Tontun tomaatti on saksalaisten tekemä, siis ZF. Siinä ei ole mitään hienouksia, kuten sportti tai talviasentoja erikseen, ihan normaali 4 lovinen loota siis. Öljyjä laatikkoon olen vaihdellut n. 40 - 60 tkm:n välein, suodatin joka kerta uuteen. Koneeseen täyssynteettiset öljyt ja suodatin 10 tkm:n välein. Kylillä pyöriessä turbokoneeseen jotkut vaihtelee öljyjä 7,5 tkm:n väleinkin...
Tontun tomaaatti kestää ihan hyvin normaalia ajoa. Turbokoneita viriteltäessä laatikon rajat voi tulla vastaan, mutta enemmän asiasta tietävät kertokoon tästä lisää. Normiajossa lootalla ajelee kevyesti yli 300 tkm, tosin nekin on kaikki yksilöitä. Edellisellä ajoin 335 tkm automaatilla ilman ongelmia. Koeajon yhteydessä kannattaa autoin ollessa tyhjäkäynnillä käydä nuuskimassa laatikon öljytikkua. Ei saisi missään nimessä haista palaneelle...
Ostettaessa kannattaa katsoa tietenkin ruostetilanne. Vanhoissa CC -korisissa ja korkeakeulaisissa CD:ssä ruoste on "vakiovaruste" ovien helmoissa ...
Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota laatikon vaihtamiseen. Aiheesta löytyy tolla Haku -toiminnolla lisää tietoa. Kulutusosat menee tietysti tontustakin jossain vaiheessa, mutta kyllä kunnossa oleva tonttu hakkaa ajo-ominaisuuksillaan monet saman hintaluokan autot, tekisi mieleni sanoa, että kaikki

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...