99:n ETUJARRUJEN RASSAUSTA
No sit tunkinkorvien kohdalle jotkut reilun kokoiset puupölkyt.Breadfan86 kirjoitti:Etusatuloita pitäis herkistellä, kun laahaa ja käppäri pitää laittaa kuntoon. En tosiaankaan viitsi pelkän tunkin varassa väsätä mitään. Ja pukit vain "varoina" löyhästi auton alla ei ole hyvä idea. Kun rysähtää, tulee pahaa jälkeä.
Ja tosiaankin tukivarsien olisi hyvä roikkua vapaana, ettei tule ahdasta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Re: Mihin alustapukit 99:ssä
Onko samanlaiset tunkin paikat kun satkussa? Itse ainakin sain Helmiselta ostetut (ehkä CD Cardic) pukit tunkin paikkoihin. Siis siihen sisäpuolelle sillai vinosti sovittelemalla.Breadfan86 kirjoitti:Pitäs saada tuon ysiysin etupää ilmaan enkä tietenkään halua pitää sitä pelkän hallitunkin varassa. Etupään sain ilmaan kerralla nostamalla siitä etupään poikittaisesta palkista.
Mutta mihinkäs minä noi alustapukit lykkään? Kestääkö ne pitkittäiset palkit jotka on alatukivarren vieressä hieman taaempaa. Tunkin korvakkeihin ei noita pukkeja oikein saa aseteltua mitenkään.
Saitteko tuosta mitään selvää
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kierrä vaan sitä mäntää erikoistyökalulla sisäänpäin, niin pitäis palojen mennä helposti. Jollei mene, niin irroita liukuosa ja putsaa se sekä satularungossa olevat liukuosan urat. Jos taas mäntä ei meinaa liikkua, niin satula palasiksi, putsaukseen ja uusia tiivisteitä kehiin.Breadfan86 kirjoitti:
Rupesin tuossa kahtelemaan noita satuloita. Kierittelin mäntää edestakaisin muutamia kertoja, jotta herkistyisi hieman. Nyt kun sitten rupesin tutkimaan tarkemmin tuota systeemiä, huomasin ettei ulommat jarrupalat mene enää takaisin suosiolla. Ja vaikka saisikin menemään paikoilleen, jumittaa niinmaan helevetisti. Mikäs kikka kolmonen tuohon on? Ei ole vielä tämmöisiä jarruja tullu rassattua.
#1970
Satulan sisällä on myös toisiomäntä, joka osoittaa satulasta koneeseen päin ja johon liukuosa tulee kiinni. Ensiömäntä eli se näkyvillä oleva painaa suoraan sisempää jarrupalaa ja toisiomäntä vaikuttaa liukuosaan. Kokeilepa naputella toisiomäntää esim. kumivasaralla hieman sisäänpäin, niin saat liukuosan ja levyn väliin lisää tilaa.Breadfan86 kirjoitti:Sitä mäntää pyörittelin rälläkän avaimella edestakaisin. Onkos siinä jotain muita jotka liikkuu sisäänpäin/ulospäin jotenkin? Se kehikko ei anna periksi niin paljoa, että palat mahtuisivat.
#1970
Kyllä sen tarttis siellä olla, on muuten aika reippaasti väljää.
Ei tee hyvää peruutelles.
Ei tee hyvää peruutelles.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992