. laite ei edes toimi, tai toimii mutta auto ei sen jälkeen toimi.

Lisää tietoa saat "haku" toiminolla, laita hakusanaksi vaikka...dumppi :D
No tiedän jo alkuun, että saan kylmää kyytiä :lol:

Kuitenkin tekee mieli kysyä, että mikä tekee trionic:sta paremmin softan, kuin Boschin motronicista. Toivottavasti Saabistit osaavat suhtautua tähän :oops:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ensinnäkään dumpin toimivuus tai toimimattomuus ei kerro yhtään mitään moottorinohjaussoftan hyvyydestä. Dumppihan on pelkkää silmänlumetta, by-pass tuo kaikki tekniset hyödyt. Ero dumppiin on ainoastaan ääni, joka sekin on hyvin samanlainen by-passissa jos ilmansuodatin ei ole vakio (vv tai muuten modattu avoimempi purkki).

MAF-pohjaiset järjestelmät ovat tarkempia ja joustavampia kuin pelkkä MAP (kuten Trionic5). MAF:ia käyttävissä vehkeissä ei yksinkertaisesti dumppi toimi, koska se aiheuttaa imuvuodon jo mitatulle ilmalle.

Motronicistakin on vaikka kuinka monta versiota, mutta yhtenä selkeänä etuna Trionicin hyväksi voisi lukea pitkälle integroidun ahtopainesäädön osana moottorinohjausta. Muunmuuassa käsittääkseni vasta kaikkein uusimmassa Motronicissa (joka löytyy noista 2.8V6 Aeroista) on otettu käyttöön jo vuosia T7:sta löytynyt sähköisen kaasuläpän ohjaus turbon viiveen vähentämiseksi osakaasulla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin