900i 16-v -89, ei lähde käyntiin kylmänä
900i 16-v -89, ei lähde käyntiin kylmänä
Ei lähde kylmänä käyntiin. Eli yön seisottuaan "kylmässä", ei lähde käyntiin ennenkuin on ollut lohkarissa noin puoli tuntia. Sen jälkeen lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun moottori on lämmin niin ei mitään ongelmia käynnistyä. Vaihdettu erinäisiä osia; tulpat, tulpan johdot, virranjakajan kansi + pyörijä, ilmamassamittari ja lämpötilan anturi (imusarjassa). Onko ajatuksia mikä on vikana???
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Kokeileppa seuraavan kerran kylmänä, että painat kaasun pohjaan ja sitten vasta starttaat. Kaasu koko ajan painettuna. Jos tämä auttaa, eli lähtee normaalisti, on autossa varmaan kylmäkäynnistys suuttimessa/sen ohjauksessa/lämpötila-anturissa joka on muistaakseni siellä lohkolämppärin lähettyvillä, jotain häikkää. Tuon vuosimallin autossa voi olla erikseen asennettu kylmäkäynnistys sarja johon kuuluu nuo em. hilut.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mulla oli joskus tuosta jutusta jotain oikeaa materiaalia (kytkentä yms) mutta en pahaksi onneksi löydä sitä mistään?? Onkohan kellään?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
jos kerran lohkari auttaa niin vian täytyy olla jossain joka on lähellä moottoria ja lämpiää samalla kuin moottori. mites toi kampiakselin asento tunnistin ootko mitannut sitä kun vika päällä että antaako jännitteen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-v -89, ei lähde käyntiin kylmänä
Joo, olen itse kanssa tullut siihen tulokseen, että vaihdan sen kampuran asentotunnistimen.
On alkanut myös käynnistymään lämpöisenä välillä huonosti.
On alkanut myös käynnistymään lämpöisenä välillä huonosti.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Eipä tuo originaalin kysymyksen esittäjälle paha nakki ole kokeilla ilman sitä suutinta. Töpseli vaan irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Aijaa... Aika mielenkiintoista, koska mun i 16v:stä joka on alkuperältään suomesta ostettu kylmäkäynnistyssuutin löytyy. Ja siis kyseessähän on Boschin ruisku. Ja kyllä muistaakseni se muissakin peleissä on näkynytantti.hakamaa kirjoitti:kyseistä kylmäkäynnistys suutinta ei pitäisi 89 vuoden mallissa olla ainakaan suomessa alunperin myytäessä.

Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti